Laatst geplaatste reacties verwijderd.
Geweld tegen iedere HV-er in de uitoefening van de taak is af te keuren. Ook geweld tegen politie, al hebben zij een zeer verhoogde kans om in aanraking te komen met geweld, gezien het wettelijk geregelde geweldsmonopolie. Echter, gekozen is voor een algemene topic-titel: Geweld tegen hulpverleners. Dus in dit topic is ook ruimte voor geweld tegen mensen van de blauwe kant, onze politie.
We gaan niet iedere keer weer dezelfde discussie voeren.
Maar de overgrote meerderheid betreft het hier agenten die te verwachten tegenstand ontmoeten bij uitvoering van hun handhavende taak, veel te veel ruimte dus, bijna alleen maar. Het is nodig om mij te laten zeggen dat ik blij ben met geweld tegen agenten om het niet met me eens te kunnen zijn. Alleen ik zei dat helemaal niet. Ik zei dat het geweld zich voornamelijk beperkt tot agenten. En een agent hoort voorbereid- en beter tegen geweld opgewassen te zijn, dan een ambupleeg. Dus als het geweld zich maar in beperkte mate tot ongewapende brandweermannen en ambuplegen en andere alleen maar hulpverleners beperkt is dat "gelukkig maar". Stel je voor dat het andersom was.
Ik vind dat een overvaller die een bejaarde een klap verkoopt in zijn eigen huis een vele malen verwerpelijker persoon dan een raddraaier die zich met geweld verzet bij zijn arrestatie. Ik vind de agent ook niet zielig, het geweld niet bijzonder, het is part of the job, hij wist het toen hij dit werk ging doen (of heeft zich niet goed voor laten lichten) en anders moest hem een lichtje zijn gaan branden toen hij een pistool kreeg van zijn baas.
De bejaarde dame koos er enkel voor de deur open te doen voor dat aardige stel (May they rot in hell) dat de weg kwijt was.
Het geweld tegen agenten moet stoppen? Nee, dat klinkt een beetje vreemd. In die wereld zijn agenten niet meer nodig.