Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 543450 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #1190 Gepost op: 22 januari 2012, 16:27:43
€ 85 vind ik nogal wat voor zoiets.
De boetes worden al hoger en gezien de crisis kunnen mensen ook steeds minder hebben, dus dit zal steeds vaker voorkomen.

Zoals zo vaak gezegd in meerdere topics, houdt je je aan de regels is er niks aan de hand. Echter hebben sommige personages sch**t aan de regels. Dat is nu eenmaal zo en dat gaat ook niet veranderen.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1191 Gepost op: 22 januari 2012, 16:56:17
Jeugd keert zich tegen politie Bergeijk

BERGEIJK - Een groep van 100 uitgaansjongeren in Bergeijk heeft zich in de nacht van zaterdag op zondag tegen de politie gekeerd. De agenten moesten door andere agenten uit de regio worden ontzet.

Agenten zagen zondagochtend rond 3.00 uur twee mannen dicht bij een aan het Hof geparkeerde politieauto zitten en spraken hen hierop aan. De collega's deden dit, omdat de week ervoor nog een steen door de achterruit van een politieauto werd gegooid in het uitgaansgebied. Het tweetal weigerde in eerste instantie weg te gaan. Een van hen, een 18-jarige man uit Riethoven, schold de agenten uit en rende vervolgens weg.

De agenten gingen achter de man aan en grepen hem op de Eerselsedijk. Op het moment dat de politie met de verdachte terugkwam, in de richting van het Hof, loopt een grote groep van enkele tientallen personen in hun richting. Als de verdachte in de politieauto is gezet wordt het voertuig door naar schatting zo'n honderd personen omringd.


Politiehonden
Vanuit de regio zijn diverse politie eenheden ondersteuning komen bieden. Ook de hondenbrigade kwam ter plaatse. Herhaaldelijk waarschuwen van de politie dat de jongeren aan de kant moesten gaan maakte geen indruk. Ook het uit de auto halen van de politiehond bracht geen verandering in de dreigende situatie. De politie heeft de wapenstok en de politiehond ingezet om de benodigde ruimte te creëren. Uiteindelijk zijn nog drie verdachten tijdens de ongeregeldheden aangehouden. Het gaat om een 18-jarige man uit Eersel, een 18-jarige inwoner van Bergeijk en een 21-jarige inwoner van Riethoven. De man uit Eersel wordt naast het niet opvolgen van de politiebevelen ook verdacht van het schoppen van een agent, waarbij deze geraakt is aan zijn knie. De verdachte uit Riethoven werd aangehouden nadat hij dreigend op een agent af kwam lopen, uithaalde met zijn arm en hem raakte. Hij verzette zich hevig bij zijn aanhouding.

De vier verdachten zijn voor verder onderzoek in de cel gezet. De politie heeft in totaal twintig mensen ingezet tijdens de ongeregeldheden. De portiers en horecabezitters verleenden waar mogelijk hun medewerking.

http://www.ed.nl/regio/kempen/10315122/Jeugd-keert-zich-tegen-politie-Bergeijk.ece


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1192 Gepost op: 22 januari 2012, 16:58:56
Agent gewond na massale vechtpartij Bolsward

Bolsward- Tijdens een massale vechtpartij in de Dijkstraat zijn in de nacht van zaterdag op zondag agenten mishandeld. Naar aanleiding van een mishandeling in een horecagelegenheid werd een 22-jarige inwoner van Bolsward aangehouden.
De 22-jarige ging mee naar de politieauto maar verzette zich toen tegen zijn aanhouding. Een groot aantal personen die zich in de nabijheid van de politieauto bevonden gingen zich met de aanhouding bemoeien. Mensen uit deze groep vielen de agenten aan en er ontstond een grote vechtpartij waarbij de agenten werden geschopt en geslagen. Een burger die de agenten te hulp schoot werd door de groep in elkaar geslagen. In de chaos die er ontstond wist de 22-jarige weg te vluchtten. Hij is later die nacht thuis weer opgehaald. De politie stelt een onderzoek in naar de identiteit van de personen die de agenten aanvielen. Bent u getuige geweest van deze vechtpartij of hebt u hier informatie over? Bel dan met de politie via het telefoonnummer 0900 – 8844 of als u anoniem wilt blijven 0800 7000.

http://www.112sudwestfryslan.nl/2012/01/22/agent-gewond-na-massale-vechtpartij-bolsward/


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Reactie #1193 Gepost op: 22 januari 2012, 17:08:11
PURMEREND - In de nacht van vrijdag op zaterdag heeft de politie drie jonge mannen aangehouden wegens openlijke geweldpleging en verzet.

Toen agenten, naar aanleiding van een vechtpartij vlakbij de Koemarkt, een 17-jarige jongen uit Purmerend aanhielden, keerde een groep van ongeveer twintig personen zich tegen hen. Eén van de politiemannen kreeg een klap van een 18-jarige Purmerender. Een andere 18-jarige Purmerender gooide een fiets naar een agent. De groep werd met behulp van een diensthond uit elkaar gehaald. De drie verdachte Purmerenders zijn overgebracht naar het politiebureau voor verhoor.
Bron: Dichtbij.nl


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1194 Gepost op: 22 januari 2012, 17:12:52
Als ik zo eens lees gebeurt het meeste geweld tegen agenten in het weekend en s'nachts.  

