Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 432032 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #680 Gepost op: 20 september 2013, 23:00:22
Zo ongeveer moet je je ook de nieuwe Douaneoutfit voorstellen maar dan van helemaal voor naar helemaal achter, over atentiewaarde hebben we dan echt niet meer te klagen, lekker opzichtig.  ^-^ Ik vraag me alleen af hoe het publiek reageert als ze van zo'n auto een stopteken krijgen, de outfit is nu helder maar aan de nieuwe zullen mensen even moeten wennen het geeft tóch een andere uitstraling, het geeft niet meer het idee van handhaving en controle ... dienstautos van een of andere inspectie of die van kantoniers of de dierenambulance rijden ook zo rond  :o.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #681 Gepost op: 20 september 2013, 23:24:15
Citaat van: DDV link=msg=1203197 date=1379710822
Zo ongeveer moet je je ook de nieuwe Douaneoutfit voorstellen maar dan van helemaal voor naar helemaal achter, over atentiewaarde hebben we dan echt niet meer te klagen, lekker opzichtig.  ^-^ Ik vraag me alleen af hoe het publiek reageert als ze van zo'n auto een stopteken krijgen, de outfit is nu helder maar aan de nieuwe zullen mensen even moeten wennen het geeft tóch een andere uitstraling, het geeft niet meer het idee van handhaving en controle ... dienstautos van een of andere inspectie of die van kantoniers of de dierenambulance rijden ook zo rond  :o.

Dierenambulance zit er toch anders uit... Wel geel maar dan met groen... en een stukje hoger  998765
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #682 Gepost op: 21 september 2013, 00:47:24
Ik weet niet of de doorsnee burger überhaupt op de hoogte is van de Rijkshuistijlcoderingen, ik persoonlijk denk van niet en ik heb mij zelf nu pas in het kader van dit draadje hierop geoïënteerd en daarbij gezien dat er maar liefst 5 categoriën zijn, het is verder voor de gewone burger m.i. ook niet interressant ... het lijkt in elk geval niet op politie o.i.d. dus ... geen gevaar  ;). Er zijn legio dierenambu's met een andere striping die meer op de nieuwe Douaneoutfit lijken, vindt ik ook niet erg daarmee te worden verward de dierenambu doet goed werk  O0.

De Douane is ovewegend een Cat.3 [controlerende] dienst met beperkte publieke bevoegdheden die echter ook Cat.2 [handhavende] taken uitvoert [buitengrens] met vergaande publieke bevoegdheden. Men heeft vanwege de herkenbaarheid echter de Cat.1 [autoriteit] outfit toegestaan zodat de Douane haar eigen 2-kleurige huisstijl [geel-groen] kan behouden  098uo.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #683 Gepost op: 21 september 2013, 08:56:15
Citaat van: DDV link=msg=1203197 date=1379710822
Ik vraag me alleen af hoe het publiek reageert als ze van zo'n auto een stopteken krijgen, de outfit is nu helder maar aan de nieuwe zullen mensen even moeten wennen het geeft tóch een andere uitstraling.

Denk dat dat wel los loopt. Een onopvallende politie-auto is ook niet zo heel herkenbaar tot het bordje aan gaat en daar wordt meestal ook naar geluisterd.

Er zijn wel meer voertuigen buiten de BZK striping die stoptekens geven, zoals de Inspectie Verkeer & Waterstaat.

Foto: Jerommeke
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

dielangemotormuis

• Senior gebruiker
Reactie #684 Gepost op: 21 september 2013, 09:00:34
Citaat van: DiNozzo link=msg=1203245 date=1379746575
Denk dat dat wel los loopt. Een onopvallende politie-auto is ook niet zo heel herkenbaar tot het bordje aan gaat en daar wordt meestal ook naar geluisterd.

Er zijn wel meer voertuigen buiten de BZK striping die stoptekens geven, zoals de Inspectie Verkeer & Waterstaat.

Inspectie Verkeer en Waterstaat heeft ook al de nieuwe straping op hun vtgn en heet heden ten dage Ilent oftewel Inspectie Leefomgeving en Transport

DeMassel

• Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #685 Gepost op: 21 september 2013, 11:17:30
Citaat van: thetwin84 link=msg=1203181 date=1379704962
Hij staat nu in ieder geval niet in fend-off... Maar weet niet wat er precies loos was...

Dat plaatje was al van een tijd terug waarbij de stadstoezicht een fietser had geschept.
De auto is dus niet tp gekoken daar maar onderdeel van het ongeval
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #686 Gepost op: 21 september 2013, 22:57:40
Je weet onderhand niet meer welke naam net actueel is  98uiye

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #687 Gepost op: 21 september 2013, 23:00:28
Citaat van: thetwin84 link=msg=1203202 date=1379712255
Dierenambulance zit er toch anders uit... Wel geel maar dan met groen... en een stukje hoger  998765

Zie dierenambulance Amsterdam !

Groenemotormuis

• Utrecht
  • Senior gebruiker
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #688 Gepost op: 21 september 2013, 23:15:43
Citaat van: DiNozzo link=msg=1203245 date=1379746575

Weet wel dat ILT (het nieuwe IVW) op de weg aan eigenlijk alleen vrachtwagens een volg teken geeft, en vrachtwagenchauffers die luisteren al sneller naar een volg teken dan een beetje gemiddelde automobilist. Heb ook de foto's mogen aanschouwen van de nieuwe Douane auto's en waar ik de tekening al erg lelijk vond, zijn de foto's helaas nog erger. Gelukkig rijd ik voorlopig nog voornamelijk in BZK gestripte auto's
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #689 Gepost op: 21 september 2013, 23:39:52
Om maar weer ontopic te gaan weer 2 foto's

Nieuwe dienstauto van een verkeersregelaar van XXL-Security die wel erg graag Wannabe agent speelt:  ::)

En de klussenbus van Abcdecirkel uit Olst:

Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens