Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 531687 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #380 Gepost op: 19 april 2009, 21:38:49
goede zaak, een geweten hebben ze kennelijk niet dus treffen waar je ze het hardste treft... in den portemonnee... O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #381 Gepost op: 27 april 2009, 00:10:18
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3790921/__Dolle_Eindhovenaar_bijt_agent__.html

zo 26 apr 2009, 23:20 | lees voor
Dolle Eindhovenaar bijt agent
Van onze correspondent

EINDHOVEN, maandag -  Een politie-agent uit Eindhoven is gisteren voor behandeling naar het ziekenhuis gemoeten nadat een totaal doorgedraaide man hem had gebeten. De politie ging om 1 uur ‘s nachts op een melding af dat een man in de Mirandastraat onwel was geworden.

Toen politie en ambulance arriveerden om hulp te verlenen, raakte de 23-jarige Eindhovenaar totaal door het dolle heen. Met de grootste moeite werd de om zich slaande, schoppende en spugende man overmeesterd, waarbij hij ook nog een politieauto beschadigde. Tijdens het onderzoek op het bureau beet de man een agent in diens arm. De Eindhovenaar bleek te veel te hebben gedronken en is vastgezet.


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #382 Gepost op: 10 mei 2009, 10:18:11
Dronken vrouw bijt agente in bovenbeen


DEN BOSCH -  Een dronken vrouw heeft in de nacht van vrijdag op zaterdag in een politiebureau in Den Bosch een agente in haar bovenbeen gebeten. De 24-jarige vrouw uit die stad werd even eerder aangehouden omdat ze tegen een langsrijdende politiewagen schopte.
Toen de agenten uitstapten om de vrouw aan te houden, werd ze omringd door mensen die dat probeerden te voorkomen. De vrouw spuugde naar en schopte tegen een agent. Onderweg naar het bureau bedreigde en beledigde ze de agenten. Daar aangekomen beet ze in het bovenbeen van de 26-jarige agente.

De vrouw is inmiddels op vrije voeten, maar moet voorkomen bij de rechter.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/3884736/__Vrouw_bijt_politieagente__.html?p=21,1


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #383 Gepost op: 10 mei 2009, 11:23:35
word het niet eens tijd dat er wat harder opgetreden gaat worden??

te vaak lees ik dat de menigte tegen de politie cq hulpverleners gaat keren.

ik realiseer me dat met harder optreden in eerste instantie 'de menigte' ook harder gaat reageren maar ik denk dat het
toch op een gegeven moment resultaat komt.

momenteel is het zo dat als er een keer (te) hard word opgetreden "de menigte" een klacht in gaat dienen en dat "de menigte"
vaak ook nog in het gelijk word gesteld door de ombudsman.

in een ander topic las ik dat het gebruik van honden aan strengere regels moet gaan voldoen, dit is het slappe beleid
waar "de menigte" (mis)bruik van maakt.

volgens mij durf je als agent niets meer te doen, bang voor een onderzoek, schorsing of een aanklacht

men moet weer respect krijgen voor "het" uniform cq voor de hulpverlener.


CPrime

  • Agent / Medewerker GGP - Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #384 Gepost op: 10 mei 2009, 12:03:51
Inderdaad.

De politie krijgt op straat allerlei bevoegdheden mee met betrekking tot bijvoorbeeld geweld. Maar tergelijkertijd worden die bevoegdheden weer ingeperkt tot een bedroevend niveau.
Dat is natuurlijk zo krom als wat. Die bevoegdheden zijn er juist gekomen om het politiewerk uitvoerbaar te maken en de politie niet alleen op papier maar ook op straat als autoriteit te laten gelden. Maar door al die regeltjes daar omheen zijn die bevoegdheden vaak alleen in de uitzonderlijke gevallen wat waard, en staat de agent daar op straat maar weer te kijken van wat moet ik hiermee, als hij/zij wederom een held van de straat voor zich heeft die de kantjes er van af loopt.

Ik ben er zelf ook voorstander van verandering in de wetgeving/regels waarbij niet alleen het uiteindelijke verzet, hinder en verstoring van de openbare orde strafbaar word gesteld, maar ook de positie van de politie als autoriteit beter beschermd word en op basis daarvan makkelijker opgetreden kan worden.
Want wat heb je aan een autoriteit als die niet serieus genomen en behandeld word?
Dierenambulance Amsterdam - Chauffeur, Dierenhulpverlener (bijrijder), centralist, lid bootteam, Coördinator Calamiteiten- en Rampenteam. EHBO  -BLS &


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Reactie #385 Gepost op: 10 mei 2009, 14:05:29
Agent gewond bij aanhouding

Oss – Een 24-jarige politieagent van het District Maasland van de regiopolitie Brabant-Noord is zondagmorgen omstreeks half drie gewond geraakt bij de aanhouding van een dronken man op de Molenstraat. Meerdere agenten reageerden op een melding van een vechtpartij voor een horecagelegenheid in die straat. Eén persoon van een groep van twintig was de toegang geweigerd vermoedelijk omdat hij onder invloed was. De man, 19 jaar uit Berghem, was het daar niet mee eens en wond zich hevig op.

