Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 542479 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #780 Gepost op: 15 mei 2010, 14:58:47
18:56:35   14-05-10      -ALPHA-   A1 JELLE VAN DAMWEG JUBBEGA
         0320630   Ambu 02-127 (Lemmer)



Wat een tijdstip, en dan al vele dronken omstanders...


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #781 Gepost op: 18 mei 2010, 18:14:26
Urkers belagen ambulance
Citaat van: www.spitsnieuws.nl
Ambulancepersoneel is op Urk belaagd door omstanders. Een groep mensen maakte de ambulancebroeders het werken onmogelijk. Daarop werd de politie ingeschakeld. De ambulance was uitgerukt omdat een 25-jarige automobilist uit Dronten gewond was geraakt. Zijn wagen was op een stilstaande auto gereden.

Aanvankelijk had ook de politie moeite de belagers op afstand te houden. Versterking uit de buurgemeente Noordoostpolder bracht de gemoederen uiteindelijk tot bedaren. Daarbij werden geen aanhoudingen verricht. Er is nog niks bekend over de beweegredenen van de belagers.

A. Lamain | 18-05-10 | 17:59 | www.spitsnieuws.nl



Waarschijnlijk volgende melding:
22:19:16 17-05-10 A1 DOMINEESWEG URK
  (0320631) Ambulance-02-128 Heerenveen


pieterurk

  • Manschap A / Bv in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
  • www.ri-s.com brandwachten brandbeveiliging
    • www.ri-s.com
Reactie #782 Gepost op: 18 mei 2010, 21:57:50
Spits zegt wel meer maar het waren geen urkers maar marokanen uit dronten de auto met marokaanse bestuurder reed op een stil staande auto waarop zijn familie kwaad werd op de hulpverlening omdat dit te langzaam ging.
Ik ben als omstander er bij geweest en heb dit niet eerder gezien dat politie niks tegen deze mensen deed.

gr pieter


sylvester1986

  • Gast
Reactie #783 Gepost op: 18 mei 2010, 22:08:14
Gewoon op straat laten liggen als familie zo nodig hulpverleners lastig moeten vallen >:(


pieterurk

  • Manschap A / Bv in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
  • www.ri-s.com brandwachten brandbeveiliging
    • www.ri-s.com
Reactie #784 Gepost op: 18 mei 2010, 22:09:55
Nee ben ik niet mee eens iedereen heeft recht op hulp maar het ergste vind ik dat de kranten het niet juist brengen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #785 Gepost op: 18 mei 2010, 22:14:26
Het maakt niet uit wat voor soort tuig het is, ze mogen blij zijn dat ze helpen en laat hulpverleners gewoon met rust.


pieterurk

  • Manschap A / Bv in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
  • www.ri-s.com brandwachten brandbeveiliging
    • www.ri-s.com
Reactie #786 Gepost op: 18 mei 2010, 22:19:42
Tuurlijk laat de hulpverleners met rust dat ben ik met je eens.
ik heb een filmpje op mijn telefoon en dat zegt genoeg wat er gisteravond gebeurd is.

gr pieter


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #787 Gepost op: 18 mei 2010, 23:14:17
het waren geen urkers maar marokanen uit dronten de auto met marokaanse bestuurder reed op een stil staande auto waarop zijn familie kwaad werd op de hulpverlening omdat dit te langzaam ging.

Waar heb ik dit eerder gehoord....... Komen van origine uit een land waar de medische hulp niet dan wel slecht geregeld is en verwachten dat hier op iedere hoek van de straat een ambulance voor Zijne Majesteit klaar staat zodat ie binnen 2 minuten geholpen wordt. Redt men dat niet dan zwaait er wat en komen de 'oprechte emoties' naar boven en moet Jan en alleman het ontgelden.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #788 Gepost op: 18 mei 2010, 23:22:40
Tuurlijk laat de hulpverleners met rust dat ben ik met je eens.
ik heb een filmpje op mijn telefoon en dat zegt genoeg wat er gisteravond gebeurd is.

gr pieter

Op youtube kan je het uploaden...  ;)


Dokterswacht

  • fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 691
Reactie #789 Gepost op: 19 mei 2010, 00:32:00
Toch wel typisch dat het hier wederom om een groep mensen gaat die hun oorsprong niet in Nederland hebben. Ze hebben blijkbaar niet in de gaten dat dit gedrag alleen maar koren op de molen is van sommige partijen die maar wat graag in de tweede kamer willen komen en het tegen deze groepen opnemen.

En zo langzamerhand begin ik er ook nog voorzichtig begrip voor op te brengen ook ....