Man slaat verkeersregelaar een gebroken neus Den Helder – Het grote feest op Willemsoord is afgelopen weekend bijna geheel vlekkeloos verlopen, maar zondagavond was er toch nog een vervelend incident. De 38-jarige verkeersregelaar Linda werd een gebroken neus geslagen, toen zij een automobilist vroeg op het parkeerterrein te parkeren.
“Het was rond kwart over negen. Ik fietste over het terrein om te kijken waar parkeerplekken vrij waren, toen ik iemand zag rijden op een plek waar dat niet mocht. Ik vroeg de man vervolgens vriendelijk of hij elders wilde parkeren en hij stapte direct uit en sloeg me recht in het gezicht. Een gebroken neus, een scheur in de bovenkaak en twee kapotte tanden is het gevolg.”
Linda viel door de klap met fiets en al om en de dader stapte weer in zijn auto en reed weg. “Ik heb toen de verkeersregelaars bij de hoofdingang gebeld om te vertellen wat er was voorgevallen, in de hoop dat hij via die uitgang zou vertrekken. Ook kwam er net een politiebusje voorbij en daar heb ik het verhaal aan gemeld, waarna ze op zoek zijn gegaan naar de man. Later is ook nog gezocht in het centrumgebied en in Nieuw Den Helder, maar ze hebben niemand kunnen aanhouden.”
Direct na de klap is Linda eerst langs de EHBO-post gegaan en maandag naar het ziekenhuis. Ook is inmiddels officieel aangifte gedaan van mishandeling. “Ik sta heel vaak bij evenementen, dus de politie kent mij ook. Ze hebben hun best gedaan de dader te achterhalen, maar tot nu toe tevergeefs.”
Vervelende, maar leerzame lesHet incident betekent niet dat Linda voorlopig niet meer inzetbaar is. “Nee hoor, ik kan alles nog doen en als ze me voor een volgend evenement weer bellen, doe ik gewoon weer mee! Maar het is wel een vervelende, maar leerzame les geweest. Alleen staan kan dus eigenlijk niet, want als er dan iets gebeurt heb je geen getuigen. En nu is het een klap in het gezicht, maar als het erger was geweest had niemand iets gezien en had ook niemand kunnen helpen. Dus een volgende keer zal ik adviseren dat de verkeersregelaars altijd met minimaal twee aan het werk ziin.”
Woningstichting, organisator van het feest, is geschrokken door het incident. “Het was een geweldig feest en dan is dit toch een domper”, laat financieel directeur Peter Kramer weten. “We nemen zeker nog even contact op met Linda en zullen in ieder geval zorgen voor een mooie bos bloemen.”
Bron.
http://www.denhelderactueel.nl/06/07/2010/man-slaat-verkeersregelaar-een-gebroken-neus/