Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 543579 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

BartvdB

  • Medewerker bij 2 Reddingsbrigades :)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
Reactie #1660 Gepost op: 29 juli 2014, 19:25:54
Ik wil net zeggen, de gezamelijke actie van de agent in burger en de ambulancemedewerker was vlot en effectief, ambu medewerker zal geheid ervaring hebben of goed meegekeken bij eerdere incidenten


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1661 Gepost op: 29 juli 2014, 19:29:37
Daar zeg ik niks over. Vind het alleen scheef dat ze niet gewoon wachten op de reeds ter plaatse gekomen agenten.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1662 Gepost op: 29 juli 2014, 19:44:27
Er staat niet voor niets dat er een agent in burger bij betrokken was. En die agent in burger ging over in actie op het moment dat de 1e agenten ter plaatsen kwamen.
Tenslotte waren ze met zijn tweeën en blijkbaar geen problemen met overmeesteren als ik het filmpje zo bekijk.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1663 Gepost op: 29 juli 2014, 22:31:20
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1286374 date=1406654977
Daar zeg ik niks over. Vind het alleen scheef dat ze niet gewoon wachten op de reeds ter plaatse gekomen agenten.

Ik vind het scheef om commentaar te geven zonder er iets van af te weten. Bij een aanhouding zoals deze is afleiding belangrijk. De verdachte zal in dit geval ongetwijfeld afgeleid zijn door de troepenmacht die er aan kwam. Als je hem op dat moment kan pakken overrompel je hem zoals je kan zien. De overige agenten kunnen vervolgens helpen met het onder controle brengen.

Had je gewacht was de uitkomst hetzelfde geweest maar als de verdachte je aanval verwacht heb je er in de regel veel meer werk aan.

Er is ook gewacht op de overige agenten, anders had je al veel eerder de aanval ingezet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #1664 Gepost op: 29 juli 2014, 22:53:33
Ik vind het een goed stukje gebruik maken van de situatie, verdacht is even afgeleid onder het mom "daar komen de schutters" waarop de agent in burger en de ambu medewerker reageren als "verkeerd begrepen meneer, de schutters waren er al en dichterbij dan u verwachte"

Gewoon een knap staaltje ik kwam, ik zag en ik lag vervolgens inpakken en wegwezen.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1665 Gepost op: 30 juli 2014, 11:14:27
Reageert die ambu medewerker nou zo 'agressief' tegen zijn collega op 0:25 ? Misschien dat het door de adrenaline komt, maar hij reageert toch behoorlijk 'opgefokt' in mijn ogen.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Mahad

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 248
Reactie #1666 Gepost op: 30 juli 2014, 13:53:51

Iets wat ik inderdaad ook had opgemerkt. Waarschijnlijk gewoon door de adrenaline.
That's just the way it is.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1667 Gepost op: 31 juli 2014, 11:14:21
Denk ook dat je dat moet hebben op bepaalde momenten. De adrenaline is natuurlijk wel het middel om even door te pakken. En als die ambubroeder al vaker met het zelfde bijltje heeft mogen hakken is er natuurlijk een keer dat je zoiets hebt van genoeg is genoeg.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #1668 Gepost op: 1 augustus 2014, 02:05:48
 Tja...bekend met de film doodslag? genoeg is genoeg werd daarin ook als argument gebruikt dat de ambubroeder iemand doorsloeg. Ieder zijn taak, ieder zijn ding.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #1669 Gepost op: 1 augustus 2014, 12:32:56
Toevallig dat ik die film gekeken heb omdat het over de hulpverlening ging en daardoor mijn interesse gewekt was. Maar die film is enigszins een beetje het uiterste van het uiterste natuurlijk... hoevaak gebeurd het dat ambumensen zover doorslaan?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=