Nieuws rondom Joran van der Sloot / vermissing Natalee Holloway/moord Stephany Flores

Auteur Topic: Nieuws rondom Joran van der Sloot / vermissing Natalee Holloway/moord Stephany Flores  (gelezen 46010 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Inval bij Terror Jaap
gek of geniaal, wie het weet mag het zeggen  ::)

http://www.terrorjaap.nl/

Citaat
Politie inval
Heren,

Ik ben niet meer telefonisch bereikbaar aangezien een politiemacht a 10 man en de officier van justitie mijn huis zijn binnen gevallen midden in de nacht. Ik heb jullie gebeld, maar logischerwijs geen gehoor midden in de nacht.

De politie heeft me keurig behandeld. Ik heb een gentleman agreement gemaakt met de officier. Ze wilden alles meenemen en ik kon de officier overtuigen van ons journalistieke belang. Dat ik samenwerk met RTL en gezien het feit dat ik de zaak heb opgelost het heel wrang is dat ik de primeur niet zou kunnen afmaken. Juridisch gezien had de officier hier maling aan kunnen hebben.

Hoewel ze niets wilden zeggen in het begin. Kwamen we tot een vergelijk. Dat kwamen ze pas na mijn stortvloed aan informatie over de oplossing van de Holloway zaak. Ze willen een vervolgafspraak om de Holloway zaak te bekijken. Daarna gaven ze toe dat ze gestuurd zijn door de Amerikaanse justitie. Ik had namelijk een monsterargument. Ik sta aan jullie kant, want als jullie de zaak oplossen dan is eindelijk na al die tijd mijn naam gezuiverd dat door De Gouden Kooi en Albert Verlinde enorme schade heeft opgelopen. Ik ben dan degene die al zijn eigen geld en tijd erin heeft gestoken om Joran in de val te lokken. Ik heb wel eerlijk gezegd dat ik vind dat de brieven van Pieterz een grotere rol spelen dan RTL inschat. Ik heb gezegd dat naar RTL toe gaan niet nodig was omdat ik alle brieven digitaal heb.

Wat dat betreft heb ik het goed aangepakt. Mijn contactpersoon X is ook overvallen, waarschijnlijk zijn ze via X bij hem uitgekomen. X wist van niks. Ik heb net uitgebreid gebeld met hem en hem gerustgesteld. X moet morgen naar de politie voor een verklaring.

Ik heb zojuist mijn verklaring afgelegd en de politie enkele strafbare feiten voorgelegd die Joran de afgelopen 2 jaar heeft gepleegd. Ze waren enorm geschokt. Ik heb hen ook het hele verhaal verteld over de gang van zaken met Aruba en Joran's misdaadsyndicaat. Ook daarover waren ze zwaar over in conclaaf.

Het ging ze nu om Peru.

De deal was dat ik mijn verstopte (tegen inbrekers) USB stick met alle data van de afgelopen 2 jaar zou inleveren mits ik mijn backup (tegen brand) zou mogen houden in het kader van vrije journalistiek. Dus ik heb alles nog! Joepie!

Besef wel dat ik altijd tegen jullie gezegd heb dat ik van RTL (en eerder ook van John de Mol en Talpa) altijd de boeman maakte om zo good cop bad cop te spelen. Ik heb alles systematisch opgeslagen. Ook alle mails en msn logs. Ik speelde mijn spel net als in DGK. Ik heb dit de politie verteld. Dat ik een acteur was in DGK, dat ik 15 maanden heb leren manipuleren en dat ik dat in de praktijk heb gebracht om Joran met mooie verhalen over miljoenen te laten bekennen. Ze weten ook af van het contract en die hebben ze gezien het feit dat mijn database in beslag is genomen ook in bezit. Ik ben nog altijd bang wat ik maanden geleden gezegd heb dat een Peter R de Vries of Alberto Stegeman mijn data in handen krijgen en zo selectief me te kunnen killen door creatief stukjes uit msn logs te editen. Ook heb ik verteld dat ik getekend heb voor een miljoen bij RTL dat ik integer handel.

