Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 543431 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

Cobra4

  • Ploegleider BHV, CBRN instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,476
Reactie #1210 Gepost op: 27 januari 2012, 18:55:30
Bedreigende agent voorwaardelijk ontslagen

Herpen -  Een 51-jarige politieman uit Herpen is voorlopig ontslagen. Hij heeft personeel van een ziekenauto bedreigd die hulp verleende aan een familielid. Volgens Omroep Brabant was hij al eerder op non-actief gesteld.

De politieagent bedreigde het ambulancepersoneel in september. De hulpverlening verliep niet naar zijn zin.

De strafzaak tegen de man vond plaats achter gesloten deuren en werd in december geseponeerd. De politie Brabant-Noord heeft hem nu voorwaardelijk ontslagen met een proeftijd van een jaar.

Bron: http://www.telegraaf.nl/binnenland/11391350/__Bedreigende_agent_ontslagen__.html?sn=binnenland,buitenland


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1211 Gepost op: 31 januari 2012, 16:44:11
Agenten beschoten door overvallers juwelier in Leiden

Gewapende overval op juwelier Haarlemmerstaat [update]
112 | 11 januari 2012
 
Bron: http://www.dichtbij.nl/groot-leiden/regionaal-nieuws/artikel/2239422/gewapende-overval-op-juwelier-haarlemmerstaat-update.aspx

Als er geen zaken bij komen vanavond die voorrang hebben dan is deze overval 1 van de onderwerpen vanavond bij Opsporing Verzocht. http://www.avro.nl/tv/programmas_a-z/opsporing_verzocht/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1212 Gepost op: 12 februari 2012, 13:01:50
Voorbijganger redt door auto meegesleurde agent

Laatste update:  12 februari 2012 12:48
AMSTERDAM - Een voorbijganger heeft zaterdagnacht in Utrecht een agent gered die half uit een wegrijdende auto hing.

De agent had geprobeerd een automobilist tegen te houden, maar die sleurde hem mee, meldt de politie.
Rond 02.00 uur zag de agent een auto op de linkerweghelft rijden en op de stoep van de Korte Jansstraat parkeren waar dat niet mag. Toen de bestuurder uitstapte, sprak de agent hem aan.

De 26-jarige man uit Utrecht negeerde hem echter en liep een horecagelegenheid in.

Sleutels
De agent vroeg hem nog eens ergens anders te parkeren, waarop de man iets naar hem schreeuwde en in zijn auto stapte. De agent wilde voorkomen dat hij wegreed en probeerde de sleutels uit het contact te halen. De Utrechter sloeg echter meerdere keren op de agent in, startte de auto en reed weg terwijl de agent nog uit de auto hing.

Worsteling
Een voorbijganger opende het bijrijdersportier en schoot de agent te hulp. Het kwam tot een worsteling tussen de voorbijganger en de bestuurder. De auto kwam tot stilstand, waarop de agent de worsteling probeerde te stoppen. De bestuurder raakte hierbij gewond. Hij is aangehouden en overgebracht naar een ziekenhuis. De agent heeft aangifte gedaan van poging tot doodslag.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1213 Gepost op: 25 februari 2012, 02:25:01
Man rijdt in op weginspecteur na ongeluk in Lepelstraat

Laatst gewijzigd: vrijdag 24 februari 2012 - 21:36 | Auteur: Mathijs Pennings

LEPELSTRAAT - Een 51-jarige man uit Steenbergen is vrijdagmiddag op de Steenbergseweg in Lepelstraat opgepakt omdat hij in reed op een medewerker van Rijkswaterstaat.
De weginspecteur was net de weg aan het afsluiten, omdat er een ernstige kettingbotsing was gebeurd. Bij dat ongeluk raakten drie mensen gewond.

De automobilist uit Steenbergen negeerde een stopteken van de wegwerker en gaf vol gas. Het slachtoffer kon net op tijd wegspringen. De automobilist werd verderop aangehouden.
Samen sterk in de hulpverlening!


