Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 531972 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #360 Gepost op: 12 april 2009, 07:11:16
De laatste tijd lees ik vaak dat 2 agenten in elkaar zijn geslagen door 1 of 2 personen.

Wat ik mij afvraag is krijgt een agent nog zelfverdediging of is de persoon dusdanig onder invloed dat deze "rood voor de ogen ziet"


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #361 Gepost op: 12 april 2009, 08:40:43
De laatste tijd lees ik vaak dat 2 agenten in elkaar zijn geslagen door 1 of 2 personen.

Wat ik mij afvraag is krijgt een agent nog zelfverdediging of is de persoon dusdanig onder invloed dat deze "rood voor de ogen ziet"


Nee, agenten zijn allemaal watjes, zelfverdediging krijgen ze blauwe plekken van, dus dat mag niet van de arbo... ::)


Probeer maar eens iemand(hoeft nog niet eens 1.90 bij een meter te zijn) met 2 personen onder controle te houden zonder dat ie in de boeien zit..... dat gaat je dus niet lukken ;) drugs is een invloed, drank is een invloed, maar als iemand echt niet wil ga je het niet redden met z'n 2en.....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #362 Gepost op: 12 april 2009, 08:56:14
Waar komt al die agressie toch vandaan?

Voor eens en voor altijd hoop ik dat iedereen zich beseft dat geweld niet loont!!!
Wanneer dat eens tussen de oren geknoopt wordt..... ik zou het niet weten.

Respect voor iedereen, ongeacht welk beroep je uitvoert lijkt mij de doodnormaalste zaak!
En voor iedereen in uniform. Mijn grote respect gaat naar jullie uit en sterkte bij enig herstel als je het slachtoffer geworden bent van mensen zonder respect.

Jan (uut Emmen)

Helemaal mee eens O0
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #363 Gepost op: 12 april 2009, 12:01:08
Nee, agenten zijn allemaal watjes.

Dit zijn niet mijn woorden of mijn gedachte.

Het verbaasde mij alleen dat het gebeurt, ik ging er vanuit dat in de poliite opleiding cq trainingen zelfverdediging kreeg.
(beter wat blauwe plekken tijden de training dan gewond naar het ziekenhuis)

Natuurlijk kan het zo zijn dat iemand "doordraaid"  maar het gebeurt de laatste tijd erg veel.

Het valt mij ook op de agenten weinig steun krijgen van het publiek, het tegenovergestelde gebeurt meer: dat het publiek zich tegen de politie keert.

Waarom wordt er niet meer gebruikt gemaakt van de peperspray in dit soort gevallen??


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #364 Gepost op: 12 april 2009, 12:12:28
Dit zijn niet mijn woorden of mijn gedachte.

Het verbaasde mij alleen dat het gebeurt, ik ging er vanuit dat in de poliite opleiding cq trainingen zelfverdediging kreeg.
(beter wat blauwe plekken tijden de training dan gewond naar het ziekenhuis)

Natuurlijk kan het zo zijn dat iemand "doordraaid"  maar het gebeurt de laatste tijd erg veel.

Het valt mij ook op de agenten weinig steun krijgen van het publiek, het tegenovergestelde gebeurt meer: dat het publiek zich tegen de politie keert.

Waarom wordt er niet meer gebruikt gemaakt van de peperspray in dit soort gevallen??

Was misschien ook wat grof gereageerd ook zie ik nu....  Dat agenten geen steun krijgen van het publiek is inderdaad onbegrijpelijk, daar heb ik geen antwoord op.

Pepperspray is soms heel erg nuttig, maar er zijn heel veel situaties waarin je het niet kunt cq mag gebruiken, het mag alleen voor 1 op 1, niet tegen een groep en als er een agent ligt te worstelen met een verdachte wordt ook die agent slachtoffer van de pepperspray, dat werkt dus ook niet... Ook in een besloten ruimte is pepperspray inzetten geen optie, dan ga je er zelf net zoveel last van krijgen....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #365 Gepost op: 12 april 2009, 12:14:13
Dit zijn niet mijn woorden of mijn gedachte.

Het verbaasde mij alleen dat het gebeurt, ik ging er vanuit dat in de poliite opleiding cq trainingen zelfverdediging kreeg.
(beter wat blauwe plekken tijden de training dan gewond naar het ziekenhuis)

Natuurlijk kan het zo zijn dat iemand "doordraaid"  maar het gebeurt de laatste tijd erg veel.

Het valt mij ook op de agenten weinig steun krijgen van het publiek, het tegenovergestelde gebeurt meer: dat het publiek zich tegen de politie keert.

Waarom wordt er niet meer gebruikt gemaakt van de peperspray in dit soort gevallen??


De politie krijgt wel degelijk training in zelfverdediging. Maar dat is niet heilig. Pepperspray kan niet in alle situaties gebruikt worden. Ik ben ook wel eens betrokken geraakt bij een aanhouding van twee extreem agressieve personen. Die kregen we uiteindelijk met zeven personen pas onder controle. Maar daaraan vooraf was het meer ordinair straatvechten met die gasten. Leuk al die klemmetjes bij IBT, maar dat werkt dus niet altijd he... Pepperspray was not done gezien alle collega's en publiek eromheen.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #366 Gepost op: 12 april 2009, 13:06:45
Was misschien ook wat grof gereageerd ook zie ik nu....  Dat agenten geen steun krijgen van het publiek is inderdaad onbegrijpelijk, daar heb ik geen antwoord op.

Ik wel.

Momenteel loopt er op een schietsportforum een dicussie over het bijstand verlenen aan de politie of ingrijpen bij geweld op straat etc. uiteraard ZONDER gebruik making van de hobbyspullen (voordat jullie er opeens rare idëeen over krijgen!).

De trend in die discussie was: we bellen 112 en de rest regeld het maar.

Reden: daders worden veelste veel beschermd. Als je een inbreker met gepast geweld de deur van je eigen woning wijst, ben je meteen verdachte. Dient die inbreker een aanklacht tegen je in, ben je als burger die gewoon zijn bezit beschermd, de sjaak. Je kunt in ieder geval een hoop gelul tegemoet zien en in het ergste geval ook nog eens een veroordeling. Hetzelfde geldt voor geweld op straat.
Er zijn teveel voorbeelden geweest van mensen die van helper/beschermer veranderde in verdachte.
En als iemand met mijn hobby verdachte is, is de kluis met hobbyspullen zo leeg.

Aldus de mening onder sportschutters.
En aangezien sportschutters ook gewoon burgers zijn, denk ik dat daar de reden ligt waarom het publiek er gewoon te vaak geen zin meer in heeft om zijn nek uit te steken. Afgezien de hijs voor je harses, kan helpen bij geweld op straat of een dief aanhouden gewoon een heel vervelend staartje krijgen.

En zolang het bij mooie woorden blijft -zoals het heel hard BOE! roepen van Rempkes of zoals Welten zij het vereren van helden - gebeurd er dus geen moer. Deze mentaliteit hebben we zelf laten ontstaan door te zwak straffen, te vaak mensen in de kou te zetten en de daders teveel te beschermen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #367 Gepost op: 12 april 2009, 21:51:44
De politie krijgt wel degelijk training in zelfverdediging. Maar dat is niet heilig. Pepperspray kan niet in alle situaties gebruikt worden. Ik ben ook wel eens betrokken geraakt bij een aanhouding van twee extreem agressieve personen. Die kregen we uiteindelijk met zeven personen pas onder controle. Maar daaraan vooraf was het meer ordinair straatvechten met die gasten. Leuk al die klemmetjes bij IBT, maar dat werkt dus niet altijd he... Pepperspray was not done gezien alle collega's en publiek eromheen.

kijk en dat is dus onder andere de reden dat ik aan krachtsport en kickboxen doe, een ve aanhouden is leuk als je met meerdere mensen iemand met gepast geweld onder controle kan brengen, dan zijn de klemmetjes handig. Anders moet ik het helaas met Gerard eens zijn. Soms is het gewoon vrij vechten, gepast geweld ? Ja zodat ik erna gewoon naar huis kan ja... het zijn dan geen afgemeten stoten of trappen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


sylvester1986

  • Gast
Reactie #368 Gepost op: 12 april 2009, 22:00:51
Politieagenten geslagen en geschopt in Apeldoorn

APELDOORN - De politie heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag 11 april een 18-jarige inwoner uit Apeldoorn aangehouden voor beledigen, bedreigen en het mishandelen van agenten in Apeldoorn.

Omstreeks 04.00 uur ontstond er een opstootje tussen twee mannen in het centrum van Apeldoorn. Agenten die de mannen wilden scheiden werden beledigd. Hierop werd een 18-jarige Apeldoorner aangehouden. De man verzette zich tegen de aanhouding en een agent die te hulp schoot bij de aanhouding kreeg vervolgens van de 18-jarige Apeldoorner een vuistslag tegen zijn hoofd. De agent kwam hierdoor ten val. Direct daarna kreeg hij nog een vuistslag tegen zijn hoofd en werd hij geschopt. De 18-jarige man bleef zich hevig verzetten tegen zijn aanhouding en gedroeg zich zeer agressief. Ook een andere agent die te hulp schoot werd geschopt. De man is na zijn aanhouding overgebracht naar het politiebureau en ingesloten voor nader verhoor. Twee agenten hebben zich onder doktersbehandeling gesteld.

Een 21-jarig man uit Apeldoorn werd aangehouden omdat hij wilde beletten dat de 18-jarige Apeldoorner werd aangehouden. Ook de 21-jarige man beledigde agenten. Ook een 32-jarige man uit Hengelo (Ov) werd aangehouden. Hij bemoeide zich eveneens met de aanhoudingen en beledigde daarbij agenten.
www.gelrenieuws.nl

Zouden die raddraaiers ook een hapje gummyknuppel lusten of misschen benieuwd zijn naar de smaak van pepperspray?
Goed straffen die lui !!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #369 Gepost op: 12 april 2009, 22:05:14
Leuk al die klemmetjes bij IBT, maar dat werkt dus niet altijd he...

Spijker. Kop. Raak.  ;)

Ik roep het, ik schreeuw het, ik typ het. Geen gehoor...  ;D