Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 531490 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #420 Gepost op: 19 mei 2009, 21:16:40
Dom geweld wat dus werkelijk nergens op sloeg zal je bedoelen. Dit had niets met verdediging te maken. En dus absoluut onwettig.

Met nadruk op..


Onwettig, met de politie die handenwrijvend toe stond te kijken! Eindelijk werd er eens iets aan gedaan.... Want de politie wilde wel, maar mocht niet. Een superaktie, dat was het! Nog steeds hoor je om je heen, wanneer komen ze weer eens in actie?  :)


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #421 Gepost op: 19 mei 2009, 21:26:00
maar toen was de overlast op een punt,
nu is de overlast op meerdere punten dus waar moeten ze "het" doen.

zelf denk ik dat de politie een grotere mandaat moet krijgen, de straffen echt hoger moeten worden en dan niet het aantal uren schoffelen maar daadwerkelijk 6 maanden cel.

er is toch een overschot aan cellen (dan hoeven deze niet gesloten te worden (ik dwaal af  ;)   )


6301

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 319
  • BHV er Hulpv. NRK. {sigma} NRK verbindingsdienst.
Reactie #422 Gepost op: 25 mei 2009, 08:57:59
Menigte vechtersbazen keert zich tegen de politie.

Tilburg.

Een grote groep mensen heeft zich gisternacht in Tilburg
tegen de politie gekeerd.
Vanuit de menigte werd met stoelen, flesjes en blikjes gegooid.
Agenten verweerden zich met de wapenstok.
Dit gebeurde nadat de politie had ingegrepen bij een
flinke vechtpartij op de Heuvelring, waarbij ze een 21 jarige Tilburger arresteerde.
In totaal hielden agenten 3 mensen aan.
Een 19 jarige Tilburger werd gearresteerd omdat hij spuugde en sloeg richting agenten.
Een 18 jarige Roosendaler ging een agent te lijf en bedreigde hem.

Bron de Stentor maandag 25 mei 2009.
Verbeter de wereld maar begin bij je zelf.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #423 Gepost op: 25 mei 2009, 12:36:59
Verdachten geweld overheidspersoneel voor rechter
ANP, gepubliceerd op 24 mei 2009 09:45, bijgewerkt op 09:47

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam begint dinsdag met een reeks themazittingen waarin verdachten van agressie tegen overheidspersoneel voor de rechter moeten verschijnen. Tijdens de processen, die zijn verdeeld over twee dagen, staan meer dan twintig verdachten van geweld en bedreigingen tegen onder anderen ambulancepersoneel, politieagenten en gemeenteambtenaren terecht.

Dinsdag komen eerst enkele verdachten van verbale bedreiging en belediging aan bod. Tijdens de tweede zittingsdag, op 3 juni, komen verdachten van fysiek geweld tegen overheidspersoneel voor de politierechter.

In alle zaken zal als vuistregel de strafeis dubbel zo hoog zijn als doorgaans in dergelijke zaken, zo heeft het OM aangekondigd. Met de themazittingen wil justitie duidelijk maken ‘dat geweld en agressie tegen de personen die werken in het publieke domein maatschappelijk onaanvaardbaar zijn’. Personen die zich daar toch schuldig aan maken, kunnen volgens justitie rekenen op een stevige strafrechtelijke reactie.

Ook de verdachte van bedreiging van een ambulancebroeder na een steekpartij in Amsterdam-West, in september vorig jaar, komt voor de rechter. Dit incident leidde tot veel maatschappelijke ophef. Naar aanleiding van de bedreiging legde een deel van het hoofdstedelijke ambulancepersoneel enige uren het werk neer, omdat de hulpverleners het geweld en de bedreigingen zat waren. Premier Jan Peter Balkenende noemde de bedreigingen in een reactie ‘absoluut onaanvaardbaar’.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #424 Gepost op: 25 mei 2009, 16:05:28
Verdachten geweld overheidspersoneel voor rechter
ANP, gepubliceerd op 24 mei 2009 09:45, bijgewerkt op 09:47

AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam begint dinsdag met een reeks themazittingen waarin verdachten van agressie tegen overheidspersoneel voor de rechter moeten verschijnen. Tijdens de processen, die zijn verdeeld over twee dagen, staan meer dan twintig verdachten van geweld en bedreigingen tegen onder anderen ambulancepersoneel, politieagenten en gemeenteambtenaren terecht.

