Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 542329 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #700 Gepost op: 14 februari 2010, 16:59:18
Marokkanen weer agressief in ziekenhuis door Johan van den Dongen
HARDERWIJK -  Voor de zoveelste keer in korte tijd (...) bedreigd door familieleden van een binnengebrachte Marokkaanse patiënt.

Volgens een ziekenhuismedewerker zijn dit soort incidenten 'schering en inslag'. "En elke keer moet het worden stilgehouden."

Teeven. „Ziekenhuispersoneel voelt zich zo bedreigd door zo'n overvalcommando van Marokkanen (...)

Ik vind persoonlijk dat 'de Telegraaf' dit nieuws erg bevooroordeeld en eenzijdig brengt, alsof elke Marrokkaanse familie dit doet..  :-X

Dat het ziekenhuispersoneel bedreigd wordt kan natuurlijk niet door de beugel, hoe dan ook!
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #701 Gepost op: 14 februari 2010, 17:08:31
De Telegraaf brengt het nieuws - met name ten aanzien van dit soort zaken - nogal vooringenomen ja.

Toch zal niemand ontkennen dat Marokkaanse jongeren (met name jongens) overall voor veel overlast zorgen. Of dat nu in Brussel, Amsterdam, Zandvoort, Milaan of Parijs is.

Zelfs de meest verstokte anti-racist zal moeten beamen dat deze groep wel heel erg vaak negatief in het nieuws is.

Dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

a. er is een Europa-brede grote media-hetze gaande tegen deze groep
b. er zit een zekere kern van waarheid in en dat baart erg veel zorgen.

Ik gok op het laatste.  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


MacFrans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #702 Gepost op: 14 februari 2010, 17:09:45
Venlonaar bedreigt ambulanceverpleegkundige

VENLO - De politie heeft zaterdagavond in Venlo een 26-jarige inwoner van die stad aangehouden die een ambulanceverpleegkundige had bedreigd en beledigd. Dat maakte de politie zondag bekend.
© ANP

De man had vlak daarvoor op straat zijn 22-jarige ex-vriendin mishandeld. De ambulance werd erbij gehaald, maar toen de verpleegkundige de vrouw wilde helpen, bedreigde de Venlonaar hem.

Uiteindelijk is de vrouw naar het ziekenhuis gebracht en de verdachte in de cel gezet wegens het mishandelen van zijn ex en bedreigen van de ambulancemedewerker.

bron: http://www.nu.nl/binnenland/2184374/venlonaar-bedreigt-ambulanceverpleegkundige.html


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #703 Gepost op: 14 februari 2010, 17:12:58
Zijn vriendin mishandelen en daarna nog een grote bek tegen ambulancepersoneel ook.

Een laf stuk vreten dus eigenlijk.  >:(
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #704 Gepost op: 14 februari 2010, 17:28:27
De Telegraaf brengt het nieuws - met name ten aanzien van dit soort zaken - nogal vooringenomen ja.

Toch zal niemand ontkennen dat Marokkaanse jongeren (met name jongens) overall voor veel overlast zorgen. Of dat nu in Brussel, Amsterdam, Zandvoort, Milaan of Parijs is.

Zelfs de meest verstokte anti-racist zal moeten beamen dat deze groep wel heel erg vaak negatief in het nieuws is.

Dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

a. er is een Europa-brede grote media-hetze gaande tegen deze groep
b. er zit een zekere kern van waarheid in en dat baart erg veel zorgen.

Ik gok op het laatste.  ::)

En hoe vaak bericht de telegraaf dat het wel goed gaat bij een Marokkaanse familie... Door een bevolkingsgroep onder een vergroot glas te leggen zal je altijd wel excessen tegen komen... Volgens mij worden de meeste misdaden nog steeds bepleegt door autochtone Nederlanders...  ;)

Als je over crimineel gedrag in Utrecht praat dan denkt men direct aan kanaleneiland met Marokkanen... Je zou dit artikel eens moeten lezen... http://weblog.tumba.nl/culturen/autochtone-utrechter-meest-crimineel Je kan dus beter je autochtone buurjongen in de gaten houden dan de Marokkaanse...  ;)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #705 Gepost op: 14 februari 2010, 17:34:01
Ik zou zeggen, houdt iedereen in de gaten.  :P Mijn ervaring is dat de allochtone medemens vaak worden aangehouden ivm de wat kleinere criminaliteit (diefstallen), en dat autochtonen meer in beeld komen bij zwaardere misdrijven (mishandeling, moord). Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.  ;)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #706 Gepost op: 14 februari 2010, 17:35:36
Volgens mij worden de meeste misdaden nog steeds bepleegt door autochtone Nederlanders...  ;)

Het zou ook wel heel vreemd zijn als in dit land in absolute zin ook door Marokkanen de meeste strafbare feiten zouden worden gepleegd....

Het gaat er juist om of het wel normaal is dat vanuit een groep van een paar honderdduizend Marokkanen zo vaak negatieve signalen komen en hoe dat komt. Dus dat zo'n relatief kleine groep zo overmatig vaak slecht in beeld is.

Natuurlijk is elke vorm van overlast en criminaliteit slecht, of het nu om blanken, Aziaten, Noord-Afrikanen of om wat voor kleurtje dan ook gaat.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #707 Gepost op: 14 februari 2010, 17:37:30
Het zou ook wel heel vreemd zijn als in dit land in absolute zin ook door Marokkanen de meeste strafbare feiten zouden worden gepleegd....

Het gaat er juist om of het wel normaal is dat vanuit een groep van een paar honderdduizend Marokkanen zo vaak negatieve signalen komen en hoe dat komt. Dus dat zo'n relatief kleine groep zo overmatig vaak slecht in beeld is.

Natuurlijk is elke vorm van overlast en criminaliteit slecht, of het nu om blanken, Aziaten, Noord-Afrikanen of om wat voor kleurtje dan ook gaat.

Ik ben wel eens benieuwd naar het percentage van iedere bevolkingsgroep dat crimineel / asociaal bezig is, gerangschikt op leeftijd  ;) :)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #708 Gepost op: 14 februari 2010, 18:01:07
Ik ben wel eens benieuwd naar het percentage van iedere bevolkingsgroep dat crimineel / asociaal bezig is, gerangschikt op leeftijd  ;) :)

Die cijfers heb ik laatst eens ergens voorbij zien komen..... :-X En ik sluit me dan ook aan bij Tarie.  ;)


strongbow

  • Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 879
  • Don't worry, be happy!
Reactie #709 Gepost op: 14 februari 2010, 19:08:07
Ik ben wel eens benieuwd naar het percentage van iedere bevolkingsgroep dat crimineel / asociaal bezig is, gerangschikt op leeftijd  ;) :)

Ik zal zeggen loop eens een paar dagen mee met de hulpdiensten hier in Haaglanden.... Je vormt al heel snel een (voor)oordeel....  :-X
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur