http://www.telegraaf.nl/binnenland/5688848/__Ambulances_brengen_live_beelden__.html
o 31 dec 2009, 14:21 | 2 reacties | lees voor
Camera-ambulances brengen live beelden
ASSEN - In Drenthe rijden tijdens oud en nieuw twee ambulances met camera's die live beelden vertonen. Een primeur, zo meldde een woordvoerder van UMCG
....
Het systeem moet potentiële raddraaiers afschrikken. „Voorop staat dat mensen van onze medewerkers afblijven. Zoniet, dan staan ze er nu gekleurd erop.”
Typisch papieren regelgeving, plannen maken, etc... Iemand die geweld gebruikt tegen hulpverleners denk per definitie niet na (Uitzondering georganiseerd geweld zoals op Hoek van Holland). Een ambulance medewerker zal niet lastig worden gevallen door normaal nadenkende mensen. Gaan we dan nu verwachten dat het simpele feit dat er camera's zijn toegepast, de dader gaat denken: Oh dan pak ik een andere, want hier sta ik op film?
CCTV heeft ook zo geholpen tegen incidenteel geweld
Nee dus, het assisteert in de opsporing en bewijsvoering. Niet tegen huftergedrag.
Kom nou eens van je stoel af en ga eens echt kijken wat er mogelijk is; weinig dus.... Helaas zullen we naar een situatie gaan waar op bepaalde tijden en plekken eerst een paar politie voertuigen de locatie moeten beveiligen voordat de ambu medewerkers aan de slag kunnen.
Het ligt aan de mentaliteit, niet aan de middelen.
De eerste persoon die zich tegen laat houden met zijn geweld door een camera, moet direct opgenomen worden in een TBS kliniek, want die heeft een steekje los dat hem nadenkend geweld laat gebruiken tegen buitenstaanders c.q. hulpverleners. Een tikkende tijdbom dus......
edit: Oh ja, wat ik vind; Elk middel dat iets kan schelen moet ingezet worden; Maar de heilige graal gaan we niet vinden. Dus prima, maar verwacht niet teveel
Dat is mijn kopje thee voor vandaag in deze.