Je bent dan wel de allereerste die ik tegenkom die blij is met geweld tegen agenten? Behalve dat agenten ook 'maar' hulpverleners zijn, is het al een schande dat er geweld wordt gebruikt, en al helemaal tegen hulpverleners die de publieke taak uitvoeren.
Ik noem het een bijzondere uitspraak...
ik denk dat je Henk zijn uitspraak in zijn context moet zien.
Het is natuurlijk zo dat agenten "voor hun vak" op zoek gaan naar de slechtste deelnemers van onze samenleving. De mensen ze dus werkgerelateerd opzoeken zijn gewelddadig tegen alles en iedereen, helemaal tegen mensen (agenten) die komen om die raddraaiers op hun plek te zetten.
het zou ook apart zijn als er bijvoorbeeld ergens een knokpartij is, de politie komt er bij, vraagt of de vechtersbazen willen stoppen, en men reageert vervolgens met : "Ja meneer agent, fijne avond nog en tot ziens."
Geweld tegen alle hulpverleners is iets verschrikkelijks wat niet te begrijpen is, maar dat vind ik van al het geweld, ook "burger tegen burger" geweld, dat vind ik net zo verschrikkelijk. Maar agenten hebben "de pech" dat ze de rotte appels voor ons als burgers uit de mand moeten halen.
Wat mij betreft mag de politie is sommige gevallen ook best wat daadkrachtiger optreden. Laat mensen maar twee keer nadenken voor ze het weer proberen.