Ondanks alle pogingen van de beveiliging, vrienden van de man en van de politie om de man in een taxi te krijgen om naar huis te gaan waren tevergeefs. De man bleef agressief reageren. Omdat hij zich helemaal niet wilde verwijderen besloten de agenten om hem aan te houden. De verdachte verzette zich en er is daarom pepperspray gebruikt.

Vrienden van de man probeerden te voorkomen dat hij aangehouden werd. Omdat er door de vrienden aan de agenten getrokken werd konden ze de verdachte niet onder controle krijgen. Het lukte de verdachte daarom de agent meerdere malen in zijn gezicht te slaan. Ook heeft hij de agent gebeten. De verdachte is toen naar het bureau vervoerd. De agent heeft zich in het ziekenhuis laten onderzoeken en hij bleek geen blijvend letsel te hebben. Hij heeft zijn werk voorgezet maar heeft wel aangifte gedaan tegen de verdachte. Justitie heeft besloten dat de man spoedig voorgeleidt wordt aan de Rechter Commissaris.

Bron: Politie Brabant-Noord


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #386 Gepost op: 10 mei 2009, 14:26:39
Ja hoor weer "de menigte"  o, nee dit keer waren het de "vrienden".

verbaast me ook dat "de menigte"  of de "vrienden"  ongemoeid word gelaten

tuurlijk snap ik dat niet iedereen die zicht er mee "bemoeid" meegenomen kan worden maar een aantal zal wel op zijn plaats zijn maar in dit geval waren er meerdere agenten aanwezig.

dacht dat het hinderen van de politie strafbaar was.

er moet toch eens een signaal worden afgegeven dat dit niet (meer) kan.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #387 Gepost op: 10 mei 2009, 19:16:08
word het niet eens tijd dat er wat harder opgetreden gaat worden??

te vaak lees ik dat de menigte tegen de politie cq hulpverleners gaat keren.

ik realiseer me dat met harder optreden in eerste instantie 'de menigte' ook harder gaat reageren maar ik denk dat het
toch op een gegeven moment resultaat komt.

momenteel is het zo dat als er een keer (te) hard word opgetreden "de menigte" een klacht in gaat dienen en dat "de menigte"
vaak ook nog in het gelijk word gesteld door de ombudsman.

in een ander topic las ik dat het gebruik van honden aan strengere regels moet gaan voldoen, dit is het slappe beleid
waar "de menigte" (mis)bruik van maakt.

volgens mij durf je als agent niets meer te doen, bang voor een onderzoek, schorsing of een aanklacht

men moet weer respect krijgen voor "het" uniform cq voor de hulpverlener.



Fanny ik denk dat het wel mee valt, echter wat het grootste probleem is dat de diender opstraat in 9 van de 10 gevallen echt wel doorpakt. Kwestie van assistentie roepen en doorpakken. Echter de burger zelf is het grootste probleem... eerst uitdagen, beledigen en je misdragen hierop klappen krijgen van de politie en vervolgens bij de ombudsman gaan janken... tja... hoe zielig ben je dan...

Ik denk er niet eens over na of mensen een klacht zullen indienen ja of de nee... ik werk naar eer en geweten en weet echt wel wat mijn bevoegdheden zijn en hoe ik die moet gebruiken...als mensen het daar niet mee eens zijn jammer... hier heeft u een klachtenformulier...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #388 Gepost op: 11 mei 2009, 22:55:28
Via google vond ik dit informatieve filmpje...

Politiepet met camera.

&feature=player_embedded
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


guest4965

  • Gast
Reactie #389 Gepost op: 12 mei 2009, 16:08:52
Vier agenten gewond door vechtpartij in Rotterdam

ROTTERDAM - Vier politieagenten zijn dinsdag in Rotterdam gewond geraakt tijdens een vechtpartij. Dat heeft de politie gemeld.

De agenten gingen op de Peitkreek poolshoogte nemen omdat een vrouw de ruiten van een woning vernielde. Een aantal omstanders keerde zich vervolgens om nog onduidelijke redenen tegen de politie.

De agenten zijn naar het ziekenhuis gebracht. Hun verwondingen variëren van schaaf- tot hoofdwonden. Drie personen zijn aangehouden.

© ANP

http://www.nu.nl/algemeen/1962911/vier-agenten-gewond-door-vechtpartij-in-rotterdam.html