Dinsdag komen eerst enkele verdachten van verbale bedreiging en belediging aan bod. Tijdens de tweede zittingsdag, op 3 juni, komen verdachten van fysiek geweld tegen overheidspersoneel voor de politierechter.

In alle zaken zal als vuistregel de strafeis dubbel zo hoog zijn als doorgaans in dergelijke zaken, zo heeft het OM aangekondigd. Met de themazittingen wil justitie duidelijk maken ‘dat geweld en agressie tegen de personen die werken in het publieke domein maatschappelijk onaanvaardbaar zijn’. Personen die zich daar toch schuldig aan maken, kunnen volgens justitie rekenen op een stevige strafrechtelijke reactie.

Ook de verdachte van bedreiging van een ambulancebroeder na een steekpartij in Amsterdam-West, in september vorig jaar, komt voor de rechter. Dit incident leidde tot veel maatschappelijke ophef. Naar aanleiding van de bedreiging legde een deel van het hoofdstedelijke ambulancepersoneel enige uren het werk neer, omdat de hulpverleners het geweld en de bedreigingen zat waren. Premier Jan Peter Balkenende noemde de bedreigingen in een reactie ‘absoluut onaanvaardbaar’.

hoehoeee..... nu zullen alle verdachten trillen en beven..... de strafeis dubbel zo hoog.... ik heb geleerd 2x0 = precies.... 0


Ipv 20 uur nu 40 uur schoffelen... man man wat een daadkracht.... slappe zooi :'(

begin er langzamerhand kotsneigingen van te krijgen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #425 Gepost op: 25 mei 2009, 16:35:33

hoehoeee..... nu zullen alle verdachten trillen en beven..... de strafeis dubbel zo hoog.... ik heb geleerd 2x0 = precies.... 0
Ipv 20 uur nu 40 uur schoffelen... man man wat een daadkracht.... slappe zooi :'(

begin er langzamerhand kotsneigingen van te krijgen...

Hoi Grizz,

Men heeft het hier over de strafeis. Dit wordt volgens mij voorgesteld door het OM.
Het is aan de rechter om tot de daadwerkelijke straf over te gaan toch?
En of dit nu een taakstraf is of een geldelijke boete of een poosje brommen dat moeten we nog maar afwachten.
Ik ben het wel met je eens dat als het een taakstraf wordt van 20 uur of dubbel misschien 40 uur dat dit veel te licht is.
Een boete van 2500 Euro (dubbel = 5000 Euro) of 2 weken zitten (dubbel = 4 weken) of 240 uur taakstraf (dubbel = 480 uur) lijkt me meer op zijn plaats.
Of het dubbel moet worden is ook hier weer aan de rechter natuurlijk.
Weet je zo (met je ervaring) welke straf meestal wordt opgelegd? En wat voor straf zou jij voorstellen?

vr. gr.
Jan  :)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #426 Gepost op: 25 mei 2009, 23:41:39
Hoi Grizz,

Men heeft het hier over de strafeis. Dit wordt volgens mij voorgesteld door het OM.
Het is aan de rechter om tot de daadwerkelijke straf over te gaan toch?
En of dit nu een taakstraf is of een geldelijke boete of een poosje brommen dat moeten we nog maar afwachten.
Ik ben het wel met je eens dat als het een taakstraf wordt van 20 uur of dubbel misschien 40 uur dat dit veel te licht is.
Een boete van 2500 Euro (dubbel = 5000 Euro) of 2 weken zitten (dubbel = 4 weken) of 240 uur taakstraf (dubbel = 480 uur) lijkt me meer op zijn plaats.
Of het dubbel moet worden is ook hier weer aan de rechter natuurlijk.
Weet je zo (met je ervaring) welke straf meestal wordt opgelegd? En wat voor straf zou jij voorstellen?

