Eigenaar motorvoertuig achterhalen

Auteur Topic: Eigenaar motorvoertuig achterhalen  (gelezen 5331 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #10 Gepost op: 29 juli 2006, 00:19:49
Hebben jullie geen regelrecht nummer van de meldkamer van de politie? Wij hebben als beveiligingsbedrijf een rechtstreeks nummer van de meldkamer in het kader van "Partners in Veiligheid". Misschien dat je daar ook eens achteraan kunt?


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2006, 03:26:14
alleen van de brandweer heb ik een regelrecht nummer
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #12 Gepost op: 31 juli 2006, 05:48:30
Dan is het misschien een idee voor je werkgever om eens met de politie te gaan praten. Een goede samenwerking tussen beveiliging & politie berust vaak op goede afspraken onderling, dan werkt het als een trein!


Roy009147

  • BOA, OvD-Bz
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #13 Gepost op: 29 november 2006, 17:15:20

wel lastig met al die lease auto's <= het betreffende bedrijf heeft een register met al haar leaseauto's en de bestuurders dus dat zou opgelost kunnen worden


Als je die lijst dan al eens opvraagt bij het bedrijf, dan heb je in ieder geval al een begin.
Als het echt zo'n groot probleem is, is het misschien ook een optie om intern een eigen kentekenregister bij te gaan houden.

Lijkt me niet echt handig om hiervoor iedere keer het callcenter of de meldkamer te bellen. Waarschijnlijk hebben deze mensen wel
andere dingen te doen dan foutparkeerders te bellen en het lijkt me ook niet erg gewenst dat iedereen met een V'tje op zijn
borst gegevens uit het kentekenregister kan opvragen.
Servo Per Amikeco


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #14 Gepost op: 29 november 2006, 18:07:24
die lijst heb ik inmiddels, ook is er een aanvang gemaakt met de kentekens van contractors die hier met enige regelmaat werkzaamheden uitvoeren. Ook heb ik na overleg met de objectbeheerder contact opgenomen met de betreffende politieregio en de afspraak gemaakt dat er in het geval van hinderlijk foutparkeren samen een oplossing kan worden gezocht.

Wat betreft jouw argument van privacy ben ik het er enigszins mee eens, aan de andere kant is het soms noodzakelijk bepaalde gegevens op te vragen, alles heeft zijn pro's en zijn con's en het is aan de landsbestuurders om daar een afweging over te maken. momenteel is er na wat overleg her en der een werkbare situatie die voldoet.
Politie Aspirant niveau 4


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #15 Gepost op: 2 december 2006, 23:08:12
We hebben het een keer gehad dat er een auto op een landweggetje, half in de sloot met alarmlichten stilstond. Niemand te bekennen in de buurt. Even de meldkamer gebeld, kenteken doorgegeven, meldkamer heeft eigenaar gebeld en het bleek te gaan om een klein ongeval waardoor de auto niet meer wilde rijden. Deze zou weggesleept worden maar het bergingsbedrijf was er nog niet, en de eigenaren waren al naar huis.

Ik denk toch dat het het beste is eerst de Meldkamer te bellen, die bellen de persoon in kwestie en daar af te wachten op de komst van die persoon. Dan kun je in geval van calamiteiten en de persoon is er nog niet om de motor weg te halen altijd dat ding omduwen... niet geschoten is altijd mis, en om meteen met een motor te gaan smijten lijkt me ook niet helemaal eerlijk. Zo geef je de eigenaar geen eerlijke kans zijn motor zelf te verplaatsen.