Al met al, schrok ik wel een beetje, maar ik werd steeds relaxter naarmate ik besefte dat de informatie die ik heb eindelijk serieus wordt genomen. Eindelijk is het cordon sanitaire vanuit het Arubaanse OM doorbroken. Nu ik zo serieus met de ambtenaren heb gesproken kan dit niet anders dan een doorbraak betekenen wat gaat leiden naar de speurtocht in Bubali plas. Als dit niet zo zou zijn dan is er iets mis met ons rechtssysteem.

Er valt ook wel een last van me af. De politie heeft nu alle info die ik ook heb. Als ze nu niks doen dan breekt mijn klomp.

Van mijn “Jaap op dieet” DVcam tapes tot de muziekcd’s, van Cora alles is meegenomen. Ook mijn DVD recorder en zelfs mijn MP3 speler. Dat is allemaal protocol.

Ik heb de politiemacht veel succes gewenst om de zaak op te lossen, omdat ik hier al tijden naar streef.

Het was eigenlijk best chill. Ik mocht ook onder supervisie jullie telefoonnummers halen uit mijn telefoon, wat eigenlijk geen protocol is. Het politieteam en ik begrepen elkaar enorm goed.

Het is wel frappant dat ik zodra ik de informatie die ik aan Dave Holloway heb gegeven openbaar heb gemaakt aan CNN, Larry King, Dr.Phil, David Letterman en Goodmorning America dat binnen enkele uren alle officiële wegen vanuit Amerika in sneltreinvaart met de Nederlandse justitie zijn afgedeald.

Na al die onzin van Boulevard en de rest van de kliek eindelijk is er geluisterd. Het is toch vreemd. Ik ben Nederlander, maar moet de zaak openbreken door Amerika te tippen.

Deze hele zaak is krankjorum. Het zou mensen met grote reputaties als Greta van Susteren en Peter R de Vries sieren om samen te werken. Helaas denkt ieder aan zijn eigen gewin en primeur. Ik denk dat de smoking gun gevonden zal worden in Bubali plas.

Ik zou er echt van te staan kijken als het niet zo was.

Wat nu?

Ik denk dat het verstandig is om open en eerlijk de waarheid te vertellen aan serieuze media. Laat ze me maar kritisch ondervragen, graag zelfs, als dat gaat leiden tot de zoektocht in Bubali plas.

Er is nu ook geen reden meer om te zwijgen naar de info die ik heb over de moord in Peru. Ik heb de politie dit uitgebreid verteld.

Tja, hier laat ik het maar even bij. Ben enorm moe na de hele dag mailen met de USA, overleggen met Joran’s achterban etc etc.

Tot het tegendeel bewezen wordt blijft de perceptie hangen dat ik de oh zo gemene verschrikkelijke Terror Jaap ben. Het is maar beter dat de zaak echt opgelost wordt anders gaat mijn reputatie probleem nooit weg.

Een pluspuntje is dat ik mijn dieet wel heb volgehouden ondanks alle commotie. Lange mail, klopt, die knal ik nu ook op mijn weblog. De tijd van concurrentie & elkaars primeur afstelen is voorbij. 2 meisjes zijn dood en het had voorkomen kunnen worden als de elite serieus had geluisterd en serieus onderzoek had gedaan. Het is te belachelijk voor woorden.

De tragiek is niet te beschrijven. Ik voel me ook totaal een gebroken man, maar ben des te strijdbaarder om nu door te knallen en de smoking gun te vinden in Bubali plas.

Ik ga slapen.

