Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 531698 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #410 Gepost op: 19 mei 2009, 08:45:29
Goed bedoeld, maar niet slim.

Voordat je het weet, zit je straks in de cel er naast.

Gewoon goed blijven kijken en vooral je camera op je telefoon gebruiken. Daar heeft de politie waarschijnlijk meer aan.

Daar is NL wel goed in: de persoon die wilde helpen de cel ingooien omdat de verdachte een klacht heeft in gediend.
De omgekeerde wereld

Dus ik mag in het vervolg: 112 bellen, zeggen wie wat waar, ophangen en dan filmpjes maken..............
dat zal het so leuk vinden: er stonden wel 10 personen te filmen..............

na een aantal minuten komt er dan politie........... resultaat  1 so die er slecht aan toe is, 1 dader die na verhoor weer vrijgelaten word en 10 filmpjes..............

ik zie liever: 1 so met lichte verwondingen, 1 dader waarop 9 man liggen en 1 filmpje waarop staat dat de dader zelf bezig was en dat de andere 9 het so geholpen heeft. Filmpje = geen vervolging voor de 9 personen, vervolging voor de dader...........

maar dat laatste gaat niet (meer) gebeuren want er zijn er al te veel vervolgd die een dader iets aan gedaan heeft......


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #411 Gepost op: 19 mei 2009, 11:04:03
Goed bedoeld, maar niet slim.

Voordat je het weet, zit je straks in de cel er naast.

Gewoon goed blijven kijken en vooral je camera op je telefoon gebruiken. Daar heeft de politie waarschijnlijk meer aan.


Ik ben best bereid om voor mijn daden te boeten wanneer ik een ander leed kan besparen.
Wanneer iemand niet wordt gestopt, maar wel op een liggend slachtoffer blijft doorslaan, wordt het mijns inziens tijd, dat de verdachte tegen de grond wordt gesmeten om daar netjes te blijven wachten op de politie. (al dan niet met harde hand)

Wat is nou een paar maand/jaar zitten, als je een ander meerdere jaren van het leven hebt gered?

In Nederland zijn vaak mensen met een grote mond, dat zij anderen in het nauw wel helpen, maar dat komt gewoonweg veel te weinig voor, omdat men bang is voor represailles.
Het is een feit dat de personen meestal in groepen opereren, maar wij als maatschappij moeten dit niet langer pikken. Het is tijd om in te grijpen, want we hebben niets aan mensen "ik stond erbij en ik keek er naar", of jeugdigen met een camera.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #412 Gepost op: 19 mei 2009, 17:27:18
Don't shoot the messenger, makkers.

'Tuurlijk geef ik ook de voorkeur aan mijn uiterst destructieve lichaam en geest als dat nodig is. En ik denk dat ik wel een eind kom met mijn 1 meter 98 en 98 kilo schoon aan de haak.

Maar als ik mijn handjes laat wapperen en onverhoopt tegen een aanklacht mishadeling aanloop, dan mag ik in ieder geval mijn hobbyspullen inleveren.

Beetje hoge prijs om een hulpverlener te hulp te schieten die onvoldoende beschermt wordt door de overheid. Een plicht die zij nog steeds schromelijk nalaat.

En dus beperk ik mij tot het boe roepen, bellen en foto's maken. Want dat wil de overheid toch?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #413 Gepost op: 19 mei 2009, 17:50:07
En dus beperk ik mij tot het boe roepen, bellen en foto's maken. Want dat wil de overheid toch?

Spijker, kop raak, enzovoorts.  O0

Maarrr, ik denk ook dat bij Dinges het rechtvaardigheidsgevoel wint, van de politiek verantwoordelijke hersenspinsels.
Beter met een rein geweten brommen, dan als een loser je tekortkomingen opsommen. (de rest van je leven)  ::)


Twentenieuws-Almelo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 655
  • Schat je pieper gaat schat!!! Wakker worden.
    • www.larofotoservice.nl
Reactie #414 Gepost op: 19 mei 2009, 18:23:01
Vroeger had je ook iets van mariniers/perron nul...... scheen wel te helpen zo'n spontane actie...... ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #415 Gepost op: 19 mei 2009, 18:43:33
Dom geweld wat dus werkelijk nergens op sloeg zal je bedoelen. Dit had niets met verdediging te maken. En dus absoluut onwettig.

