Het woord wannabee kan ik hier alleen maar vaak met een flinke berg zout nemen
Waarom? Omdat op dit forum vaak wanabee wordt geroepen over mensen die juist zelf zijn weggegaan bij een HV dienst om zelf iets op te richten waar men zijn/haar hart heeft liggen. Voor de goede orde nog maar een keer in mijn geval 1988-1993 KMar waarna ik heb gepast voor de politie. 1995 VZA waar ik nog meer respect heb gekregen voor de gele broeders als dat ik al had, want dat kon ik niet volhouden.
Over de BZK striping kan ik kort zijn, die is niet eens van de overheid als FALK int. ( eigenaar van GOM ) zijn mond eens gaat open doen. Deze reden in de jaren 70 al rond met deze striping voor de tapwacht voertuigen in de kleurstelling groen met rood. Zou ik aan de andere kant willen dat iedereen hier mee mag rijden, nee. Maar ik vind wel dat de overheid die dingen graag "outsourced" hier een steek heeft laten vallen. Je geeft mensen wel rechten en plichten maar ontneemt ze de daadkracht. In het geval van de VKR is dat helemaal het geval, je zegt wel dat de mensen er naar moeten luisteren maar je zegt ook gelijk dat als men er niet naar luisterd de VKR er ook eigenlijk niets aan kan doen.
Ook wil de overheid graag uniformheid als het gaat om de kleding, maar de voertuigen die interesseren niet. Resultaat, je wordt gebloked op de vluchtstrook als je onderweg bent om met je VKR auto een actiewagen weg te halen van het zelfde bedrijf. Let op, dit laatste is toegestaan en staat als volgt op de ontheffing "het gebruik van de vluchtstrook om van/naar en in/uit de afzetting te rijden ten einde deze te plaatsen of te verwijderen."
Ik denk dat Nederland gebaad zou zijn met een soort van BZK striping voor tenminste nog drie takken van sportnl: de VKR, de Bewaking en de handhaving. Laatstgenoemde vooral omdat deze nu alle kleuren van de regenboog gebruiken