Groeten,

Jaap

Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
gek of geniaal, wie het weet mag het zeggen  ::)

http://www.terrorjaap.nl/

en wat eerdere berichten:

Citaat
Jaap | 03-06-10 | 22:40
Bubali Pond
Hier is informatie wat door allerlei belang hebbenden onder de tafel is geschoven. Het is te schandalig voor woorden. Ik wil er nog wel even bij zeggen dat RTL5 echt zijn uiterste best heeft gedaan om zo ver mogelijk te komen in de zaak. Helaas zijn er krachten waar ook een TV zender niet doorheen kan boksen.

The Aruban Authorities

The way communications went with the authorities is at least 'peculiar'. My personal opinion is that they cover the truth. If the balcony confession would ultimately be very close to the truth, then heads are going to roll. As Gerald Dompig tells the research team; in june 2005 a tip that the police should search the house of the X family was ignored because the witness was not found credible. The witness was a homeless person. Furthermore according to Gerald Dompig; the only area witch was never searched was Bubali plas/lake, a bird sanctuary and protected nature. The X residence and Bubali lake are geographically close and fit perfectly in the time line. Travelling and disposing of a body from those locations fits in the missing 45 minutes when Joran's cell phone mysteriously lost signal. The combination of mistakes in 2005 will massively damage the reputation of the authorities and high ranking individuals.

The letter from Pietersz

Off course my opinion is mine alone and might be subjective. However in my possession is the official response of the procurer general Pietersz after receiving the video with the Dusseldorf confession. Pietersz claims that the confession is untrustworthy:

-X denies everything
-The mother of X is a witness that X was home with her that night.
-The family had a different car at the time.
-The house does not match the description of Joran.
-The balcony and balustrade are constructed in such a way that the fall of Natalee which Joran describes is hardly possible.
-The description of Bubali lake does not match Joran's statement.
-A behavioral expert concludes the story is not true.

The letter from RTL

Y (head of the investigation, a renowned former police detective) and his colleague went to Aruba to check the work of the Aruban authorities. The team was very puzzled to find completely different results!

-The prime witness is the mother of the subject, this hinders reliability

-The family did have the green pick-up truck which is explicitly mentioned by Joran (also! Dompig says at the time there was a tip so search for a green pick-up truck!)

-At the end of 2005 the house was sold and the new owners significantly rebuilded the house.

-The new owners testify that the house was the way Joran describes in the Dusseldorf confession before the rebuilding! Unfortunately the new owners completely ripped out the old garden stone plateaus below the balcony and replaced it with solid concrete, so all DNA traces even imbedded deeply in those stones which could have been found years later are destroyed.

-The same goes for the balcony. The new owners testify that the current balcony construction is different then in 2005! In 2005 at the side where Joran claims Natalee fell, there was a small ledge on which she could have danced, of which she could have fallen induced by alcohol and cocaine! The new owners replaced the balustrade to the end so their new sunscreen would not touch the balustrade when using it blocking out the sun!

-The way Joran describes Bubali lake is indeed not the way it is in 2009! However in 2005 the water level was high enough and the vegetation was the way Joran tells it is!

-Our own renowned experts have viewed the video material of the confession and they think it is trustworthy

The meeting between Y, RTL officials and Aruban officials.

After the RTL letter their was a meeting. According to Y the officials were mostly interested in falsifying the confession then to hear counterarguments. Y tells me that a lot of strange things happened in the conversation. For example they claimed that X has never dealt drugs. However Y tricked X to sell him drugs when Y was at Aruba to investigate! According to the RTL representative the officials were on a mission to stop the broadcast.

Facts are facts. The letters are solid evidence that the Aruban authorities have not conducted a sound, professional investigation. The letters are in my possession.

Why would Joran tell the truth in the Dusseldorf interview?

For over a year, I played a game against Joran. I won a million euro in a reality show and Joran was fan of my (acted) personality "Terror Jaap". He often got in to trouble. I got closer and closer to him by pretending to be his friend. I paid his rent when he got kicked out, I paid his gambling debt etc. He truly saw me as the guy who wanted to help him. When he cheated the lie detector test, my help, advice and money ended for a while. Time went by and Joran told me he had nothing left. His creditors from the coffee shop business threatened him. His parents wouldn't speak to him anymore. His girlfriend had left him etc. I offered him a way out. A contract which would make him a millionaire (so he thought) and the price would be to tell the truth. I told him he'd be out of jail in 2 years, then he would be 23 years old with a million on his bank account. He took the bate!

The contract was formulated very carefully, 13 pages long. Most important Joran would receive nothing if could be proven that he lied! The only way Joran could change his life and get the money was to tell the truth!

Dave, I am terribly sorry that Joran wanted to make money over your daughter. Off course that is morally horrible. However the only way to lure Joran in a trap is with money.
Before the interview Joran talked extensively about civil right. I should hold on to the money RTL and American broadcasters would pay us so civil claims from the Holloway family would lead to nothing. After his jail time he would relocate and to prevent any paper trails he wanted the money in cash. For 15 months in a reality house I pretended to be a dark figure, Terror Jaap, I'm not a paid actor but my character was an act. I won the game with a specific strategy. This time my act, my strategy to lure Joran with the prospect of becoming a millionaire at age 23 worked again.

The Dusseldorf interview

Joran totally broke down. He was so nervous, he puked his guts out in the toilet. As is very common in these kind of circumstances according to Y. We have 2,5 hours of rough uncut interview in which we talk about every small detail, including his father, the Kalpoe brothers etc etc. Joran even puts down a mark where he and X dropped the body. My trustworthy acquaintances left with the tapes. Joran and I remained alone in the room. Joran was emotional, smoking cigarette after cigarette, shaking. He told me he was going to wrap up all his affairs in Bangkok, Aruba and Holland and tell his parents the truth. In the meantime the Aruban authorities could solve the case and I could have the show edited and ready to sell all over the world. Then he would be ready for jail. He even wanted to sell the images when he would walk into the police office to turn himself in, it's sick, it's ethically very wrong, but it worked! We tricked him in telling the truth.

Trips to Bangkok

I asked Joran to put a more precise mark on a detailed satellite map so the search in Bubali lake would be much easier. I emailed Joran the map and asked for a spot. He emailed me back that the story was not true. Why did Joran change his mind? We could not believe it! Joran was going to jail anyway we were convinced at the time, so why would he break the contract and give up a huge sum of money?

We had 2 separate expeditions to Bangkok. We have strong information that Joran was/is heavily threatened. The only thing more valuable to Joran then money is his own live and that of his family. It was so serious that he refused to accept money for nothing more then a mark, he could even take the money and put a phony mark on the map. Something was wrong bigtime, Joran not taking money? Why? Joran fled. He mailed me that he didn't trust the situation. Why? Was Joran afraid 4 hidden police officers were waiting at the corner to arrest him? If the story is no true, why flee? The situation got worse. The crew and I were threatened to get shot by a crime syndicate who were protecting Joran. When a gun was pulled the crew left.

Science

Despite theories, science is objective. From the lie detector test we know: (95% reliable)
-Joran is involved in the death of Natalee
-Joran is involved in the disappearance of Natalee

The test has followed the official guidelines from the APA (American Polygraph Association) from a certified examiner (Z) and every minute was taped, so a checkup by an independent party is possible.

From the voice analysis we know: (80% reliable)
-the fall from the balcony is true
-X is involved
80% and 95% from machines are very reliable compared to the lies of Joran. Together with the total story how I got him to do the confession, there is no doubt in my mind that he spoke the truth.

