Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 531707 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #370 Gepost op: 12 april 2009, 23:30:40
je hebt gelijk dinges... maar goed... het koffertjesvolk bedenkt wat... wil het meetbaar houden... en dus leert men de aap (diendeR) een kunstje... wat in de praktijk gewoon bij deze trainingsfrequentie niet werkt.... maar ja... what else is new...

kwestie van een goede soejang op zijn tijd....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #371 Gepost op: 18 april 2009, 17:06:24
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?action=post;topic=14915.0;num_replies=316

vrijdag 17 april 2009
Cel voor dichtknijpen keel politieman

GORINCHEM/DORDRECHT - De 31-jarige Gorcumer Y. el. A. moet drie maanden de gevangenis in voor het bedreigen van twee portiers en het dichtknijpen van de keel van een politieman in Dordrecht.

Op 16 november vorig jaar werd A. opgepakt, nadat hij twee medewerkers van een Dordtse discotheek met de dood bedreigde. Hij schreeuwde: 'Ik kom volgende week terug en dan maak ik je dood'.

Kort daarvoor was hij door hen uit de horecagelegenheid gezet, omdat hij zich 'vervelend' gedroeg. Op het politiebureau vloog hij een agent naar de keel, toen deze hem koffie in plaats van water gaf.

Politierechter B. Edelhauser stelde gisteren vast dat A. last heeft van een slechte dronk. ,,Als meneer heeft gedronken, wordt hij zeer agressief. Dat heeft zich die avond twee keer geuit.'' Ze vond de eis van de officier van justitie - een maand gevangenisstraf - dan ook te laag.

,,Voor dit soort gewelddadige feiten past een straf van drie maanden cel.'' Haar prediking dat de verdachte 'zijn boekje ver te buiten was gegaan' kwam niet aan bij de man. A. verscheen niet op de zitting.

De politieman was wel aanwezig. Hij heeft volgens de officier van justitie letsel overgehouden aan zijn keel. De Gorcumer kreeg eerder al een werkstraf opgelegd voor een soortgelijk incident.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #372 Gepost op: 18 april 2009, 21:44:29
ongelovelijk...
bedreiging met de dood ----- meer dan 4 jaar cel

mishandeling van ambtenaar ---- ook meer dan 4 jaar cel (geweldsprotocol)\

Wat wordt er gegeven... drie maanden... justitie en rechterlijke macht... vinden jullie het gek dat men schijt heeft aan de politie ? Dweilen met de kraan open...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #373 Gepost op: 18 april 2009, 21:46:34
Ik zeg niks....

En dan zijn er ook nog mensen die het raar vinden dat er een motoragent uit zijn plaat gaat.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #374 Gepost op: 18 april 2009, 21:49:35
precies DB.... ik ga zo met veel vetrouwen weer de horeca nacht in... ::)

Ach... weet je... zolang je op je collega;s kunt bouwen... komt het wel goed... wij blijven ze toch wel vangen... echter... er moet echt iets veranderen in justitie land.....

DAT ben ik helemaal met je eens... maar ja.. roepen in de woestijn ben ik bang...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #375 Gepost op: 18 april 2009, 21:52:43
grizz,

Voor wat het waard is:

Kudoos, brotherhood, Gung-Ho en mijn respect.

Altijd.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #376 Gepost op: 18 april 2009, 21:54:24
grizz,

Voor wat het waard is:

Kudoos, brotherhood, Gung-Ho en mijn respect.

Altijd.
goed om te weten DB, goed om te weten, dank je wel !!  O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #377 Gepost op: 18 april 2009, 22:10:43
Grizz, volhouden.... de sterkste zullen winnen!  O0

Ik wens je een rustige nacht toe en heel weer thuis.

Groeten,
Jan (uut Emmen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Barbie-crosser

  • Gast
Reactie #378 Gepost op: 18 april 2009, 22:52:28
Uden.. de plaats waar ik woon, sinds 1985

De laatste jaren komt Uden vaker in het nieuws
Jammer genoeg, niet met t meest vrolijke nieuws

Brand in Islamitische school Bedir
Dode vrouw,  woonachtig in Uden door stoeptegel vanaf Viaduct
Nu weer aanval op Hulpverleners ( Ambu personeel )

Ik wilde jullie ook zeggen, dat het allergrootste deel van Uden er schande van spreekt, en oprecht meeleven met de Ambu mensen
We zijn trots op jullie, hebben respekt voor het werk dat jullie doen

dank jullie wel dat jullie er steeds weer zijn om ons te helpen en ons ter dienste te staan

Ook ik was 1 van de ..kuch.. gelukkigen die eens met de Ambu opgehaald werd vanuit mn huis.. Heb helaas nooit meer vernomen wie de 2 heren waren toendertijd 14 jaar geleden , na geboorte van mn dochter
Anders had ik ze nog persoonlijk willen bedanken voor alles

Ik hoop dat dit berichtje jullie ook de andere medaille zijde kan laten zien

Nogmaals DANK xx


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #379 Gepost op: 19 april 2009, 21:17:39
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3739176/__Stadswachten_verhalen_direct_schade__.html

zo 19 apr 2009, 21:03  | 0 reacties | lees voor
Stadswachten verhalen direct schade

ROTTERDAM -  Stadswachten in Rotterdam verhalen voortaan alle kosten van fysiek geweld op de daders. Bovendien laten zij, vooruitlopend op de uitspraak van een rechter, een conservator beslag leggen op eigendommen en banktegoeden. Hiermee wil Stadstoezicht voorkomen dat zij achter het net vist nadat de dader is veroordeeld, liet een woordvoerder zondag weten.

Een geweldsincident kost de dienst veel geld. „Enkele maanden geleden liep een stadswacht bij een incident flinke klappen op. Hierdoor is de man al twee maanden niet in staat om te werken. Ook deze kosten worden in het beslag meegenomen. Afgelopen week is beslag gelegd op de auto van de dader”, aldus de zegsman.

De medewerkers van Stadstoezicht doen van elk geweldsincident aangifte bij de politie.