vr. gr.
Jan  :)

Jan uit ervaring.... tijdens een aanhouding ivm een openstaande boete, dreigt diegene zijn eigen kind te vermoorden (mes op de keel van het 3 jarige jochie)  loopt het uit de hand, terug getrokken totdat hij het jochtie op de galerij van de flat gooit en vervolgens zelf de woning binnen vlucht. Met meerdere collega;s de woning in, aanhouding vindt plaats echter Ve verzet zich hevig, daarbij trapt de ve van zich af en weet daarbij mijn pols te raken, veel pijn maar toch de aanhouding kunnen afmaken, stukje adrenaline helpt echt, bij de insluiting vraagt mijn maatje waarom ik zo wit zie, en ik geef toe pijn te hebben die alleen maar erger wordt... wij naar het ziekenhuis, foto;s... wat blijkt op twee plekken pols gescheurd...

Ofwel 4 weken gips en dus niet kunnen werken....

Ve is dus vervolgens ingesloten volgens protocol geweld, uiteindelijke straf.... betalingsregeling, 40 uur dienstverlening, en 100 euro schadevergoeding....


Daarom zeg ik... de huidige straffen die het OM vraagt zijn zowiezo te laag, daarbij weet de rechterlijke macht altijd nog lager te gaan ook.... daarom zeg ik... laat men eerst een minimale straffen gaan eisen... daarbij kan de rechterlijke macht verzwarende dingen bij optellen... niet aftrekken....

Leuk dat pieterbaan centrum... maar ondertussen in de TBS wel proefverlof krijgen om te kijken of iemand weer terug zou kunnen in de maatschappij... het is allemaal een wassen neus...

De pest is... dat ik het werk zo verschrikkelijk leuk vindt, dat ik mijn collega;s zo leuk vind...en zo kan ik nog wel doorgaan... de zaken er om heen... tjsa... ik ben niet bij de politie gegaan om rijk te worden. Maar t feit dat ik wel beslissingen op leven en dood mag maken en die verantwoordelijkheid mag en moet dragen maar niet een thuis op een salaris een gezin kan onderhouden... tja... ik vind het niet reeel... ik loop niet voor mijn lol met een kogelwerend vest rond maar omdat het gewoon zomaar kan gebeuren dat je voor een gek met een mes of erger staat....

Straffen ? Ik zeg gevangenisstraffen...

1 x geweld tegen hulpverleners = 1 week
recidive = 2 weken
recidive = 4 weken
etc etc etc...

hard ? ja... misschien wel...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #427 Gepost op: 25 mei 2009, 23:45:15
Moet er gewoon niet eens een onderzoek komen of straffen (naast natuurlijk genoegdoening voor het slachtoffer)(taakstraf, celstraf) wel werken om recidive tegen te gaan bij een eerste veroordeling... ???

Heeft een straf tot gevolg dat men zich een volgende keer wel twee keer bedenkt?


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #428 Gepost op: 25 mei 2009, 23:51:33
Moet er gewoon niet eens een onderzoek komen of straffen (naast natuurlijk genoegdoening voor het slachtoffer)(taakstraf, celstraf) wel werken om recidive tegen te gaan bij een eerste veroordeling... ???

Heeft een straf tot gevolg dat men zich een volgende keer wel twee keer bedenkt?

misschien moetje je dan afvragen of dat de bedoeling is... kan ook zijn dat je de samenleving van zo iemand voor een bepaalde tijd verlost.....
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #429 Gepost op: 25 mei 2009, 23:56:24
misschien moetje je dan afvragen of dat de bedoeling is... kan ook zijn dat je de samenleving van zo iemand voor een bepaalde tijd verlost.....

Met de straffen die jij in je mailtje schreef kan ik dat geen 'tijdje' noemen.. :-X