Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 549395 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Firechief P

• Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #90 Gepost op: 1 januari 2008, 14:47:27
Woudenberg/Driebergen - In Woudenberg en Driebergen moest de ME vannacht optreden om de orde te herstellen.

www.rtvutrecht.nl

En dat in mijn dorp.. :-X :-X Gelukkig niet bij betrokken geweest, jammer dat het zo moet lopen.

En enige nuancering vanuit de politie.

ME-inzet
WOUDENBERG – In Woudenberg is kort na de jaarwisseling een grimmige sfeer ontstaan en heeft de Mobiele Eenheid een korte charge uitgevoerd. Een groep van ongeveer 200 jongeren verzamelde zich omstreeks 00.15 uur op de Dorpsstraat. Naast het ‘gebruikelijke’ baldadig gedrag, zagen agenten dat er zwaar vuurwerk richting passanten gegooid werd. Ook werden er nitraatbommen naar politiemensen gegooid, moesten twee [edit, 3 auto's] surveillanceauto’s het ontgelden en werden ruiten van een bloemenkiosk vernield. De aanwezige agenten wilden de openbare orde bewaren, maar werden bekogeld met bierflesjes en –kratten. Ook bleven enkele personen met vuurwerk gooien richting de agenten. Daarop is de hulp van de ME ingeroepen. Die dreef het publiek uit elkaar. Omstreeks 03.30 uur was het weer redelijk rustig in de Dorpsstraat. De uitloop van de horeca verliep rustig. Twee politieagenten raakten licht gewond. (www.politie.nl)

De eerdere berichtgeving dat de brandweer gehinderd zou zijn is, gelukkig, NIET waar.

ACKevin

• Gast
Reactie #91 Gepost op: 1 januari 2008, 15:43:05
ik vind het ook raar dat de gele tak niet wordt benoemd.. ik zou eerder zeggen dat de campagne zich moet richten op de gele en rode tak.. natuurlijk is geweld tegen de politie ook niet normaal maar de politie is hier juist voor.. geweld, orde houden en het is een stuk normaler dat de politie te maken krijgt met een agressief persoon dan de brandweer of ambulance..

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #92 Gepost op: 1 januari 2008, 15:56:05
Ik moet zeggen dat ik nog geen een reclamespotje heb gezien... ::)
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

ACKevin

• Gast
Reactie #93 Gepost op: 1 januari 2008, 21:32:42
ik alleen een soort tekenfilm achtig spotje waarin een ambulance (ofzoiets, rode zwaailichten :P ) rijd en wanneer ze uitstappen knalt er een vuist tegen het scherm met het woord "Dank" geloof ik erop.. zoiets..

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #94 Gepost op: 1 januari 2008, 22:31:59
En het was weer eens zover.... >:(

Publiek belaagt ambulancepersoneel

Dinsdag 1 januari 2008  
Baldadig publiek heeft tijdens de nieuwjaarsviering in de stad twee keer een ambulance belaagd. Eenmaal betrof het een ziekenauto op de Nieuwendijk.
In één geval sneuvelden de ramen van het voertuig, in het andere wisten de hulpverleners op tijd rechtsomkeert te maken.
Volgens een woordvoerder van de politie was de jaarwisseling drukker dan voorgaande jaren. De politie had de handen vol aan vechtpartijen en moest meerdere malen ambulancepersoneel ondersteunen. Hoeveel mensen de politie in totaal heeft opgepakt, is nog niet bekend.

Bron www.at5.nl

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #95 Gepost op: 2 januari 2008, 00:02:41
Waar slaat dat op :-\

Moeten we die voertuigen voortaan gaan uitrusten met plexiglas platen voor de ramen ofzo :o Fijn die mensen die hun leven wagen door in dichte mist met om je kop suisend vuurwerk naar je toe te komen. Laten we ze maar bekogelen :(
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

free3

• Forum gebruiker
Reactie #96 Gepost op: 2 januari 2008, 00:04:23
En het was weer eens zover.... >:(

Publiek belaagt ambulancepersoneel

Dinsdag 1 januari 2008  
Baldadig publiek heeft tijdens de nieuwjaarsviering in de stad twee keer een ambulance belaagd. Eenmaal betrof het een ziekenauto op de Nieuwendijk.
In één geval sneuvelden de ramen van het voertuig, in het andere wisten de hulpverleners op tijd rechtsomkeert te maken.
Volgens een woordvoerder van de politie was de jaarwisseling drukker dan voorgaande jaren. De politie had de handen vol aan vechtpartijen en moest meerdere malen ambulancepersoneel ondersteunen. Hoeveel mensen de politie in totaal heeft opgepakt, is nog niet bekend.

Bron www.at5.nl

triest meer valt hier niet over te zeggen denk :-X :-X :-X

hoofdbrandwacht/chauffeur rode kruis alkmaar ehbo met AED-bedienaar

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #97 Gepost op: 2 januari 2008, 12:55:43
ik vind het ook raar dat de gele tak niet wordt benoemd.. ik zou eerder zeggen dat de campagne zich moet richten op de gele en rode tak.. natuurlijk is geweld tegen de politie ook niet normaal maar de politie is hier juist voor.. geweld, orde houden en het is een stuk normaler dat de politie te maken krijgt met een agressief persoon dan de brandweer of ambulance..

Dus als het ambulance personeel een gewonde zuiplap aan het behandelen is, dan is het ''gewoon'' dat de politie word belaagd door menigte mensen? Want daar zijn ze voor? ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #98 Gepost op: 2 januari 2008, 12:58:39
Dus als het ambulance personeel een gewonde zuiplap aan het behandelen is, dan is het ''gewoon'' dat de politie word belaagd door menigte mensen? Want daar zijn ze voor? ???

Als ik zou moeten kiezen...ja.
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #99 Gepost op: 2 januari 2008, 13:45:15
Sorry, maar ik vind het echt te triest voor woorden

Met oud en nieuw was er in het stadscentrum van Amsterdam een reanimatie gaande, waarbij de politie ook aan het reanimeren was, maar helaas moesten zij stoppen om dat de ambulance belaagd werd. Later werden zij ook belaagd ....
Volgens mij is de politie nog altijd een hulpverlenende instantie, die ook als taak hebben het handhaven van de openbare orde. Het is zeker een beroepsrisico dat je geweld tegen komt (of tegen je krijgt) maar ik vind zeker niet dat je kunt zeggen dat je er als agent zijnde voor kiest om geweld te mogen ontvangen of dat dit minder erg is als bij ambulancepersoneel. :-\
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !