@jarno en arie, ik begrijp jullie reacties, maar ben het er toch niet mee eens, want dit zijn dingen die ik niet via de "sensatie"media zie, maar met eigen ogen waarneem. en ja die ene hulpverlener die in de fout gaat staat dan op dat moment voor de gehele hulpverlening op het moment dat je om wat voor oorzaak dan ook in een zelfde situatie terrecht kan komen, je zou in Nl buiten een boete ook zoiets als een officiele geregistreerde waarschuwing kunnen invoeren een boete hoeft in mijn ogen niet altijd, maar das een hele andere disscussie, die ik niet voeren wil hier nu.
Ik wees alleen op gedrag dat agressie bij andere weggebruikers kan oproepen jegens hulpverleners, want er zijn in Nl veels te veel mensen die een te kort lontje hebben gekregen.
Jouw beredenatie staat vol aannames,
Hoe weet jij dat die agent, op dat moment, tijdens de overtreding, niet bezig is met de uitoefening van zijn bediening ?
Ik ben zelf ook werkzaam bij de politie. Het komt helaas wel eens voor dat je onderweg naar een melding telefoon krijgt. Aangezien het een werk-telefoon is, bellen daar alleen klanten op, of collega's.
Dus die telefoon neem ik vaak niet op, alleen soms ontkom je er niet aan. Als ik, en ja ook bij de politie wordt er solo gereden, dan een melding heb waar ik naartoe MOET (prio 1 en 2) dan ga ik de auto niet aan de kant zetten. Dan ziet het er inderdaad niet uit. Maar voor de uitoefening van mijn werk mag ik dus wel die overtreding maken. Dus bijvoorbeeld die doorgetrokken streep pakken en inhalen, of door het rode licht rijden zonder O&G etc etc etc.
Dat jij dat niet leuk vindt. Dat je daar geen respect voor kan opbrengen, dat is niet mijn probleem, dat is jouw probleem. De reaktie ik mag het niet, dus zij ook niet. Die lijkt meer op de reaktie van een klein kind.
Als iemand daar mij over denkt te moeten aanspreken. Prima, als ik er tijd voor heb, ga ik het uitleggen zoals ik hier ook doe. Ik vind je opmerkingen erg kortzichtig en vooral een gebrek aan kennis en kunde tonen. Daar kan ik geen respect voor opbrengen. Moet ik je daarom verbaal en fysiek aanpakken ? Pfff Misschien wel kortzichtig van mij, maar DAT snap ik al helemaal niet.
De politie mag voor de uitoefening van haar werk overtredingen maken. Dat jij niet altijd direct het nut ervan ziet, betekend niet dat dat nut er niet is. Ik weet niet wat voor werk jij doet, maar ik laat je je werk ook gewoon doen, zonder dat ik je vertel hoe je het moet doen. Zal een zooi worden als ik de bakker ga vertellen hoe die ze brood moet bakken... dat wordt gewoon niet te vreten...