Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 550654 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1850 Gepost op: 2 februari 2016, 12:03:37
Samen sterk in de hulpverlening!

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1851 Gepost op: 2 februari 2016, 12:09:59
Tis niet goed, tis niet normaal... maar 'bewoners keren zich tegen hulpverleners' vind ik nog wel meevallen.

Overigens vind ik de hondengeleider (ga ik vanuit) wel erg belachelijk reageren, ik snap zijn angst/woede (bus die open is met een hond erin) maar om nou zo te reageren tegen je collega's. Kun je ook op een andere manier zeggen dan ze voor idioten uit te schelden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #1852 Gepost op: 2 februari 2016, 17:11:11
Citaat
Man richt wapen op politie

Laatste update:
02-02-2016 | 14:56
Medemblik - Na een melding van geluidsoverlast is de politie maandagavond rond 23:45 uur naar de woning van de overlastgever gegaan.

Daar aangekomen, werd de voordeur opengedaan en werd direct een vuurwapen op de politie gericht. De verdachte, een 34-jarige inwoner van Medemblik, schrok toen hij zag dat hij het wapen op de politie richtte; kennelijk had hij niet verwacht dat de politie voor zijn deur zou staan. De verdachte werd direct overmeesterd, aangehouden en geboeid, waarna het wapen in beslag werd genomen. Ook werd een doorzoeking gedaan in de woning, waar een taser werd aangetroffen in de vorm van een zaklamp en nog wat nepmunitie.

Nepwapen
Het wapen waarmee de man op de politie had gericht, bleek achteraf een nepwapen te zijn. De man is in verzekering gesteld en de wapens zijn in beslag genomen.

https://www.politie.nl/mijn-buurt/nieuws/2016/februari/2/04-man-richt-wapen-op-politie.html?geoquery=Medemblik%2C+Nederland&distance=5.0

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #1853 Gepost op: 2 februari 2016, 17:15:25
Citaat van: silque link=msg=1403524 date=1454411399
Tis niet goed, tis niet normaal... maar 'bewoners keren zich tegen hulpverleners' vind ik nog wel meevallen.

Overigens vind ik de hondengeleider (ga ik vanuit) wel erg belachelijk reageren, ik snap zijn angst/woede (bus die open is met een hond erin) maar om nou zo te reageren tegen je collega's. Kun je ook op een andere manier zeggen dan ze voor idioten uit te schelden.

Ik geloof dat zodra die deur losgaat van de kooi waar die hond in zit, de hell dan al helemaal los is. Ik vraag mij namelijk af of zo'n hond in een split second het verschil tussen politieagent en prooi kan maken. Want de politieagent die met zijn rug naar de kooi toe staat kan anders nog wel eens vies gevaarlijk gebeten worden. Uit oogpunt voor de veiligheid van je eigen beest en collega's kun je het beste in zo'n situatie gelijk hard reageren, dan is het tenminste duidelijk. Achteraf heb je tijd zat om je reactie terug te nemen en het uit te leggen.

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1854 Gepost op: 2 februari 2016, 17:48:23
Ben ik met je eens, maar.... die kooi gaat echt niet zomaar open. Zeker niet vanaf die kant.
Daarbij zijn er ook andere mogelijkheden om krachtig dingen te zeggen, je collega's uitschelden hoort daar niet bij.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #1855 Gepost op: 2 februari 2016, 19:42:44
Citaat van: silque link=msg=1403628 date=1454431703
Ben ik met je eens, maar.... die kooi gaat echt niet zomaar open. Zeker niet vanaf die kant.
Daarbij zijn er ook andere mogelijkheden om krachtig dingen te zeggen, je collega's uitschelden hoort daar niet bij.

Ik denk dat het "idioten" meer gericht was op alles en iedereen in zijn geheel.
Hoe en wat met die kooien weet ik niet precies, je houdt in ieder geval met elk scenario rekening vooral als je half zo'n bus ingeduwd wordt door een stelletje vechtende asielzoekers

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #1856 Gepost op: 2 februari 2016, 19:46:25
Laten we het er maar op houden dat we van mening verschillen  O0
Overigens zie ik niet dat ze een bus ingeduwd worden door vechtende asielzoekers, maar dat zal aan mij liggen.

p2Elst

• IVK-er
  • Senior gebruiker
Reactie #1857 Gepost op: 2 februari 2016, 19:53:09
Citaat van: silque link=msg=1403648 date=1454438785
Laten we het er maar op houden dat we van mening verschillen  O0
Overigens zie ik niet dat ze een bus ingeduwd worden door vechtende asielzoekers, maar dat zal aan mij liggen.

Dat kan zeker  998765!
Wat ik bedoelde is dat je rekening houdt met elk scenario, dus ook met het scenario dat de kans bestaat dat je half een bus ingeduwd wordt en blijft haken en een kooi open trekt.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1858 Gepost op: 6 februari 2016, 13:50:59
Toezichthouder mishandeld, Groenloër opgepakt
Groenlo - In Groenlo heeft de politie vrijdagmiddag een 68-jarige man uit die plaats opgepakt wegens mishandeling van een gemeentelijk toezichthouder (BOA). De toezichthouder raakte bij het incident niet gewond.

Rond 15.45 uur kreeg de BOA het met de Groenloër aan de stok toen die door het voetgangersgebied fietste op de Markt. De BOA hield daar toezicht nadat er recent klachten waren ontvangen over fietsers op de weekmarkt. Toen de BOA de man wilde bekeuren wilde de fietser er vandoor. Daarop werd hij door de BOA vastgepakt. De fietser haalde vervolgens uit en sloeg de BOA in het gezicht. Daarop werd de man aangehouden en aan de politie overgedragen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #1859 Gepost op: 6 februari 2016, 13:59:57
Zwartrijder aangehouden na schermutseling met spoorpersoneel
Zwolle - Op het station in Zwolle heeft de politie vrijdagavond een 23-jarige man uit Hasselt aangehouden nadat hij op de vuist was gegaan met spoorpersoneel. De man was in de trein betrapt op zwartrijden.

Servicemedewerkers van de NS hadden de Hasseltenaar in de trein tussen Zwolle en Lelystad betrapt op zwartrijden. Toen hij daarvoor bekeurd werd ging de man ervandoor. Daarop werd hij vastgepakt en ontstond een schermutseling op het perron. De man zag aanvankelijk kans zich los te rukken en weg te rennen. Een conducteur schoot te hulp maar werd door de man omver geduwd waarna beiden kwamen te vallen. De conducteur raakte daarbij lichtgewond. De Hasseltenaar kon alsnog worden aangehouden en is aan de politie overgedragen.

Handen af van hulpverleners
De politie tolereert geen verbaal of fysiek geweld tegen politiemensen en anderen met een publieke taak en treedt er altijd tegen op. De dader wordt niet alleen strafrechtelijk maar ook financieel aangepakt voor het veroorzaken van schade. Het beleid van het openbaar ministerie is erop gericht dat personen die geweld uiten in de richting van bijv. politie- brandweer- en ambulancepersoneel, een hogere strafeis tegemoet kunnen zien.

"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein