Laat ik geen twijfel over laten bestaan dat ik geweld tegen hulpverleners te zeerste afkeur.
Maar dat ik soms hulpverleners (met name politie) dingen zie doen die normale burgers een vette prent opleveren als ze deze uithalen.
lees, inhalen over dubbele doorgetrokkenstreep, niet handsfree bellen. en dan niet in situaties die dit kunnen vereisen.
In mijn ogen verlies je dan het recht om anderen op zulk gedrag aan te spreken, en zeker niet te bekeuren.
Want respect verdien je en kun je niet eisen omdat je toevallig ...... bent.
Ik probeer me zoveel mogelijk aan de geldende wetten te houden en vindt dat ik dan ook mag verwachten van degene die ze handhaaft dat hij dit ook doet.
Buiten dit alles vindt ik ook dat de politiek en OM, mede schuldig zijn aan de problemen die steeds erger lijken te worden, en daders er te makkelijk afkomen, en helaas geld ook indeze het spreekwoord. "goed voorbeeld doet volgen" m.a.w. door zeer mild te straffen (ondanks grote woorden) lijkt het te werken om hulpverleners te belagen, je komt er met een relatief lage straf mee weg, althans zo lijkt het
En over die flexsluitingstijden, in Eindhoven hebben ze in het verleden een test gedaan een jaar lang geen sluitingstijden (was 2uur) het resultaat was dat er nu om 4 uur alles dicht moet. persoonlijk vondt ik het wel fijn dat je zelf kon bepalen wanneer je naar huis ging. en hoefde je niet in een beperkte tijd een hoeveelheid alcohol naar binnen te werken, met alle negatieve gevolgen hiervan, dit experiment heeft men zeker voor een aantal flinke katers behoed, om het mild uit te drukken