Voor zover ik begrijp is de wagen van een taxibedrijf. Ik heb ergens op het forum wel eens gelezen (ging over taxibedrijven die ook ambulancedienst deden) dat het belastingtechnisch handiger zou zijn om dan alle wagens onder blauw kenteken te zetten. Verder kan je die wagen blijkbaar ook huren en dan wordt het 'betaald personenenvervoer', waardoor blauw verplicht is. Maar dat doet in principe niet af aan de functie van ambulance. Ach, ze zullen er wel een reden voor hebben om die striping te veranderen....
Het voertuig word inderdaad gepresenteerd als ''lig taxi''. Maar ik kan de discussie heel goed begrijpen, mijn moeder en tante kwamen dit voertuig met aanhanger laatst tegen op een snelweg. Mijn moeder vroeg me of dit dan wel een ambulance is en wat er in die aanhanger word vervoerd. In die aanhanger kan een scootmobiel of een rolstoel vervoerd worden voor mensen die wat minder mobiel zijn maar toch een keer een dagje weg willen.
foto: Robbers ligtaxi.nl
Wel grappig dat stichting MOS (medische ondersteuning sport evenementen) ook een zelfde soort aanpassing aan de striping heeft gedaan.
Uploaded with
ImageShack.usfoto stichting mos