Met nadruk op..


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #416 Gepost op: 19 mei 2009, 18:57:17
Don't shoot the messenger, makkers.

'Tuurlijk geef ik ook de voorkeur aan mijn uiterst destructieve lichaam en geest als dat nodig is. En ik denk dat ik wel een eind kom met mijn 1 meter 98 en 98 kilo schoon aan de haak.

Maar als ik mijn handjes laat wapperen en onverhoopt tegen een aanklacht mishadeling aanloop, dan mag ik in ieder geval mijn hobbyspullen inleveren.

Beetje hoge prijs om een hulpverlener te hulp te schieten die onvoldoende beschermt wordt door de overheid. Een plicht die zij nog steeds schromelijk nalaat.

En dus beperk ik mij tot het boe roepen, bellen en foto's maken. Want dat wil de overheid toch?

Ik ben het geheel met je eens dat onze overheid tekort schiet op de bescherming van hulpverleners. Het zou beter zijn, wanneer mensen orders opvolgen en de hulpverleners hun werk laat doen. Wil je zonodig stoer zijn, doe het dan bij een vechtsport, waar men ongenadig hard je aars schopt (geldt dus voor de lastige huftertjes binnen de maatschappij).

Probleem blijft enerzijds ook de media, welke min of meer jongeren op ideeën brengt. (Bekijk het veelbesproken stoeptegelincident)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #417 Gepost op: 19 mei 2009, 19:04:33
Tuurlijk... Geef de media maar weer de schuld.

Daar ligt het probleem niet. Niet bij tendentieuze berichtgeving, niet bij rap, niet bij films en ook niet bij games.

Het ligt gewoon aan de opvoeding. Ouders moeten zich veel meer bemoeien met hun kroost. Zij moeten de jongeren waarden en normen bij brengen. Maar die zijn al heel lang geleden gestopt met het tuchten - lees: slaan - van hun kinderen omdat dat niet meer van deze tijd is.

Ik kreeg vroeger thuis gewoon een hijs voor mijn harses als ik het verdiende. Tegenwoordig zie ik kleine meisjes gewoon hun moeder slaan in de supermarkt.

Moest ik vroeger eens proberen...


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #418 Gepost op: 19 mei 2009, 19:14:57
Ik ben het geheel met je eens dat onze overheid tekort schiet op de bescherming van hulpverleners. Het zou beter zijn, wanneer mensen orders opvolgen en de hulpverleners hun werk laat doen. Wil je zonodig stoer zijn, doe het dan bij een vechtsport, waar men ongenadig hard je aars schopt (geldt dus voor de lastige huftertjes binnen de maatschappij).

Probleem blijft enerzijds ook de media, welke min of meer jongeren op ideeën brengt. (Bekijk het veelbesproken stoeptegelincident)

dus eigenlijk zeg je: als je alles maar doodzwijgen dan gaat het vanzelf over"  
daar geloof ik juist niet in.

wat ik wel mis in de berichtgeving van de media is wat de straffen zijn van deze oproerkraaiers of eigenlijk niet want de straffen zulllen wel schrikbarend laag zijn...............en dat schrikt niet af.


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #419 Gepost op: 19 mei 2009, 19:21:52
Ik geef de media heus niet alleen de schuld, maar het brengt hooguit op ideeën.

Er was 2 maand geleden continu in het nieuws, over de geweldplegingen jegens chauffeurs, tegenwoordig is er amper meer iets over te lezen. Gelukkig maar.

Feit blijft echter wel, dat het met de opvoeding te maken heeft. Soms juist met te strenge opvoeding.
Toch zouden mensen vanaf hun 15e zelf verstand moeten hebben en hun verantwoordelijkheid nemen.
Ik wist op mijn 12e namelijk al wat goed en fout was, deze mensen lijken het niet te beseffen.

Het betreft tegenwoordig vaak allochtone jeugd, welke zich op dit vlak begeven. Absoluut niet racistisch bedoeld, maar de cijfers spreken voor zich (ben zelf een halfbloedje). Deze jongeren roepen ook vaak dat zij worden gediscrimineerd, maar ze maken het er ook zelf naar. Helaas... De allochtone bevolking wordt er de dupe van..