Lies, reputations, and the media game

After months of investigations/stalling by the Aruban authorities, after months of trying to get Joran to do the right thing, RTL aired the show sunday 28-2-2010. At the moment Gerald Dompig left from Aruba to Holland to do his interview, the Dutch leading newspaper "De Telegraaf" secretly received information about the show on monday. We suspect the Aruban authorities tipped the paper and with great success. Their first strike strategy worked. Chief prosecutor Peter Blanken tells in the paper that the show which is coming is totally untrue. Leading figures as Peter R de Vries use the quotes of Blanken to make the upcoming show ridiculous. Unfortunately my reputation as "Terror Jaap" is dubious, and a crime reporter like De Vries has much more credibility. De Vries makes fun of me. Note that De Vries never asked me even 1 question about the results. Which I can understand, he has an Emmy and his reputation to protect with his investigation on Natalee. What would happen to that if it turns out that not Peter R de Vries but some fat guy from a reality program reveals the entire truth on what happened that night. The media machine is repeating Blanken and De Vries and Joran's confession is labelled as fake. American media repeats Dutch media, and so a carefully setup project to get Joran to tell the truth was carefully made redundant by tactics of parties who don't want to hear the truth because it conflicts with their interests.

X

How strange X never tried to clear his name? Also his father is a high ranking Brazilian government official with lots of influence. In 2005 the family X lived in the house. At the end of 2005 they left.

Follow up

The team is very frustrated. We all know we are very close to the truth, but we see no options. The Aruban authorities do nothing. Putting pressure on the authorities by using Dutch press is slammed down. What can we do? The only thing I can do is to tell my story and prove it with my massive database and video material to American media who takes it serious. A positive media flow could pressure Aruba to search in the Bubali lake.

Jaap | 03-06-10 | 14:12
Joran bekent iets ergs te hebben gedaan.
Beste lezer van mijn weblog,

De berichtgeving in de Telegraaf is onjuist. Mijn naam wordt ook genoemd. Bij deze mijn reactie.

Met grote schok heb ik kennis genomen van de dood van Tatiana Flores Stephany Ramirez in Peru. Als gebroken man schrijf ik nu deze woorden, omdat ik me enorm schuldig voel dat het me niet eerder gelukt is Joran te overtuigen zijn straf uit te gaan zitten en zware therapie te ondergaan. Nog een slachtoffer, verschrikkelijk.

Het ergste is nog dat het voorkomen had kunnen worden als de elite serieuzer geluisterd had en meer onderzoek had verricht. Hier zou ik een boek mee kunnen vullen, maar voorlopig laat ik het hierbij.

Het afgelopen jaar werk ik samen met een van Joran's beste vertrouwelingen om Joran op het goede pad te krijgen. We hebben talloze initiatieven genomen om Joran te overtuigen zijn straf uit te gaan zitten en intensieve therapie te ondergaan om zowel de wereld te verlossen van alle onzekerheid in de Holloway zaak alsmede zo Joran weer na zijn straf in het gareel te krijgen.

Zelf sprak ik Joran vorige week voor het laatst. Echter Joran's vriend sprak Joran nog zeer recent. Hij heeft hier dit over te zeggen:

"Ik had tot vlak voor 30 mei, nog contact met Joran. Hij zat in Peru, dat was bekend. In Aruba werd het hem teveel, de band met zijn moeder verslechterde, hij had weer eens geld vergokt. Dit zette zijn vlucht naar Peru op. Vlak voor het weekend was het duidelijk dat Joran in financiële nood verkeerde, hij was behoorlijk in de war. Gedreven door honger, de angst zijn hotel niet te kunnen betalen. Hij moest en zou aan geld komen, ik heb Joran nog nooit zo gefrustreerd meegemaakt als in die periode.

Hij vroeg me meerdere malen om geld te sturen, en was (naar eigen zeggen), in alle staten, en behoorlijk depressief. Hij vroeg kleine bedragen (om te eten), en werd behoorlijk driftig toen ik weigerde iets te sturen. Hij zei letterlijk rare dingen te kunnen doen, omdat niemand hem wilde helpen.

