Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 542416 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #750 Gepost op: 11 maart 2010, 11:51:06
Maar we zitten hier niet in Amerika, waar iemand die niet stopt met gevaar voor z'n leven van de weg word geschoven ...
Vergeet niet dat de geweldsmiddelen er wel zijn maar in werkelijkheid maar relatief weinig gebruikt mogen worden, collega's die door een geboeide arrestant nog even een kopstoot krijgen, dan kun je met je geweldsmiddelen weinig doen.

Als ambulancemedewerker weet je ook dat mensen agressief kunnen reageren (medicijnen of juist door het ziektebeeld) maar dat is volgens mij ook geen vrijbrief om ''het dan maar goed te keuren''.

Als die pan met hete kolen richting de brandweer gegooid was, dan was het wel een ander verhaal? ??? :-\

Wel even goed lezen  ;)

Geweld moet je nooit tollereren, ook niet richting de politie. Maar als agent mag je wel verwachten dat je af en toe met geweld tegen je geconfronteerd wordt. Daarvoor heb je ook hulpmiddelen gekregen om 'terug te slaan'.  ;)

Als ik amerikaanse programma's bekijk is het daar zelfs strafbaar als je niet mee werkt aan je arrestatie...  ;) Ook op de vluchtslaan voor de politie is al een strafbaar feit...  :P




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #751 Gepost op: 11 maart 2010, 12:05:08
Wel even goed lezen  ;)

Dat had ik ook wel gedaan, echter verbaas ik me tóch over de stelling (of de wijze waarop deze beargumenteerd word) die genomen word ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #752 Gepost op: 11 maart 2010, 12:43:10
Dat had ik ook wel gedaan, echter verbaas ik me tóch over de stelling (of de wijze waarop deze beargumenteerd word) die genomen word ....

Als alle burgers 'lief' zouden zijn dan had je ook geen transportboeien, wapenstok, kogelwerend vest en vuurwapen nodig...  ;) Het is volgens mij inherent aan het werkpakket dat je soms met geweld geconfronteerd wordt (en soms geweld uitoefend). Dat daarna iemand die zich verzet of geweld pleegt tegen een agent, extra, straf krijgt voor dat feit lijkt mij ook normaal. Geweld is een keuze van de verdachte.


erik 67

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,622
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #753 Gepost op: 21 maart 2010, 17:12:19
Agent lost schot bij Almeers ziekenhuis

ALMERE -  Een politieagent heeft in de nacht van zaterdag op zondag een waarschuwingsschot gelost bij het Flevoziekenhuis in Almere. Dit heeft de politie zondag bekendgemaakt.
 
De agent loste het schot toen hij en een collega werden aangevallen door een man en een vrouw. De agenten kregen een melding van twee lastige personen aan de balie van de spoedeisende hulp in het ziekenhuis in het centrum van Almere. De man en de vrouw, beiden 19 jaar, werden door de agenten naar buiten begeleid.

Daar viel het duo de dienders aan. Een van de agenten loste een waarschuwingsschot tijdens deze worsteling. De verdachten werden direct aangehouden. De twee werden overgebracht naar het politiebureau en in verzekering gesteld.

In het politiebureau werd de mannelijke verdachte door onbekende oorzaak onwel. Hij werd met een ambulance overgebracht naar een ziekenhuis. Het is onbekend hoe het op dit moment met de gezondheidstoestand van deze man is.

Een van de agenten raakte tijdens de worsteling gewond aan zijn gezicht en is behandeld in het ziekenhuis.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6342102/__Agent_lost_schot_bij_ziekenhuis__.html?p=2,2


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #754 Gepost op: 21 maart 2010, 19:01:32
Politieagenten bekogeld met hete kolen

Ben ik nu de enige die zich afvraagt: wat voor kolen??! Een pan met kolen....bloemkolen, spitskolen, groene kolen, witte kolen, boerenkool?

Kolen zitten doorgaans in een bbq, niet in een pan.  ;D Of zat ze binnenshuis te stoken?


sylvester1986

  • Gast
Reactie #755 Gepost op: 21 maart 2010, 19:45:10
haha wat een droge humor weer dinges   ;D


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #756 Gepost op: 21 maart 2010, 19:50:37
Ja maar...ondertussen zit ik op hete kolen....omdat ik het antwoord niet ken! Daarbij weet ik dat mensen ertoe in staat zijn, barbeknoeien in huis....dus, de vraag blijft staan!  ;D


JarnoF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
  • Geïnteresseerd in de hulpverlening
    • JarnoFlinkers.nl
Reactie #757 Gepost op: 21 maart 2010, 21:26:10
Ja maar...ondertussen zit ik op hete kolen....omdat ik het antwoord niet ken! Daarbij weet ik dat mensen ertoe in staat zijn, barbeknoeien in huis....dus, de vraag blijft staan!  ;D

Zal even proberen informatie vrij te peuteren bij een bevriende agent.


AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geïnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Reactie #758 Gepost op: 25 maart 2010, 10:49:10
Agent meegesleurd door crossmotor in Hallum

25/3/2010  09:49
www.leeuwardercourant.nl/
  
Een politieagent is woensdagavond op de Ljouwerterdyk in Hallum meegesleurd door een crossmotor toen hij de achttienjarige bestuurder wilde aanhouden. Agenten zagen de Hallumer met zeer hoge snelheid vanuit Marrum richting zijn woonplaats rijden.

Toen de achttienjarige stopte om verkeer voor te laten, wilde de agent hem aanspreken. Op dit moment keek de crossmotorrijder de politieman aan en gaf gas.  >:(
De agent pakte de jongen vast en werd meegesleurd. Dezelfde avond meldde de Hallumer zich op het politiebureau. Hij wordt verdacht van poging tot doodslag.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #759 Gepost op: 25 maart 2010, 11:54:34
Motorrijder sleurt agent mee
HALLUM - Een 18-jarige motorrijder heeft in het Friese Hallum een politieagent enkele meters meegesleurd.
De agent wilde de man aanhouden omdat hij te hard had gereden, meldde de politie donderdag. De verdachte is poging tot doodslag ten laste gelegd. Het incident had woensdagavond plaats.
Volgens de politie stopte de motorrijder, keek hij de agent aan en gaf meteen gas. ''De agent aarzelde geen moment en pakte de man vast waarna hij werd meegesleurd'', aldus een politiewoordvoerder.
Na een paar meter moest de motorrijder stoppen voor het verkeer en liet de agent de motor los. De politieman raakte niet ernstig gewond.
De bestuurder heeft zich later op de avond gemeld op het politiebureau. Hij zit vast.
www.nu.nl
© NU.nl/Bob van Keulen