Nieuws rondom Joran van der Sloot / vermissing Natalee Holloway/moord Stephany Flores

Auteur Topic: Nieuws rondom Joran van der Sloot / vermissing Natalee Holloway/moord Stephany Flores  (gelezen 45965 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jim

  • Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 647
  • When in doubt, knock'em out
Citaat
Dat hij het lichaam vervolgens met die jongen op zee brengt en overboord gooit, is verschrikkelijk, helemaal als ze op dat moment nog niet dood was........  


Het klinkt vreemd, maar laten we hopen dat ze al dood was... :-\
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Nummer 1 vraagje,
was ze al dood voordat ze gedumpt werd of niet!!
Joran weet het niet zeker, stel ff een onderzoek in...
In het minst gunstigste geval was ze nog niet dood, nou Joran.. dan kan het je allemaal nog wel eens erg zuur worden voorzover het dat al niet was!!
Ik heb de uitzending gekeken, ik ben lichtelijk geschokeerd!! Zieke bedoeling


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
zoals bekend zou meneer in een pand aan de Markt ik Drachten verblijven

Iemand met een frietkar kan daar nu goede zaken doen heb ik vernomen..........


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Hij heeft het gedaan... Maar of het verhaal wat hij nu verteld heeft de (hele) waarheid is?? ??? Waarom bel je geen ambulance als iemand instort? Als je haar dood wil verbergen dan is er iets gebeurt dat het daglicht niet kan verdragen. Daarop gaf de uitzending geen antwoord....


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Het moet niet gekker worden in dit land..............waar gaat het heen en wat moet er nog meer allemaal gebeuren??? :-\ :-X

Geen arrestatiebevel Joran van der Sloot Uitgegeven: 4 februari 2008 06:08
Laatst gewijzigd: 4 februari 2008 08:31

ORANJESTAD -De rechter-commissaris op Aruba heeft een vordering van het Openbaar Ministerie om Joran van der Sloot in voorarrest te nemen afgewezen.
 
Van der Sloot zal dus niet in Nederland worden gearresteerd. Het OM tekent tegen die beslissing hoger beroep aan. De onderzoeksrechter heeft wel het vooronderzoek tegen Van der Sloot heropend.  

De rechter heeft vrijdag de vordering van het OM afgewezen. Omdat Joran van der Sloot al twee keer eerder is aangehouden en tijdelijk heeft vastgezeten, vindt de rechter dat aan een hernieuwde voorlopige hechtenis zeer zware eisen moeten worden gesteld. De bekentenis die Peter R. de Vries zondagavond in zijn tv-programma liet zien, voldoet niet aan die eisen.

Verborgen camera

De Vries heeft op 20 januari een deel van zijn met de verborgen camera gemaakte opnamen aan justitie op Aruba laten zien, een paar dagen later volgde een aanvulling en op 1 februari het laatste deel. Op 29 januari - de dag waarop Van der Sloot voor het laatst heimelijk werd gefilmd - heeft de rechter-commissaris het gerechtelijk vooronderzoek heropend.

Volgens het OM wekten de beelden en vooral ook de manier waarop Joran zijn verhaal vertelt de indruk "dat deze versie van de feiten de waarheid wel eens dicht zou kunnen naderen".

Verschil

Het Arubaanse OM tekent aan dat met bekentenissen voorzichtig en zorgvuldig moet worden omgegaan. Dat de verdwijning van Natalee Holloway met de tv-uitzending "voor het oog van velen" lijkt opgelost, betekent nog niet dat deze voldoende is voor een veroordeling door de rechter. "Er is een wezenlijk verschil tussen de realiteit in de zittingszaal en de realiteit van het beeldscherm." Veel hangt af van het overige bewijsmateriaal, aldus justitie.

Politie en OM zullen het verhaal van Joran van der Sloot nader moeten onderzoeken. Dat zal nog geruime tijd vergen, zegt justitie. Forensisch deskundigen krijgen de opdracht om op basis van de feiten te oordelen over de toestand waarin Natalee Holloway tijdens de fatale nacht in mei 2005 verkeerde en over wat er volgens Joran van der Sloot op het strand is gebeurd.