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
Reactie #1214 Gepost op: 25 februari 2012, 11:39:05
Laat ik geen twijfel over laten bestaan dat ik geweld tegen hulpverleners te zeerste afkeur.

Maar dat ik soms hulpverleners (met name politie) dingen zie doen die normale burgers een vette prent opleveren als ze deze uithalen.
lees, inhalen over dubbele doorgetrokkenstreep, niet handsfree bellen. en dan niet in situaties die dit kunnen vereisen.
In mijn ogen verlies je dan het recht om anderen op zulk gedrag aan te spreken, en zeker niet te bekeuren.
Want respect verdien je en kun je niet eisen omdat je toevallig ...... bent.
Ik probeer me zoveel mogelijk aan de geldende wetten te houden en vindt dat ik dan ook mag verwachten van degene die ze handhaaft dat hij dit ook doet.

Buiten dit alles vindt ik ook dat de politiek en OM, mede schuldig zijn aan de problemen die steeds erger lijken te worden, en daders er te makkelijk afkomen, en helaas geld ook indeze het spreekwoord. "goed voorbeeld doet volgen" m.a.w. door zeer mild te straffen (ondanks grote woorden) lijkt het te werken om hulpverleners te belagen, je komt er met een relatief lage straf mee weg, althans zo lijkt het

En over die flexsluitingstijden, in Eindhoven hebben ze in het verleden een test gedaan een jaar lang geen sluitingstijden (was 2uur) het resultaat was dat er nu om 4 uur alles dicht moet. persoonlijk vondt ik het wel fijn dat je zelf kon bepalen wanneer je naar huis ging.  en hoefde je niet in een beperkte tijd een hoeveelheid alcohol naar binnen te werken, met alle negatieve gevolgen hiervan, dit experiment heeft men zeker voor een aantal flinke katers behoed, om het mild uit te drukken  998765


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #1215 Gepost op: 25 februari 2012, 11:50:17
Bovenstaande reactie in mijn ogen een typisch geval van 'alles over 1 kam scheren'. Dus omdat agent A. in Lutjebroek niet handsfree belt in de auto zou agent B. in Schubbemuttingerveen iemand die niet handsfree belt niet mogen bekeuren.

Er zijn ook agenten geweest die hebben gestolen. Inbrekers dan ook maar niet meer oppakken?

Bovenstaande reactie lijkt dan ook heel erg op het gehuil op sites als Flitsservice e.d. waar van alles en nog wat aan overtredingen en misdragingen wordt goedgepraat.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


tcf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 882
Reactie #1216 Gepost op: 25 februari 2012, 12:17:49
Wildplassende man mishandelt agent
Dordrecht , 24-02-2012 • Politieagenten wilden een man een bekeuring geven, omdat hij aan het wildplassen was. De 29-jarige man uit Dordrecht werkte hier niet aan mee en mishandelde een van de agenten.

De politieagenten zagen de man op donderdagavond 23 februari wildplassen op de S.M. Hugo van Gijnweg. Toen ze hem wilden bekeuren rende hij weg. Tijdens de achtervolging spuugde de man in het gezicht van een van de agenten. Op het moment dat de politieagent de 29-jarige Dordtenaar wilde aanhouden sloeg de 29-jarige verdachte hem in het gezicht. De politieagenten overmeesterden de man, waarna ze hem naar het politiebureau brachten. Daar werd hij ingesloten om te worden verhoord. De agent heeft aangifte van mishandeling gedaan.