Ik denk dat het weer tijd wordt voor sluitingstijden van de horeca.          
De horeca klaagt dat de omzet naar beneden gaat maar er zijn er toch vele stomdronken,  maar dat zijn ze al door het "voordrinken".


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1195 Gepost op: 22 januari 2012, 17:35:22
Sluitingstijden halen niets uit.
Hier in Eindhoven sluiten door de week alle kroegen om 2:00 en in het weekend om 2:00 of 4:00 (4:00 alleen op stratumseind volgens mij).

Vraag me af wat beter werkt, als er geen vaste sluitingstijd is gaan mensen meer gespreid naar huis en zijn incidenten waarschijnlijk beter op te lossen. Maar je bent wel heel de nacht bezig

Met vaste sluitingstijden heb je een hele grote groep die ineens op de been komt (en nog niet naar huis wil) waardoor zaken wellicht eerder escaleren. Aan de andere kant, als alles tegelijk komt: (sarcasme: aan) 1x de wapenstok er over en om 5:00 kunnen de meeste agenten hun bed weer opzoeken. (sarcasme uit)


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #1196 Gepost op: 22 januari 2012, 23:30:45
Oeps, dit maakt het een en ander los...

Wat ik bedoel te zeggen is dat verzet tegen een arrestatie iets van alle tijden is.
Ook in de middeleeuwen, in de gouden eeuw, altijd waren er misdadigers die met geweld aan hun arrestatie probeerden te ontkomen. Daarmee geef ik niet aan dat ik daar begrip voor heb, ik heb er in relatie tot het topic-onderwerp minder moeite mee. Verzet, ook met geweld, behoort nu eenmaal al sinds jaar en dag tot de politiepraktijk.

Wat zich de laatste jaren aan het ontwikkelen is, is een steeds hufteriger houding ten opzichte van willekeurig welke hulpverlener. Ambulance, politie, brandweer, alle beroepsgroepen hebben daar last van en daar moet terecht paal en perk aan gesteld worden.
En dat is volgens mij de achtergrond waardoor dit onderwerp is gestart.
Daar vind ik verzet tegen een arrestatie dan minder bij horen.

Nogmaals, ik wil het absoluut niet bagetaliseren en ik betreur het en leef netzoveel mee als verzet uitloopt op gewonden en helaas soms zelfs doden. Alleen zijn er in mijn optiek twee verschillende vormen van "geweld tegen hulpverleners".

is een agent die bezig is..

een boete bij iemand te innen,
een overvaller aan te houden,
een wildplasser te overmeesteren
een vechtpartij te beslechten,
een straat schoon te vegen,
demonstranten weg te meppen,

een hulpverlener?  En is daar nou die campagne voor bedoeld? Een beroep op overvallers zich niet te verzetten (en zeker niet het meegenomen schiettuig te gebruiken) bij hun arrestatie en oog te hebben voor het mogelijk overtreden van de maximum snelheid met hun vluchtwagen? Een oproep aan beschonken lieden zich zonder morren het cafe uit te laten dragen? Bij echtelijke ruzies zich te beperken tot een beschaafde discussie, zonder met keukenwaar te gooien?

Of gaat het toch om een andere doelgroep...


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #1197 Gepost op: 23 januari 2012, 14:27:55
Agent gewond bij aanhouding
Dokkum, 23-01-2012 • Een agent is vrijdagavond gewond geraakt bij de aanhouding van een 42-jarige inwoner van Dokkum. De man kreeg 's avonds bezoek van de politie omdat hij nog een aantal boetes had openstaan. De man kon of wilde deze niet betalen. Reden voor de agenten om hem aan te houden.

Tijdens de aanhouding ontstond een worsteling tussen de agenten en de 42-jarige Dokkumer. Ook de vriendin van de man begon zich er mee te bemoeien. Uiteindelijk wisten de agenten de man te overmeesteren. Daarbij brak één van de agenten zijn hand. De verdachte werd overgebracht naar het politiebureau en daar ingesloten. Tegen de Dokkumer werd proces-verbaal opgemaakt. Na overleg met de officier van justitie mocht de man zondag in de loop van de middag het politiebureau weer verlaten.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1198 Gepost op: 23 januari 2012, 14:35:07
sorry maar ook in dit geval zie ik de agent niet als hulpverlener maar als diender..............en passen deze berichten beter bij "in de media"


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1199 Gepost op: 23 januari 2012, 14:37:31
sorry maar ook in dit geval zie ik de agent niet als hulpverlener maar als diender..............en passen deze berichten beter bij "in de media"

Ook in dit geval is er sprake van geweld tegen mensen met een publieke taak ...  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !