Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 530754 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #550 Gepost op: 10 november 2009, 17:30:56
Ik was erbij, heb er ook een verhaaltje over geschreven in het 'wie weet meer' topic. Uiteindelijk heb ik 16 wagens van de politie geteld, zowel uit Zuid-Holland-Zuid als Rotterdam-Rijnmond. Onder andere een aantal hondenwagens. Ook liepen alle rotterdamse agenten met de lange lat, dus ze waren goed voorbereid! Het was inderdaad schelden en duwen trekken tegen de hulpverleners, heb ook wat pepperspray richting gezichten zien gaan. Ik stond erbij toen de OVD-B vanuit het niets volledig werd uitgescholden. Vraag me nogsteeds af waarom ???

Zal wel een stelletje tokkies of zogenaamde 'kansenjongeren' zijn geweest. Die hebben wel meer moeite met normaal doen. Ik bedoel: welke gek gaat nou hulpverleners lopen aanvallen in zo'n situatie? Dan ben je toch ook niet goed bij je hoofd? Of ligt dat nou aan mij?   >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #551 Gepost op: 10 november 2009, 17:54:42
Ik was erbij, heb er ook een verhaaltje over geschreven in het 'wie weet meer' topic. Uiteindelijk heb ik 16 wagens van de politie geteld, zowel uit Zuid-Holland-Zuid als Rotterdam-Rijnmond. Onder andere een aantal hondenwagens. Ook liepen alle rotterdamse agenten met de lange lat, dus ze waren goed voorbereid! Het was inderdaad schelden en duwen trekken tegen de hulpverleners, heb ook wat pepperspray richting gezichten zien gaan. Ik stond erbij toen de OVD-B vanuit het niets volledig werd uitgescholden. Vraag me nogsteeds af waarom ???

Men heeft in alle DHV voertuigen van RR de lange lat ter beschikking en de agenten zijn er ook voor afgetoetst. De dienders van ZHZ hebben niet de beschikking over een lange lat, behalve de DHG-ers.

Het is een behoorlijke veldslag geweest tussen politie en familieleden van het slachtoffer, dit vind ik alleen nergens terug in de media.
Wat daar is gebeurd is echt niet normaal, dit mag en kan niet getolereerd  worden!!!! Dit heeft niets meer te maken met emoties, dit was puur om de hulpdiensten te zieken!
Bron: was er zelf bij....


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #552 Gepost op: 10 november 2009, 18:00:37
en waarover waren de familieleden zo boos?  ??? Werd er, volgens, hun niet snelgenoeg geholpen of waren er 'andere' problemen?


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #553 Gepost op: 10 november 2009, 18:10:08
en waarover waren de familieleden zo boos?  ??? Werd er, volgens, hun niet snelgenoeg geholpen of waren er 'andere' problemen?

Ik heb beloofd me daar verder niet over uit te laten. Laat ik het maar zo zeggen: Men was gewoon totaal niet voor rede vatbaar en vond het nodig om collegahulpverleners te slaan en bedreigen. Dit had niets met emoties te maken, men wilde gewoon doelbewust de hulpverleners aanvallen. Echt ongelooflijk!


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #554 Gepost op: 10 november 2009, 19:07:18
Ik heb beloofd me daar verder niet over uit te laten.

Ligt dat zo gevoelig dan of is het al elders uitgebreid besproken hier?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #555 Gepost op: 10 november 2009, 23:51:38
en waarover waren de familieleden zo boos?  ??? Werd er, volgens, hun niet snelgenoeg geholpen of waren er 'andere' problemen?

Wat ik uit eerdere berichten in het wwm heb gelezen viel er toch niet veel meer te helpen??..
Auto is toch incl SO afgevoerd ???


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #556 Gepost op: 10 november 2009, 23:57:19
Wat ik uit eerdere berichten in het wwm heb gelezen viel er toch niet veel meer te helpen??..
Auto is toch incl SO afgevoerd ???

PRIO 1 OD490 TS410 HV473 HV:AANRIJDING LETSEL (BEKNELLING: JA) R915 L HENDRIK-IDO-AMBACHT
1404299 Brandweer Hendrik-Ido-Ambacht (Kazerne Oproep)
1403064 OvD Drechtsteden zuid (Prio 1)

Eenzijdig ongeval op de brug tussen Ambacht en Alblasserdam. Ik vermoed dat de (jonge) bestuuder met een ongelofelijke snelheid tegen een paal is aangereden. De brandweer is ter plaatse geweest, maar het enige wat ze uitgericht hebben is het spannen van een zeil over de auto heen: de bestuurder was op slag dood en niet makkelijk te bevrijden. Het voertuig is dan ook met het lichaam nog aan boord geborgen. Wie kan mij vertellen hoe dit in zo'n situatie verder afgehandeld wordt? Wordt er op kazerne geknipt oid.?

Het was een jongere bestuurder, die een grote groep vrienden voor en achter zich had rijden. Deze waren behoorlijk emotioneel en uitten dat door middel van geweld richting de hulpverleners... :( De politie vroeg dan ook direct om veel bijstand, en dat teken snapt de meldkamer wel: uiteindelijk heb ik 16 (!) politiewagens geteld, met bijstand vanuit Rotterdam-Rijnmond. Lange latten en 3 hondenwagens. Heb het nodige pepperspray zien vloeien, en toen ben ik maar een stuk naar achteren gelopen...


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #557 Gepost op: 10 november 2009, 23:59:27
Men heeft in alle DHV voertuigen van RR de lange lat ter beschikking en de agenten zijn er ook voor afgetoetst. De dienders van ZHZ hebben niet de beschikking over een lange lat, behalve de DHG-ers.

Het is een behoorlijke veldslag geweest tussen politie en familieleden van het slachtoffer, dit vind ik alleen nergens terug in de media.
Wat daar is gebeurd is echt niet normaal, dit mag en kan niet getolereerd  worden!!!! Dit heeft niets meer te maken met emoties, dit was puur om de hulpdiensten te zieken!
Bron: was er zelf bij....

Was er wel hoor ..... ook in de Telegraaf

Ongeluk met dodelijke afloop Hendrik Ido Ambacht

Bron : Brandongevallen.nl


 HENDRIK-IDO-AMBACHT – Zondagavond 8 november heeft er een eenzijdig ongeval plaatsgevonden op de oprit naar de brug over de Noord in Hendrik-Ido-Ambacht. Bij dit ongeval is de bestuurder van een personenauto om het leven gekomen. De toedracht van ongeluk wordt door de verkeersongevalanalisten van de politie Zuid-Holland Zuid onderzocht. De N915, waar het ongeval plaats vond, is tijdelijk voor al het verkeerd gestremd geweest, wat enige verkeershinder tot gevolg had. Ten tijde van het ongeluk liepen de emoties zo hoog op dat de politie genoodzaakt was om de procedure 'assistentie collega' op te starten, wat inhoudt dat er tientallen extra politie-eenheden richting het incident kwamen.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #558 Gepost op: 12 november 2009, 21:44:50
http://www.telegraaf.nl/binnenland/5308870/___Claim_hulpverlener__verhalen_op_dader___.html

do 12 nov 2009, 18:22  | 19 reacties | lees voor
Verzekeraars: schade geweld verhalen op dader

DEN HAAG -  Verzekeraars gaan schade door geweld tegen hulpverleners verhalen op de daders. Verzekeringsbedrijven zullen in de regio's Haaglanden en Hollands-Midden zo nodig de rechter inschakelen om de schadevergoeding die ze uitkeren aan slachtoffers in rekening te brengen bij de daders.

De verzekeringsbranche heeft daarover donderdag afspraken gemaakt met minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken, het Openbaar Ministerie (OM) en de politie. Het OM zal desnoods beslag leggen bij de daders om zeker te stellen dat verzekeraars hun kosten - gedeeltelijk - kunnen verhalen.

Het gesloten convenant moet helpen geweld tegen publieke dienstverleners, onder wie ambulancepersoneel en buschauffeurs, terug te dringen. Het kabinet wil agressie en geweld tegen onder anderen hulpverleners flink terugdringen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #559 Gepost op: 13 november 2009, 23:50:06
Verzekeraars: schade geweld verhalen op dader
Geweldpleger tegen overheidsdienaar betaalt

http://www.politie.nl/haaglanden/nieuws/1302geweldplegertegenoverheidsdienaarbetaalt.asp

Haaglanden, 13-11-2009 • Dankzij informatie van Politie Haaglanden en Hollands Midden gaan verzekeraars direct claims indienen tegen verdachten van geweld of agressie tegen een overheidsdienaar. Er kan zelfs ook beslag worden gelegd op de bezittingen of bankrekeningen van de verdachte.

Deze pilot 'Intensivering schadeverhaal op daders van agressie en geweld tegen werknemers met een publieke taak' duurt een jaar. Het bijbehorende convenant is donderdag ondertekend door het ministerie van Binenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, het Openbaar Ministerie, de verzekeraars, het Slachtoffer Informatie Punt (SIP) en de twee politiekorpsen. De financiële aanpak vormt het sluitstuk van de aanpak van geweld tegen politieagenten, ambulancebroeders, brandweermensen, parkeerwachters en andere overheidsdienaars. Kosten van revalidatie, inkomensschade, materiële schade gaan de verzekeraars in rekening brengen bij de veroorzaker. Een duidelijke boodschap van de overheid dat dit gedrag niet wordt getolereerd.
Samen sterk in de hulpverlening!