Bron:
http://www.politie.nl/zuid-holland-zuid/nieuws/persberichten/120224wildplassendemanmishandeltagent.asp


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1217 Gepost op: 25 februari 2012, 12:26:44
3 stuks. Aangehouden, en nu moet het OM er nog wat meer mee doen dan een taakstraf a 80 uur ::)

12.06 Er wordt één persoon ivm rookinhalatie per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. #middelbrand #middenstede
12.07 De brand heeft forse schade aangericht http://yfrog.com/gzdcpdqj http://yfrog.com/odmfvkqj #middenstede #middelbrand
12.09 Een foto vanaf de #middenstede. Dat de #middelbrand uitslaand is geweest is goed te zien.
12.12 #middenstede: er is 1 persoon aangehouden wegens bedreiging van het ambulancepersoneel #middelbrand
12.13 Werd er nl. op aangesproken dat ie met zijn auto niet opzij wilde voor de ambulance. #middelbrand #middenstede #verhuftering
12.15 Herstel: zijn 3 aanhoudingen verricht wegens bedreiging #middelbrand #middenstede #verhuftering





Foto's: Ferrie van der Geer/Regio15


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #1218 Gepost op: 25 februari 2012, 13:53:15
Laat ik geen twijfel over laten bestaan dat ik geweld tegen hulpverleners te zeerste afkeur.

Maar dat ik soms hulpverleners (met name politie) dingen zie doen die normale burgers een vette prent opleveren als ze deze uithalen.
lees, inhalen over dubbele doorgetrokkenstreep, niet handsfree bellen. en dan niet in situaties die dit kunnen vereisen.
In mijn ogen verlies je dan het recht om anderen op zulk gedrag aan te spreken, en zeker niet te bekeuren.
Want respect verdien je en kun je niet eisen omdat je toevallig ...... bent.
Ik probeer me zoveel mogelijk aan de geldende wetten te houden en vindt dat ik dan ook mag verwachten van degene die ze handhaaft dat hij dit ook doet.

Buiten dit alles vindt ik ook dat de politiek en OM, mede schuldig zijn aan de problemen die steeds erger lijken te worden, en daders er te makkelijk afkomen, en helaas geld ook indeze het spreekwoord. "goed voorbeeld doet volgen" m.a.w. door zeer mild te straffen (ondanks grote woorden) lijkt het te werken om hulpverleners te belagen, je komt er met een relatief lage straf mee weg, althans zo lijkt het

En over die flexsluitingstijden, in Eindhoven hebben ze in het verleden een test gedaan een jaar lang geen sluitingstijden (was 2uur) het resultaat was dat er nu om 4 uur alles dicht moet. persoonlijk vondt ik het wel fijn dat je zelf kon bepalen wanneer je naar huis ging.  en hoefde je niet in een beperkte tijd een hoeveelheid alcohol naar binnen te werken, met alle negatieve gevolgen hiervan, dit experiment heeft men zeker voor een aantal flinke katers behoed, om het mild uit te drukken  998765

Wat ik hier lees is een reactie van iemand die weinig van de materie kent. Het is allemaal te kortzichtig (met name het stuk over agenten die al dan niet de wetgeving overtreden) zoals Peter R de Vries in zijn programma eigenlijk ook al heeft laten zien.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #1219 Gepost op: 26 februari 2012, 09:35:38
Benzinedieven na wilde achtervolging aangehouden
De Twentse politie heeft zondagochtend na een lange wilde achtervolging twee benzinedieven aangehouden. De dieven hebben meerdere keren een politiewagen geramd en werden uiteindelijk na een waarschuwingsschot aangehouden, meldt de politie.

De diefstal van de benzine werd rond 04.15 uur gemeld. Al snel bleek dat de wagen die de daders gebruikten ook gestolen was. Op de A1 bij Markelo zagen agenten hen rijden. Ze dwongen het tweetal tot stoppen en stapten uit om hen aan te houden. "Maar toen reed de bestuurder vol gas achteruit in op de agenten", zegt een politiewoordvoerder. Hiervoor wordt hem poging tot doodslag ten laste gelegd.

De agenten konden op tijd wegspringen, waarna de achtervolging werd hervat. Uiteindelijk werden de voortvluchtigen rond 05.00 uur op de Breemarsweg in Hengelo tot stoppen gedwongen. Toen ze daar weer weg probeerden te komen, loste een agent een waarschuwingsschot. De twee zijn aangehouden.

Bron: Fok.nl / Novum
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon