Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 531976 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #340 Gepost op: 7 april 2009, 18:36:31
Wat ik niet snap, al die agenten die mishandeld zijn, hebben die niet de kans om hun wapen te pakken? Lijkt mij dat de bedreiging van een wapen al genoeg moet zijn om mensen tot rust te krijgen en anders een kogel door arm of beel doet wonderen hoor lijkt mij?

Waaruit maar weer eens blijkt dat de politie niet bestaat uit dezelfde hersenloze idioten die al deze problemen veroorzaken.

Maar ergens kan je er wel op wachten dat er vroeg of laat iemand zegt: "... en nu is het genoeg".


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #341 Gepost op: 7 april 2009, 20:01:45
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fapril%2FAanhoudingen%20na%20hinderen%20van%20ambulancepersoneel

Arrestatie na hinderen van ambulancepersoneel

7 april 2009

Politiemensen hebben maandagmiddag een 14-jarige jongen uit Vlaardingen gearresteerd nadat hij politiemensen had uitgescholden. Dit gebeurde na de hulpverlening aan een 2-jarig jongetje dat was aangereden door een auto.
Het kind liep lichte verwondingen op en werd overgebracht naar het Erasmus MC.

Tijdens de hulpverlening van ambulancepaersoneel en politieagenten op de Floris de Vijfdelaan stelde een groep omstanders zich vervelend op en gaf geen gehoor aan verzoeken om ruimte te maken voor de hulpverlening en achter de afzetting te gaan staan.

Na meerdere verzoeken werden een aantal mannen achter de afzetting geduwd. Hierbij dreigde een jongen om de politiemensen te slaan. Hij kon niet worden aangehouden, omdat de politie zijn handen vol had met het slachtoffer. Later werd er op zoek gegaan naar de jongen die gedreigd had. Tijdens dit onderzoek werden de agenten uitgescholden voor 'kankerlijers' en de 14-jarige werd daarop gearresteerd.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #342 Gepost op: 7 april 2009, 20:49:53
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=/News%2FDefault%2F2009%2Fapril%2FAanhoudingen%20na%20hinderen%20van%20ambulancepersoneel

Arrestatie na hinderen van ambulancepersoneel

7 april 2009

Politiemensen hebben maandagmiddag een 14-jarige jongen uit Vlaardingen gearresteerd nadat hij politiemensen had uitgescholden. Dit gebeurde na de hulpverlening aan een 2-jarig jongetje dat was aangereden door een auto.
Het kind liep lichte verwondingen op en werd overgebracht naar het Erasmus MC.

Tijdens de hulpverlening van ambulancepaersoneel en politieagenten op de Floris de Vijfdelaan stelde een groep omstanders zich vervelend op en gaf geen gehoor aan verzoeken om ruimte te maken voor de hulpverlening en achter de afzetting te gaan staan.

Na meerdere verzoeken werden een aantal mannen achter de afzetting geduwd. Hierbij dreigde een jongen om de politiemensen te slaan. Hij kon niet worden aangehouden, omdat de politie zijn handen vol had met het slachtoffer. Later werd er op zoek gegaan naar de jongen die gedreigd had. Tijdens dit onderzoek werden de agenten uitgescholden voor 'kankerlijers' en de 14-jarige werd daarop gearresteerd.


Ik hoop dat ze zulke zielige figuurtjes goed hard aanpakken, zodat ze de volgende keer uti hun bolle kop laten om hulpverleners te belemmeren in hun werk.
Het is toch niet normaal dat NS medewerkers bijna op spoor worden geduwd en dat buschauffeurs om de haverklap worden berooft.
het schijnt dat ze buschauffeurs willen uitrusten met pepperspray en dat vind ik goed!!
Er zijn genoeg verdedigingsmiddelen op de markt, maar waarom worden mensen in de publieke sector er niet mee uitgerust?
Je kunt die mensen toch opleiden om zulke verdedigingsmiddelen te gebruiken?
Ik ben benieuwt.


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #343 Gepost op: 8 april 2009, 13:53:43
Collega post Mijnsherenlaan lichtgewond geraakt tijdens dienst  


Afgelopen zondag, 5 april is een collega van de post Mijnsherenlaan (Rotterdam) licht gewond geraakt.

De ploeg van de TS 44.1 was rond 19.30 uur uitgerukt voor een containerbrand aan de Wolphaertsbocht. Tijdens het blussen werden de brandweerlieden hinderlijk gestoord door een jongeman met een scooter. Ondanks herhaaldelijke verzoeken van de collega’s stopte deze man niet met het hinderen van de werkzaamheden. Terwijl brandweerlieden bezig met slangen opruimen is met een scooter meerdere keren over een slang gereden. Tijdens de woordenwisseling die hierop volgde is een brandweerman door nog onbekende oorzaak geraakt door het koppelingstuk van een slang. De man liep hierbij een hoofdwond op.

Er wordt door de brandweer een onderzoek ingesteld om de preciese gang van zaken vast te stellen.

De brandweercollega is aan zijn verwondingen behandeld in het ziekenhuis en na behandeling naar huis gegaan. Hij maakt het op het ogenblik goed.

De gebeurtenis heeft de nodige emoties losgemaakt bij de aanwezige brandweerlieden. De bezetting van de TS 44.1 is daarom uit dienst gehaald. De dienst is tot maandagochtend vroeg overgenomen door de bezetting van de TS 43.2.

Bron: mhl441.hyves.nl/


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #344 Gepost op: 8 april 2009, 19:25:46
Waar komt al die agressie toch vandaan?

