Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 423338 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #600 Gepost op: 23 maart 2013, 19:21:42
De Douane voert de huidige BZK-striping zo ongeveer sinds de invoering van de BZK-huisstijl, m.i. is hier toen voor gekozen omdat de Douane actief auto's van de weg "plukt" en een weg kan/mag versperren/afzetten ten behoeve van staande controle of een aanhouding.
In tegenstelling tot de diensten welke de nieuwe Rijksstriping voeren voert de Douane ook NIET de naam van de rijksdienst waaronder zij ressorteert maar uitsluitend het opschrift DOUANE, wél worden alle nieuwe auto's nu bij aflevering voorzien van het rijkslogo op de voordeuren net zo als bij de K.mar. De Douane voert tevens een eigen, bij wet vastgesteld "STOP DOUANE" in de stoptransparant, alle anderen moeten v.z.v. bevoegd "STOP POLITIE" gebruiken.

Groet Dieter


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #601 Gepost op: 23 maart 2013, 22:30:12
Dat is niet helemaal waar. Sterker nog, niet politie-diensten mogen de tekst politie eigenlijk niet gebruiken. Die mogen wel hun eigen naam gebruiken.

Regeling stilhoudingsvordering toezichthouders:
Citaat
Een toezichthouder doet de vordering tot stilhouden, bedoeld in artikel 5:19, vierde lid, van de Algemene wet bestuursrecht, op de navolgende wijze:
indien de toezichthouder tijdens de vordering gebruik maakt van een auto: door een stopteken, bestaande uit een in of aan de auto aangebrachte transparant waarin de aanduiding ’STOP’, al dan niet in combinatie met de aanduiding van de dienst waar de toezichthouders werkzaam is, in rode letters verlicht wordt;
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


DDV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 56
Reactie #602 Gepost op: 23 maart 2013, 23:20:39
Weer wat geleerd, dat voorschrift kende ik niet  :)

Voor de Douane geldt Artikel 2 lid 3 van de "Regeling Vordering tot Stilhouden Belastingdienst/Douane", maar daarin is niet alleen het gebruik van de stoptransparant geregeld maar het gehele [signaal]regime v.z.v. het de Douane betreft.
Maar dat was ook al in de daaraan voorafgaande regelgeving zo, de Douane had zelfs een eigen verkeersbord [56 -- verplichting tot stoppen bij een Douanekantoor].
 
Dieter


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #603 Gepost op: 24 maart 2013, 00:50:07
Zo leren we elke dag weer wat, want dat wist ik dan weer niet  O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


PietjePuk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,672
Reactie #605 Gepost op: 25 maart 2013, 19:36:17
Hmmm... Waar o waar heb ik letterlijk die tekst gelezen...


specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #606 Gepost op: 25 maart 2013, 20:08:49
Ik zag deze wagen staan toen ik naar veldhoven reed zaten 2 mannen in.. Leek van veraf ontzettend veel op een politie wagen. Maar toen ik dichterbij kwam zag ik dat het toch geen politie wagen was... leek mij iets van verkeer regelaars?
(ik hoop dat de foto het doet)

[/URL]

Uploaded with ImageShack.us[/img]

En nog een foto van Beveiliging in Venray heeft ook de hv striping.


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #607 Gepost op: 25 maart 2013, 20:34:59
Zo wel:

www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #608 Gepost op: 25 maart 2013, 20:44:30
Ik heb extremere voorbeelden gezien..
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Gast

  • Gast
Reactie #609 Gepost op: 25 maart 2013, 20:45:56
VKRC voertuig met een striping wat in de verste verte niet op BiZa lijkt.