Geweld tegen hulpverleners

Auteur Topic: Geweld tegen hulpverleners  (gelezen 543449 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #1200 Gepost op: 23 januari 2012, 14:43:00
Soms snap ik gewoon niet waarom mensen geweld gebruiken tegen hulpverleners. Ambulancepersoneel en agenten doen ook alleen maar hun werk. Wat bezielt die mensen die dat doen?!
Harlingen, wereldstad! <3


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1201 Gepost op: 23 januari 2012, 14:53:11
Ook in dit geval is er sprake van geweld tegen mensen met een publieke taak ...  ::)
Dan klopt de titel van het topic niet................
    
Dus in dit topic kunnen dus alle berichtjes worden geplaatst in dien er geweld is gepleegd tegen ,
bijvoorbeeld: brandweer, GHOR, DJI, arbeidsinspecteurs , private beveiligers (als zij taken voor de overheid uitvoeren) ambulancepersoneel, ziekenhuispersoneel, medewerkers GGZ, medewerkers Jeugdzorg. leerkrachten, (con)rectoren,
conciërges, buschauffeurs, trein- en tramconducteurs.politici, medewerkers van de gemeente, stadswachten, parkeerwachten, toezichthouders, belastinginspecteurs, belastingdeurwaarders, boswachters, medewerkers vanvuitkeringsinstanties, baliemedewerkers van woningcoorporaties enz enz

want dit zijn mensen met een   publieke taak


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1202 Gepost op: 24 januari 2012, 09:16:39
€ 85 vind ik nogal wat voor zoiets.
De boetes worden al hoger en gezien de crisis kunnen mensen ook steeds minder hebben, dus dit zal steeds vaker voorkomen.

Tot dat er in jou portiek of tuin elk weekend weer een paar dronken droppies liggen te zuipen. Dan vind je € 85,- ineens bar weinig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #1203 Gepost op: 24 januari 2012, 09:34:54
Dan klopt de titel van het topic niet................
    
Dus in dit topic kunnen dus alle berichtjes worden geplaatst in dien er geweld is gepleegd tegen ,
bijvoorbeeld: brandweer, GHOR, DJI, arbeidsinspecteurs , private beveiligers (als zij taken voor de overheid uitvoeren) ambulancepersoneel, ziekenhuispersoneel, medewerkers GGZ, medewerkers Jeugdzorg. leerkrachten, (con)rectoren,
conciërges, buschauffeurs, trein- en tramconducteurs.politici, medewerkers van de gemeente, stadswachten, parkeerwachten, toezichthouders, belastinginspecteurs, belastingdeurwaarders, boswachters, medewerkers vanvuitkeringsinstanties, baliemedewerkers van woningcoorporaties enz enz

want dit zijn mensen met een   publieke taak

Militairen in uniform! Ik weet uit eigen ervaring dat je in sommige delen van Nederland beter je uniform uit kan laten om gedonder met de plaatselijke "jeugd" te voorkomen. Dit wordt in bepaalde plaatsen zelfs door de organisatie aanbevolen!
Bijdragen op persoonlijke titel.


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1204 Gepost op: 24 januari 2012, 09:59:00
Militairen in uniform! Ik weet uit eigen ervaring dat je in sommige delen van Nederland beter je uniform uit kan laten om gedonder met de plaatselijke "jeugd" te voorkomen. Dit wordt in bepaalde plaatsen zelfs door de organisatie aanbevolen!

ik tikte al "bijvoorbeeld"  de lijst is veel en veel langer  ..............   EHBO-ers ook niet benoemd


Kusje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
Reactie #1205 Gepost op: 24 januari 2012, 10:03:49
Tot dat er in jou portiek of tuin elk weekend weer een paar dronken droppies liggen te zuipen. Dan vind je € 85,- ineens bar weinig.

         alsof na die boete het volgende weekend niet je tuin of portiek liggen.....

Maar zo is het met elke straf  allemaal te laag als je zelf het slachtoffer bent      
 (ik vind gewoon gezeik, de wetgever bepaalt het eea en (gelukkig) niet het slachtoffer)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1206 Gepost op: 24 januari 2012, 10:28:02
Dat soort wedstrijden ga ik graag aan. Kijken wie langer volhoudt...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #1207 Gepost op: 24 januari 2012, 10:30:17
Sluitingstijden halen niets uit.
Hier in Eindhoven sluiten door de week alle kroegen om 2:00 en in het weekend om 2:00 of 4:00 (4:00 alleen op stratumseind volgens mij).

Vraag me af wat beter werkt, als er geen vaste sluitingstijd is gaan mensen meer gespreid naar huis en zijn incidenten waarschijnlijk beter op te lossen. Maar je bent wel heel de nacht bezig


Dit is de hele week al een hot item in de krant (ED). Als het aan de kroegbazen ligt gaan ze ook op de donderdagen om 4 uur dicht. Of de politie daar op zit te wachten........ :-\
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #1208 Gepost op: 25 januari 2012, 17:01:52

Dit is de hele week al een hot item in de krant (ED). Als het aan de kroegbazen ligt gaan ze ook op de donderdagen om 4 uur dicht. Of de politie daar op zit te wachten........ :-\

Het incident in Bergeijk laat wel weer een nadeel van die vaste sluitingstijd zien.

Even kort samenvatten voor de mensen die het niet meegekregen hebben:
-Laatste tijd wat vernielingen geweest aan auto's, 2 personen houden zich verdacht op rond auto's omstreeks 3:00.
-Agenten spreken ze aan, persoon begint te schelden en rent weg.
-Agenten krijgen hem te pakken.
- Op dat moment sluiten net de cafe's in de straat en komt er veel publiek (dronken) op straat en ziet "de commotie"
- Groep van richting 100 man gaat in een kring rond de agenten/politieauto/arrestant staan en hebben geen zin om aan de kant te gaan.
- bijstand uit de regio van ondermeer hondenbrigade nodig om de agenten te ontzetten.

Als niet net op dat moment de kroegen gesloten waren was er waarschijnlijk niets geëscaleerd en hadden ze rustig die persoon kunnen aanhouden zonder dat er verder iets gebeurd is.

Meningen over het politieoptreden zijn overigens verdeeld, een groot deel van die groep verklaart in de krant "we kwamen buiten en wilden alleen even kijken wat er aan het gebeuren was."

http://www.ed.nl/regio/kempen/10330306/Teveel-politiegeweld-in-Bergeijk.ece
http://www.ed.nl/regio/kempen/10315122/Taakstraf-voor-belagen-politie-Bergeijk.ece


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1209 Gepost op: 26 januari 2012, 15:35:20
Jongen (16) slaat agent in gezicht
NIEUWEGEIN -  Bij de arrestatie van twee jonge inbrekers in Nieuwegein, is een agent in het gezicht geslagen door een 16-jarige omstander.

De politie betrapte de inbrekers op heterdaad bij een flatgebouw aan het Nypelsplantsoen, zo meldt RTV Utrecht. Een van de jongens kon direct in de boeien worden geslagen, de probeerde tevergeefs via de balkons van het gebouw te ontkomen. Hij werd beneden opgewacht door een agent en aangehouden.

Een 16-jarige omstander begon zich met de arrestatie te bemoeien. Hij weigerde weg te gaan en sloeg de agent tot twee keer toe in diens gezicht. Ook hij is daarop ingerekend.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11380690/__Jongen__16__slaat_agent_in_gezicht__.html