Is het omdat er te weinig bekend is bij mensen wat geuniformeerd Nederland doet voor de medemens?
Komt het omdat er te weinig voorlichting is?
Moeten programma's zoals 112 weer terug op tv om dit probleem te tackelen?
Is het omdat ogen en oren van b.v. de politie verdwenen zijn?
Denk hierbij aan die talrijke scannerluisteraars die semi-hulpverlener (speelden) waren.
Of is het de betutteling van de burger? Bekeuringen bij overschrijding van 5 km/uur te hard rijden?

Enige dagen geleden heb ik dit bericht op het forum gezet.
Ik vind het vreemd dat hier geen enkele reactie op gekomen is.
Voor de goede orde: Ik heb een gedeelte weggelaten uit de quote maar zou graag hierover willen discusieëren met jullie.
Want er moet wat aan gedaan worden. GEWELD LOONT NIET!
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #345 Gepost op: 8 april 2009, 19:35:07
Waar die agressie vandaan komt? Dat heeft naar mijn mening te maken met de -ik ben belangrijker dan de rest en wie ben jij wel niet om mij te zeggen wat ik moet doen- cultuur. Dit met in verhouding de veel te lage straffen en de veel te lakse overheid die nog amper stappen heeft ondernomen. Het is gewoon een optelsom binnen dit te tolerante Nederland.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #346 Gepost op: 8 april 2009, 19:54:23
Beste Ger@rd,

Natuurlijk moeten de straffen omhoog, ik denk ook dat binnen niet afzienbare tijd dit ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Voor een gedeelte is dit al gebeurd.
Echter ben ik van mening dat er ook van binnenuit wat aan gedaan moet/kan worden.
Voorlichting b.v. in de vorm van een tv-documentaire of herhaaldelijke aandachtspunten tonen op tv zodat het voor iedereen nog eens duidelijker wordt wat er gedaan wordt voor de medelanders. En dan bedoel ik niet de programma opzet van 112 daar redt je levens mee. Nee, echt laten zien wat het werk van politie, brandweer, ambulance, conducteur, buschauffeur betekent in deze samenleving. Dus niet met blauw blauw door de straten, camera erbij en hup we hebben weer een filmpje.
Nee, echt inhoudelijk werk waarbij aan de burger getoond wordt met welke aspecten een diender te maken heeft. De goede kanten maar ook de minder goede kanten, erover praten en een eventuele oplossing aandragen.
Ik denk dat er genoeg kundige mensen zijn binnen de diverse diciplines die hier een fantastische docu over kunnen maken.
Misschien, heel misschien wordt dan ook begrepen waarom een ambulanceverpleegkundige omstanders wegstuurt, waarom een politieman vraagt of je even afstand wil houden en waarom een brandweerman niet gehinderd wil worden tijdens zijn werk. Maar dus ook hoe een buschauffeur uitlegt waarom hij niet direct achter het stuur vandaan kan kruipen om iemand toe te snellen enz.... zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik ben blij met een tolerant Nederland maar dan met hele andere kenmerken.
Ik denk tevens dat er iets aan gedaan kan worden als we samen een sterk signaal geven. En dan bedoel ik niet samen op de dam gaan staan. Nee, we moeten werken aan begrip voor het uitoefenen van je beroep. (al ben ik niet werkzaam in enige dicipline die hier thuishoort)

Ik hoop met deze opmerkingen te bereiken dat er iets van de grond komt zodat er weer normaal gewerkt kan worden en ik hoop niet dat jullie me het kwalijk nemen dat ik me ermee bemoei.

Groeten,
Jan (uut Emmen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #347 Gepost op: 9 april 2009, 00:07:40
begrip gaan kweken voor een beroep ? Ga nu toch gauw weg ! Als jij niet weet wat een beroep inhoudt ga je er maar op slaan als er iemand iets tegen je zegt ? Wat een klinkklare onzin, als de rechterlijke macht nu eens ballen ging vertonen en gewoon eens straffen geven die in het wetboek staan en die ook geven dan denk ik dat het merendeel van de klachten gauw over is...

Ja er blijven altijd excessen, maar zwaarder straffen geeft iig ook de slachtoffers het idee dat er naar hen geluisterd wordt... 20 uur dienstverlening voor een mishandeling... nee dan voel je je echt gehoord door de heren rechters...

Gewoon met je poten van iemand anders afblijven...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #348 Gepost op: 9 april 2009, 02:45:14
is overigens geen aanval op jou jan... lol is al via de pm uitgepraat  O0

Waar ik een beetje verdrietig en simpel van wordt is dat er dus volk rondloopt dat van niemand meer wat aanneemt, en als zij worden aangesproken er maar op los moeten rossen....Daar moet je niet mee gaan praten, dat is namelijk niet de taal die zij verstaan, die moet je hard straffen...

Ik ga niet uitleggen waarom ik mensen weg stuur... ik stuur mensen weg en zij kunnen later via de media vernemen waarom dat was en anders maar niet. Als men denkt dat de politie of andere diensten zomaar een afzetting creerd dan is men helemaal niet goed.... maar goed... waar maak ik me druk om.

Ik denk dat ik zo maar eens de glazenwasser ga vertellen hoe hij de ramen beter kan lappen. Ow ja en de timmerman hoe hij mijn meubels maakt... ik denk dat ik dat ook wel beter weet.  ;D (ik heb niet voor niets twee linkerhanden...lol )
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #349 Gepost op: 9 april 2009, 16:55:35
Even een iets luchterigte en satirische kijk op dit onderwerp(Koefnoen):

&fmt=18