GRIP 3 Helicopter neergestort - Texel 21-11-2006

Auteur Topic: GRIP 3 Helicopter neergestort - Texel 21-11-2006  (gelezen 32323 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #50 Gepost op: 12 december 2006, 09:55:18
Vanaf 23/12 zal de vervanger van de G-JSAR op de kooy zijn, eerst nog wel met wat beperkingen , maar hij komt eraan.

Res  8)

Dat is wel heel snel :o

Is een reeds bestaande helicopter neem ik aan? Welke wordt het?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


SIGMARTIJN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #51 Gepost op: 12 december 2006, 12:58:56
hij was dus niet meer te redden?
Als je met het antwoord kunt omgaan, kun je alles vragen


leendert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #52 Gepost op: 12 december 2006, 13:30:06
Jawel die andere is over en maand of 5 terug verwachten ze geloof ik!!


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #53 Gepost op: 12 december 2006, 15:21:26
Ja G-JSAR krijgt een ongeplande  D-check als ik me niet vergis.
Dit betekend dat hij even uit de running is , maar dat ze hem wel nog proberen te vliegen .

Mochten er natuurlijk dingen tevoorschijn komen  , die te grote kosten op zich nemen , zal nog wel eens goed worden nagedacht
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #54 Gepost op: 17 december 2006, 17:34:17
Den Helder -  Op Den Helder Airport staat vanaf 23 december een vervangend toestel klaar voor de SAR-helikopter die drie weken geleden na de evacuatie van personeel van een boorplatform een noodlanding maakte op de Noordzee.

Het onfortuinlijke toestel van Bristow is voor zeker een halfjaar uit de roulatie. Onder offshorepersoneel brak ongerustheid uit omdat concrete alternatieven die hun veiligheid op de platforms en gedurende de heen-en-weer vluchten waarborgen uitbleven. Het Staatstoezicht op de Mijnen stelde zelfs een ultimatum wanneer de maatschappijen die op de Noordzee naar olie en gas boren niet snel met een deugdelijk actieplan zouden komen.
Secretaris-generaal Bram van Mannekes van Nogepa, de organisatie van olie- en gasmaatschappijen, is op gelucht dat een pakket maatregelen is afgesproken dat de veiligheid moet garanderen. Bristow huurt van een zustermaatschappij een vergelijkbaar toestel als de SAR-helikopter. Dat staat vanaf 23 december op Den Helder Airport en is voorlopig overdag inzetbaar bij calamiteiten. Pas in februari, wanneer de speciale trainingen van de bemanning achter de rug zijn, is de tijdelijke search and rescue-helikopter permanent paraat.
Tot dan gelden er beperkingen voor vluchten na halfvijf ’s middags. Dat geldt met name voor het aantal inzittenden per helikopter dat offshorepersoneel naar platforms vliegt die ver van Den Helder gelegen zijn. Voor vluchten naar booreilanden op meer dan tachtig zeemijlen afstand zal er tijdelijk zelfs helemaal niet worden gevlogen buiten “kantoortijden”.
De restricties zijn nodig omdat Defensie slechts één in plaats van twee lynxhelikopters op marinevliegkamp De Kooy voor noodsituaties beschikbaar houdt. Defensie ging ook niet in op het verzoek om die ene helikopter ’s avonds op korte afroeptijd beschikbaar te hebben. Het kost nu tenminste drie kwartier voordat het toestel in de avonduren kan opstijgen om bijvoorbeeld mensen uit het water op te pikken. Drenkelingen mogen niet langer dan twee uur in het water liggen.
Desondanks is de Nogepa tevreden. Mannekes:”Er zal overdag veel intensiever gevlogen moeten worden. En voor ver weg gelegen platforms gaan er ’s avonds flinke beperkingen gelden. Positief is dat we voor het eerst een draaiboek hebben voor het geval de SAR uitvalt. Deze situatie heeft zich niet eerder voorgedaan.”
De ingrijpende beperkingen kunnen er toe leiden dat offshorepersoneel bij slecht weer langer op het booreiland moet blijven.

Noordhollands Dagblad van 12-12-06
------------------------------------------


Weet iemand inmiddels welke heli de tijdelijke vervanger wordt?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Rescue-Boy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #55 Gepost op: 17 december 2006, 20:04:57
Zou mij niet verbazen als het een kist van Bond Offshore Helicopters wordt, deze heeft een aantal identieke Super-Poema's vliegen, zelfs zo identiek dat ik me afvraag wat de conectie is tussen Bond en Bristow.

We zullen het meemaken,

Res  8)
NoordBorgh go's North again in 2009


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #56 Gepost op: 23 december 2006, 17:05:07
De nieuwe SAR heli zal vandaag binnen komen

LN-OLC gaat het worden van Norsk helicopters
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #57 Gepost op: 23 december 2006, 17:19:24


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #58 Gepost op: 23 december 2006, 17:41:02
Opvallende kleurstelling, maar niet zo mooi als.. Maar je weet dus als je zo'n kist voorbij ziet komen dat het zeer waarschijnlijk de SAR bak van De Kooij is.  :|


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #59 Gepost op: 23 december 2006, 17:48:45
Kist zou morgen aankomen , dus mischein dat iemand van daar uit de buurt dat kan confirmen?
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/