Het is een ophoping van frustratie, voor dat moment (het geldgebrek in een ver, vreemd land), maar ook zijn totale leven. Het werd hem allemaal teveel.
Ik zeg bij deze, de ruzie, en woordenwisseling met dat meisje ging naar alle waarschijnlijkheid over geld. Zijn prioriteit lag in die periode TOTAAL niet op seks, en hij was prikkelbaar door het feit dat niemand hem iets wilde geven.
Naderhand, had ik hem gesproken, hij zei "iets ergs te hebben gedaan". Hij sprak niet uit wat, maar was behoorlijk in paniek.

Het is me een raadsel hoe hij alsnog aan zijn geld kwam, en toch het land heeft kunnen verlaten (mogelijk had zij iets op zak). Aan de hand van mijn ervaringen (het contact voor en in het weekend), heb ik zo wel mijn vermoedens. Maar ik wacht alles af, omdat niks zeker is"

In de weken voor de moord is het helemaal mis gegaan met Joran. Na de dood van zijn vader is Joran weer in Aruba gaan wonen. Joran had nieuwe toekomstplannen. Hij zou in therapie en een sociaal werktraject gaan om zijn leven weer vorm te geven. Een week nadat hij zou worden opgenomen gebeurd dit.....

Een diep tragische gebeurtenis in een diep tragische verwikkeling van vele factoren.

Moge beide meisjes rusten in vrede.

Jaap Amesz


Jaap | 03-06-10 | 11:01
Samen sterk in de hulpverlening!


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
En hij heeft daar geen verwarming, tv, radio, schone cel, eigen cel, noem maar op.  8)

'Joran wacht 'hel op aarde'
Nu Joran van der Sloot na zijn arrestatie vandaag aan Peru wordt uitgeleverd, is zijn luxueuze leventje voorgoed voorbij. Want in tegenstelling tot Nederlandse gevangenissen, is de bajes in Peru de hel op Aarde. Tot die conclusie komt de twintigjarige Jasper Bloemendal uit het Twentse Enter.

Ondanks zijn jonge leeftijd heeft de Tukker een speciale stichting opgericht voor Nederlandse gevangenen in Peru, met de originele naam 'Nederlandse Gevangenen in Peru'. De stichting is door hem in het leven geroepen om de schrijnende toestanden in de gevangenis aldaar aan de kaak te stellen, en het leven van 'onze' gevangenen iets draaglijker te maken. De cellen in Peru kun je volgens hem het beste vergelijken met een middeleeuwse kerker.

"Het is hier voor Nederlanders de hel op aarde. Erger kan gewoon niet. Gevangenen lopen hier in de bajes rond met messen van dertig centimeter. Overvol, de hitte, de misselijkmakende stank", vertelt Jasper. Twee weken geleden kwam hij terug van een zoveelste bezoek aan de Peruaanse gevangenissen. "Ik kan melden dat de gevangenissen nu nog voller zitten dan een halfjaar geleden."

De jonge Tukker voorziet de Nederlandse gevangenen van de eerste levensbehoeften. Hij geeft ze een tandenborstel, pen en papier, flessen water, zeep en een bord soep met Kerst. Of zelfs nieuwe kleren. Want schuldig of niet, Jasper oordeelt niet. "Want dit wens je je ergste vijand niet toe. Ze hebben daar nul komma niks, op de kleren na waarin ze ooit zijn gearresteerd. Sommigen lopen al jaren in dezelfde lompen."

De straffen in het Zuid-Amerikaanse land zijn niet mild. Word je betrapt met slechts een paar gram drugs, dan mag je acht tot 25 jaar wegrotten in gevangenissen met klinkende namen als Sarita Colinia of de Lurigancho-gevangenis. Je straf uitzitten in Nederland zit er niet in, want Peru levert geen gevangenen uit aan ons land.

"Wat je daarbinnen ziet, is onbeschrijflijk. Erger kan gewoon niet. In Callao zitten vierduizend man in een bunker gepropt, die is gebouwd voor achthonderd man. Er is één bewaker op honderd man. De gedetineerden zijn er de baas. Er wordt gemoord, verkracht, geïntimideerd. De gestraften vrezen voor hun leven. Bewakers zijn corrupt en agressief. Er is geen enkele privacy. Gevangenen proberen met z’n tweeën op een eenpersoons dun matje op de vuile betonvloer ’s nachts nog iets te slapen, maar het gekrijs en gehuil van de medegevangenen gaat door merg en been."

"Overal liggen gevangenen: op de eettafels, in de vensterbanken, op elke traptrede, tussen de afvaltonnen en de rottende uitwerpselen. De hitte en de stank zijn ondraaglijk. Het eten is te goor om aan te raken. Velen hebben ziektes, open wonden, continu diarree. Het is mensonterend wat ik heb gezien. Nederlandse gevangenen huilden en smeekten om hulp. Bezoek krijgen ze nooit. Hun families hebben hen laten vallen. Ze zijn eenzaam. Ik gaf ze twintig kilo drop. Ze stortten zich erbovenop", besluit hij.

Bron: Fok.nl


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
'Anita van der Sloot is geschokt'

De moeder van Joran van der Sloot is geschokt en aangedaan over de gebeurtenissen rond haar 22-jarige zoon. Dat heeft de Nederlandse advocaat van Joran, Bert de Rooij, vanochtend gezegd. De reactie van Anita van der Sloot op het nieuws dat haar zoon wordt verdacht van moord op een 21-jarige Peruaanse was volgens de raadsman: ''Wat is dit nu weer?''

De Rooij: ''De stemming is dat de familie dit er nu niet bij kan hebben met de dood van Paul van der Sloot.'' De vader van Joran overleed in februari dit jaar aan de gevolgen van een hartaanval.

25 jaar gevangenisstraf
Als Joran schuldig wordt bevonden aan moord, dan kan hij in Peru zeker 25 jaar cel krijgen. Dat heeft Javier Villa Stein, president van het Peruaanse hooggerechtshof, laten weten. Joran wordt vrijdag in de loop van de dag Chili uitgezet aan de grens met Peru, zodat de autoriteiten daar hem kunnen oppakken. Stein repte tegen het Peruaanse persbureau Andina over een wrede moord. Hij zei dat dit soort misdaden zwaar moeten worden bestraft om mensenlevens te beschermen.

Lees ook
'Joran perste Beth Holloway af'
'Joran verzette zich niet bij arrestatie'
Joran aangehouden
'Joran heeft moord bekend'
'Joran gebruikte verkrachtingspillen'

Bron: Fok.nl


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Joran ontkent betrokkenheid bij moord

http://www.ad.nl/ad/nl/1000/Nieuws/article/detail/488129/2010/06/04/Joran-ontkent-betrokkenheid-bij-moord.dhtml

SANTIAGO - Joran van der Sloot heeft tegenover de Chileense autoriteiten verklaard niet schuldig te zijn aan de moord op Stephany Flores. Hij deed dat mondeling en in het Spaans, zo meldt politiewoordvoerder Fernando Ovalle.
 
Van der Sloot heeft wel toegegeven het vermoorde meisje te kennen, maar wuift elke betrokkenheid weg. Volgens Ovalle kan Van der Sloot zich alleen herinneren dat hij met het slachtoffer naar een casino is gegaan en dat hij daarna is opgepakt.

Na zijn verklaring is de van moord verdachte Joran, met een klein vliegtuig van de politie, overgebracht naar de stad Arica in het noorden van Chili.

Vanuit Arica wordt hij de grens met Peru overgezet. De vlucht duurt acht uur. Pas rond 22.00 uur (Nederlandse tijd) wordt hij in Peru verwacht.

Van der Sloot (22) wordt ervan verdacht de Peruaanse Stephany Flores (21) in zijn hotelkamer in de Peruaanse hoofdstad Lima te hebben vermoord. Het meisje werd vermoedelijk met een klap op het hoofd omgebracht. Op haar lichaam werden ook meerdere wonden aangetroffen. (ANP/DVDH)
Samen sterk in de hulpverlening!


