Het zal wel vaak gezegd zijn, maar ik vind het gewoon walgelijk en onvergefelijk. Al is de situatie voor omstanders of nabestaanden nog zo erg, ik vind dat er geen excuus bestaat voor geweld tegen mensen die met spoed komen om een slachtoffer te helpen uit een vervelende situatie.
Ik ken er zelf een voorbeeld van..
Ik kwam net terug van voetbal. Ik moest uit spelen in Stroe, en mijn vader moest rijden. Ik kwam binnen en de telefoon ging. Mijn vader nam op. Ik verstond de woorden Ambulance, Mam, Ongeluk. We zijn er meteen naar toegegaan. Toen we daar kwamen stond mijn moeder huilend bij de auto.
Ze kwam net uit een bocht in de woonwijk met een gangetje van 20 km/h. Een motorrijder kwam haar (veels te hard voor in een woonwijk) tegemoet rijden, verloor de macht over de motor, en klapte vol op mijn moeders auto. Hij bleef doodstil liggen. Mijn moeder stapte uit, en vroeg of hij haar kon horen. Toen viel hij helemaal uit en schold mijn moeder de huid vol en wilde opstaan om haar iets aan te doen. Omstanders hielden hem gelukkig op de grond. Politie en ambulance arriveerden snel. De motorrijder begon toen tegen de hulpdiensten te schelden en om zich heen slaan..
Toevallig kwam er een bekende van de motorrijder langs, en ging overdreven verhaal halen bij de politie, en ging toen hetzelfde verdrag vertonen.
Ik werd zo kwaad dat ik wel op hem kon vliegen, maar ik hield me in en ben maar bij me moeder gaan staan. De motorrijder werd uiteindelijk ingeladen in de ambu, en zijn vriend mee naar het politiebureau.
Ik denk dat echt: Denken die mensen gewoon niet bij wat ze doen, of zijn ze zo opgevoed? Of bestaat er dan toch een reden voor geweld?