Grootste rampoefening ooit in Noordwijk

Auteur Topic: Grootste rampoefening ooit in Noordwijk  (gelezen 2907 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Estevan

  • Gast
Gepost op: 26 november 2006, 12:22:06
noordwijk -  
Een ramp zoals er nog nooit een ramp is geweest in Noordwijk. Op 6 december gaat eerst het Northgo College in vlammen op, daarna breekt drie keer een grote brand uit op De Grent, net op het moment dat alle bars en kroegen vol zitten. Noordwijk houdt de grootste rampenoefening in de geschiedenis van de badplaats in het kader van de landelijke campagne 'rampen vallen niet te plannen, voorbereidingen wel'.

De figuranten bij de grootschalige oefening zijn leerlingen van het Northgo College. Eerst worden zij 's morgens allemaal het schoolgebouw uitgejaagd door een brandalarm, waarna zij in de Northgohal, tegenover de school, worden opgevangen. Daarna gaat een groep van bijna duizend leerlingen mee naar De Grent voor deel twee van de rampenoefening.

Bron: leidschdagblad




Gast48368

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 27 november 2006, 17:26:51
gelinkt naar de kalender  ;)


DanielB

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 6 december 2006, 16:03:21

(c) Hans Vink, staat op nu.nl

O&V van de lokale NRK-afdeling is ook deze oefening betrokken geweest :)


DanielB

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 6 december 2006, 17:53:53
Eerste grote rampenoefening voorbij
06-12-2006 om 14:49:23

De eerste grote rampenoefening voor het Northgo College en voor de horecagelegenheden op de Grent is logistiek succesvol verlopen. Woensdagochtend werd het Northgo College in 3 minuten geheel ontruimd. Binnen 10 minuten had de Bedrijfshulpverlening het gebouw geïnspecteerd en waren de 1.000 leerlingen opgevangen in de Northgo sporthal. Daarna werden de leerlingen in bussen naar de Grent overgebracht. Daar vond het 2e deel van de oefening plaats. Er was sprake van enige miscommunicatie. De gemeente had gevraagd om 20 bussen voor 50 personen in verband met de registratie en hulpverleners, maar er werden zowel grote als kleine bussen ingezet.

Bij aankomst verzamelden de leerlingen zich in de Champ, The Grand*, het Koffiehuis en 19. De panden werden binnen de tijd en volgens schema ontruimd. Wat opviel was dat in de massa moeilijk te zien was wie hulp nodig had. Ook werden er te weinig plastic jassen uitgedeeld en de figuranten hadden het allen heel erg koud. De eerste evaluatie werd daarom niet op het Gat van Palace gedaan maar in de bussen zelf. 2 Van de 3 geplande ontruimingen vervielen door tijdgebrek. Logistiek was het een oefening van enorme omvang en werd in samenwerking uitgevoerd met de oefenleiding, hulpverleningsdiensten, het Rode Kruis, schoolleiding, horecaondernemers en de gemeente.


* Voor velen uit de Bollenstreek een bekende naam, vanwege de grote brand een paar maanden geleden waarbij dit café en het buurcafé uitbrandden...


DanielB

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 6 december 2006, 23:02:54
Fotoalbum van 112Bollenstreek.nl -> http://bollenstreek112.fotopic.net/c1154490.html


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #5 Gepost op: 7 december 2006, 14:43:46
Fotoalbum van 112Bollenstreek.nl -> http://bollenstreek112.fotopic.net/c1154490.html

Ik zie op bovengenoemde site ook de eerste foto's van de worker. Naast de pantalon zou de politie namelijk workers krijgen. Volgens mij zijn die op de foto's te zien.

http://images5.fotopic.net/?iid=ykuf6m&outx=667&quality=70

Ik moet zeggen dat ik het er netjes uit vind zien :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


DanielB

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 7 december 2006, 15:53:22
Ik zie op bovengenoemde site ook de eerste foto's van de worker. Naast de pantalon zou de politie namelijk workers krijgen. Volgens mij zijn die op de foto's te zien.

http://images5.fotopic.net/?iid=ykuf6m&outx=667&quality=70

Ik moet zeggen dat ik het er netjes uit vind zien :)

Volgensmij werkt de politie hier al in het uitgaansgebied een tijdje met workers... Vindt een worker er wel stoerder uitzien dan een pantalon...


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #7 Gepost op: 7 december 2006, 20:35:30
Politie moet op straat alleen maar workers gaan dragen vind ik. Straalt een stuk meer macht uit!  ;) Workers met kisten. Een polo of windjack erboven. Ohh, beetje off-topic.  ;)
343, never forget.


DanielB

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 8 december 2006, 13:48:57
Politie moet op straat alleen maar workers gaan dragen vind ik. Straalt een stuk meer macht uit!  ;) Workers met kisten. Een polo of windjack erboven. Ohh, beetje off-topic.  ;)

Inderdaad... In de zomer gewoon de worker met de zwarte polo (die heb ik in Noordwijk al eerder gezien volgensmij) met de broek in de kisten... ;)

En in de winter lekker het leren jack... Geef mensen die echt alleen op het bureau werken dan maar het nettere tenue.


Forumspookje

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 8 december 2006, 14:18:30
Politie moet op straat alleen maar workers gaan dragen vind ik. Straalt een stuk meer macht gezag uit!  ;) Workers met kisten. Een polo of windjack erboven. Ohh, beetje off-topic.  ;)

 ;)

(Pssst, de fotolink werkt niet meer  :-\ ).