Het OM geeft maandag om 12.00 uur lokale tijd een persconferentie in Oranjestad.

Heidense klus

Het wordt een "heidense klus" voor justitie op Aruba om te proberen de zaak-Holloway rond te krijgen. Strafrechtdeskundige Peter Tak meent dat de uitkomsten van het programma van Peter R. de Vries "strafrechtelijk uitermate zwak" zijn, zei hij zondag.

Het grootste probleem is dat het lichaam van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway nooit is gevonden, zegt Tak, die aan de Radboud Universiteit in Nijmegen is verbonden.

Daardoor is het onmogelijk om vast te stellen of het meisje nog leefde of al dood was toen de vermeende handlanger van Joran van der Sloot haar in zee dumpte. Als ze dood was, kan justitie niet vaststellen hoe ze is omgekomen.

Respectloos

"Het maximale dat je eruit kan halen, is dat er een verhaal naar buiten is gekomen dat heel veel vragen oproept", vindt Tak. "Dat deze jongeman ongelooflijk respectloos, bijna gewetenloos, praat over deze zaak, maakt hem nog niet strafbaar."

Mogelijk blijft alleen medeplichtigheid aan het wegmaken van een lijk over als strafbaar feit, zegt Tak. En daar staat naar Arubaans recht maximaal zes maanden gevangenisstraf op. Wat aan bruikbare informatie naar buiten is gekomen, is "buitengewoon weinig, hoe triest dat ook is voor de nabestaanden van Natalee".

Rode draad

De Arubaanse oud-politiecommissaris Gerold Dompig, die tot mei 2006 een tijd lang de zaak-Holloway leidde, vindt dat de bekentenis van Joran van der Sloot aansluit op het politieonderzoek. "Geen verklaring van hem is zuiver, maar als de rode draad gevolgd wordt is er wat voor te zeggen."

"We zijn hem 40 tot 50 minuten kwijt in het onderzoek, nadat hij Natalee Holloway had verlaten bij het strand. Omdat de locatie van zijn mobiele telefoon niet te traceren was, wat altijd kan, zit er een gat in de tijdslijn. Misschien omdat hij op het water was."

Dompig had wel verwacht dat de onderzoeksrechter een arrestatiebevel voor Joran van der Sloot zou toekennen. "Nu moeten ze zonder Joran de zaak onderzoeken. Een beroep tegen de beslissing zal niets uithalen. Het was een formele toetsing en niet een inhoudelijke, blijkbaar is zijn verklaring onvoldoende materiaal."


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Iemand enig idee met welk nummer het programma eindigde :$?

Radiohead met except music als het goed is ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Ik weet niet of iemand NOVA heeft gezien, maar daar blijkt maar weer dat het raadsel nog groter is dan wij, als kijkers, dachten. Er blijken echter 2 Daury's te zijn, waarbij Joran een ander noemde dan bij het OM in Aruba bekend is. Tevens twijfelt zijn Nederlandse advocaat ook steeds meer aan zijn waarheid en noemt Joran een grote leugenaar. Joran is ondergedoken in Nederland (wegens doodsbedreigingen) en zal, mocht hij zich in Aruba betreden, worden opgepakt (hoogstwaarschijnlijk). Wat een grote soap....
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


basseman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
In mijn ogen is die Peter R de Vries net zo een grote boef. Zijn drijfveer; er financieel veel beter van te worden en dat over de rug van...
'T is elke keer weer brandweer...


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Zou kunnen, de kachel bij huize de Vries brandt ook niet op lucht,  maar gezien de eerdere zaken (ik noem een Puttense moordzaak) waarin de Vries zich heeft vastgebeten denk ik niet dat het hem puur en alleen om geldelijk gewin is te doen.

Kijk, of dit etisch nu zo'n geweldig programma is geweest kun je over discussieren. Maar ik vind het te ver gaan om een TV-producent te vergelijken met iemand als zo'n zieke geest als Joran. Of hij het nu wel of niet gedaan heeft, iemand die zo'n verhaal ophangt is in mijn ogen knettergestoord.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


guest2539

  • Gast
Radiohead met except music als het goed is ;)
Radiohead - Exit Music (For a Film) ;)