Ik was erbij, heb er ook een verhaaltje over geschreven in het 'wie weet meer' topic. Uiteindelijk heb ik 16 wagens van de politie geteld, zowel uit Zuid-Holland-Zuid als Rotterdam-Rijnmond. Onder andere een aantal hondenwagens. Ook liepen alle rotterdamse agenten met de lange lat, dus ze waren goed voorbereid! Het was inderdaad schelden en duwen trekken tegen de hulpverleners, heb ook wat pepperspray richting gezichten zien gaan. Ik stond erbij toen de OVD-B vanuit het niets volledig werd uitgescholden. Vraag me nogsteeds af waarom
Men heeft in alle DHV voertuigen van RR de lange lat ter beschikking en de agenten zijn er ook voor afgetoetst. De dienders van ZHZ hebben niet de beschikking over een lange lat, behalve de DHG-ers.
Het is een behoorlijke veldslag geweest tussen politie en familieleden van het slachtoffer, dit vind ik alleen nergens terug in de media.
Wat daar is gebeurd is echt niet normaal, dit mag en kan niet getolereerd worden!!!! Dit heeft niets meer te maken met emoties, dit was puur om de hulpdiensten te zieken!
Bron: was er zelf bij....