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Boze Peruanen belagen Joran


Joran wordt, met kogelwerend vest aan, het politiebureau in Lima binnen gebracht. FOTO AFP

LIMA - Een aantal Peruanen heeft zijn woede over de moord op een Peruaanse vrouw bekoeld op de vermeende moordenaar, de Nederlander Joran van der Sloot. De verdachte werd zowel verbaal als fysiek aangevallen, toen er in de badplaats Pucusana van auto's werd gewisseld.
Van der Sloot werd deze week in Chili gearresteerd. De politie bracht hem per auto naar Lima. Het konvooi van auto's met politie en de verdachte en auto's van de media stopte in de badplaats. Een aantal mensen greep de gelegenheid aan om Van der Sloot uit te schelden. Ook zou hij een klap op zijn hoofd hebben gehad.

Vast op politiebureau
Joran zit inmiddels vast in een politiebureau in de Peruaanse hoofdstad Lima. Hij werd in een geblindeerde auto naar binnen gereden. Vervolgens werd Van der Sloot drie keer in kogelvrij vest langs de journalisten in het politiebureau geleid.
|
Op vragen van de pers gaf Joran geen antwoord. De Nederlander was zichtbaar niet op zijn gemak. Zijn voor hem geboeide handen trilden en hij zweette flink.

De Peruaanse onderzoekspolitie Dirincri begint later op de dag met het verhoor van Van der Sloot. Dat maakte de directeur van Dirincri, generaal Cesar Guardia, op een persconferentie bekend.

Minister Octavio Salazar sprak zijn dank uit voor de snelheid waarmee Chili Joran van der Sloot heeft uitgeleverd. Ook vroeg hij de bevolking en de aanwezige pers om geduld en kalmte zolang het onderzoek en de verhoren gaande zijn.

Hij verzekerde de aanwezigen dat Joran bij de politie in goede handen is, en dat het onderzoek de tijd moet krijgen die noodzakelijk is om tot de juiste conclusies te komen.

Roof mogelijk motief
De Nederlander wordt verdacht van moord op de Peruaanse Staphany Flores. Roof kan het motief geweest zijn om de jonge vrouw om te brengen. Dat schrijft de Peruaanse krant El Comercio.

Stephany's vader Ricardo Flores verklaarde tegenover de pers dat de politie op Stephany's lichaam niet de ketting en andere juwelen aantrof die ze altijd droeg.  In haar portemonnee ontbraken de 1000 dollar die haar vader haar had gegeven om een laptop te kopen. (ANP)


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
&feature=youtu.be


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Ik zit een paar dagen in de VS, maar kan zeggen dat Joran ook hier weer groot nieuws is.
Vooral Fox news heeft weer frontaal de aanval gekozen en laat nog een keer het interview zien van een Fox journaliste met Joran....
(En en passant de vloer aanveegt met het Arubaanse en Nederlandse OM + politie)

Voor de duidelijkheid, bij FOX news vergeleken is de Telegraaf extreem links....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


sylvester1986

  • Gast
Hij is toch een verdachte in deze zaak? Waarom is zijn naam dan niet Joran van der S en heeft hij geen balk voor zijn ogen, want dat doen ze toch normaal ook?
Hoe zijn normaal de regels omtrent verdachten?
De ene keer is alles zichtbaar (volledige naam en gezicht), dan alleen gezicht en dan weer alleen de naam, ik snap er steeds minder van.


nookie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 163
  • Ex-brandwacht, Ex-BHV-er, Hulpverleningsfotograaf
Iedereen kent nu toch onderhand wel Joran van der Sloot. Zijn foto's staan wereldwijd op het internet. Dus waarom zou er dan nog een balkje over zijn ogen moeten komen en een S in plaats van Sloot komen te staan. Lijkt me logisch.