0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.
Is dit niet vast te leggen op een of andere manier dat wanneer een korps of instantie een voertuig verkoopt aan een particulier de uiterlijke kenmerken van een HV-voertuig te zijn ontdaan?
Ligt die verantwoording niet bij de kopende partij om te voldoen aan de voor hem geldende regels? Het lijkt mij niet meer dan logisch dat de verkopende partij de kopende partij op zijn minst inlicht over het feit dat de striping voorbehouden is aan de hulpdiensten en dientengevolge, om te voldoen aan de regelgeving, de bestickering geheel of ten dele zal moeten verwijderen.
zooo.. het zou wat zijn...
Tja, wil je als verkopende partij één of twee man een hele dag erop zetten om die stickers te verwijderen of geef je dat als opmerking mee naar de koper. Ik denk het laatste.
Tja, wil je als verkopende partij één of twee man een hele dag erop zetten om die stickers te verwijderen
Ik heb dit betreffende voertuig zien rijden in Heerenveen en het is inderdaad erg verwarrend, van een afstandje lijkt het gewoon een hulpdienstenvoertuig.Als een voertuig in dienst van een overheid is zal deze er ook zorg voor dragen dat de uiterlijke kenmerken alleen door hulpdiensten gevoerd worden, want dat was tenslotte de bedoeling van de huidige striping. Het probleem bij de meeste HAP-voertuigen is volgens mij dat die van een taxi-bedrijf/lease bedrijf zijn en die maakt het niet zoveel uit dat de echte hulpdiensten minder herkenbaar zijn.