Mochten de daders gepakt worden, dan zullen ze denk ik toch wel een paar uur moeten schoffelen
Medewerker dierenambulance mishandeldDORDRECHT - Een 59-jarige medewerker van de Dierenambulance in Dordrecht blijkt eind vorige week zó zwaar mishandeld te zijn door een groepje jongeren, dat hij het hele kerstweekeinde in het ziekenhuis heeft gelegen. Toen de man op de grond lag, trapten de jongelui hem waar ze maar konden.
De vrijwilliger haalde afgelopen donderdag met zijn ambulancebusje een breeduit fietsend groepje jongeren in. Daarvoor moest hij helemaal uitwijken naar een parkeerplaats aan de linkerkant van de weg. „Toen ik even later voor het verkeerslicht stond, begonnen ze op de ambulance te timmeren en te slaan, op de zijkanten en op de ruiten. Tegelijkertijd riepen ze me allerlei verwensingen toe.”
De ambulancemedewerker, gehuld in zijn uniform, stapte uit om te vragen waar de jongeren nu eigenlijk mee bezig waren. De discussie liep daarbij hoog op en tevens werd er nog diverse keren tegen de ambulance aangeschopt. De 59-jarige Dordtenaar was het getreiter zat en deelde één van de knapen een klap uit. „Dat is niet goed, dat weet ik. Maar het bloed werd onder mijn nagels vandaan gehaald. Meteen daarna sprong de hele groep op me. Ik lag op mijn buik op de grond en ze schopten me waar ze me maar konden raken. ’Pak hem, pak hem’, schreeuwden er een paar.”
Meer dood dan levend hees de Dordtenaar zich in zijn bus. Uiteindelijk werd de man naar het ziekenhuis vervoerd met inwendige bloedingen en rug- en bekkenletsel. Hij heeft in ieder geval diverse uiterst pijnlijke kneuzingen opgelopen.
Hannie Groenendijk, de coordinator van de Dordtse Dierenambulance, is woest. „Het is absurd dat zoiets gebeurt. Die man is als vrijwilliger op pad voor hulp aan dieren. Er zijn geen woorden voor dat jongelui kennelijk zó gaan flippen. Deze man slikt bloedverdunners na een hartinfarct, eerder dit jaar. Voor hetzelfde geld hadden ze hem doodgeschopt. Schandalig gewoon!”
Ook de politie Zuid-Holland-Zuid neemt het voorval hoog op. „Het maakt ons niet uit of de man wellicht als eerste heeft geslagen. Hij werd zó getreiterd en ze hadden ook al tegen zijn bus geschopt. Het geeft die jongelui geen vrijbrief om iemand half dood te schoppen”, aldus een politiewoordvoerder. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht. De politie is ook op zoek naar getuigen.
Bron:
Telegraaf