Het gaat niet om de passie voor een bepaald type voertuig, of om het instant houden van.
Waar het omdraaid is het misbruik van bepaalde zaken om daar een zakelijk voordeel me te behalen zonder je zelf te bedenken welke nadelige gevolgen er aan kunnen kleven.
In dat opzicht kan ik de term wannabee nog wel volgen, dat is net als de aanwezigheid van blauw op de voertuigen van de in andere topics aangehaalde voertuig, waaronder ook de mijne, als je puur kijkt naar het voertuig is dat ook te scharen onder de neomer wannabee gedrag en ook dat kan ik best wel begrijpen.
Wat vooral steekt in de posting van Luke is dat er slechts wordt gesproken over politie wannabee gedrag en dat is m.i. ook te kort door de bocht ten aanzien van de BZK stripping bij misbruik immers, ook andere overheidsdiensten hebben onterecht gebruik gemaakt van de BZK stripping, zijn dit dan opeens wannabee brandweerlui... ??
Ik ben van mening dat er bij het misbruik geen wannabee gedrag meespeelt, ik denk dat zakelijk gewin door je onder een bepaalde beroepsgroep te willen scharen DE drijfveer is voor het aanbrengen van BZK stripping ongeacht tot welke HV groep je je verbonden zou voelen.
Ik denk dan ook dat wannabee gedrag meer zit in andere zaken zoals het hebben van blauwe lampjes (ships ik zit mezelf hier onderuit te trekken) en welke bedoelingen je hebt met die blauwe lampjes (overigens ook amber kan hier een heel eind in mee spelen i.m.o.) In eerste aanleg zou je dus ook mij en mijn voertuig tot wannabee kunnen bombarderen, evenals de Caprice of welk voertuig van een liefhebber ook, het onderscheid komt pas naar voren als je nader bekijkt welke doelstellingen de eigenaar heeft.
Wat VKRC doet met de blauwe kappen op de Smarts is het opzoeken van grenzen en daar trachten net binnen te blijven of je dat als wannabee gedrag moet aanmerken.. ik durf het niet te zeggen enerzijds ja want wat moet je er mee, anderzijds waarom mag de opstelling van VKRC niet maar mag het wel middels blauwe tape, uiterlijk is er geen verschil net als dat ik de blauwe kappen in blauwe tape zou rollen.
Ik kan me daarom heel goed voorstellen dat er geageerd wordt tegen de term wannabee gedrag, zeker in combinatie met het noemen van slechts een dienst, wanneer je het slechts hebt over BZK stripping omdat de achter liggende reden van het gebruik, of misbruik zo we willen, niet is je voor te doen als hulpverlener om daar in het verkeer voordeel mee te behalen maar zakelijk gewin m.i. te grondslag ligt aan het gebruik.