Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 428746 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Bert65

• Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
Reactie #720 Gepost op: 22 september 2013, 23:34:17

Doch, ik irriteer me inderdaad aan de term wannabee.

Deze striping zetten ze er op om een bepaalde uitstraling te krijgen (of dit de juiste is even in het midden gelaten)
Zijn het dan gelijk wannabee's?

Ik meng mij niet snel in een discussie maar nu wel.
Welke uitstraling wil je dan bereiken met de uitvoering van je bedrijfsvoertuigen? De striping op de motor, de kappen op de auto's en de eventuele zwaailampen hebben niets met verkeer regelen te maken. Wat is dan de reden om zo op te willen vallen? Dan wil je dus iets zijn of daarvoor aangezien worden wat je niet bent.
In de volksmond (en op dit forum) wordt dit ook wel een wannabee genoemd.

Striping wordt vaak aangebracht voor extra veiligheid. Daar de biza striping blijkbaar werkt, wil men dit graag op hun voertuig maar de meeste mensen weten helemaal niet dat dit niet mag.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #721 Gepost op: 22 september 2013, 23:40:07
Hoi Bert,

De discussie over de kappen ga ik niet wederom aan, heb dit inmiddels al uitgelegd. (Er is een zoekfunctie op het forum)
Qua striping is onze striping ontworpen op basis van de werkzaamheden, verkeersregelaars en inspecteurswerkzaamheden....is niet biza lijkend ect.
Verkeersregelaars welke biza striping gebruiken....tja, die willen anders gezien worden dan ze zijn (niet handig denk ik).
Ik ben het dus wel eens met het BiZa misbruik (waar het topic over gaat), snap alleen niet dat er continue wannabee's geroepen moet worden.
Maar schijnbaar vind men dat prettig.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

specialagent112

• Forum gebruiker
Reactie #722 Gepost op: 23 september 2013, 01:06:28
Wannabee word erg snel geroepen op dit fora... Hoewel ik snap dat er angst is, doordat sommige mensen doordraaien. Waaronder ook ik dit heb gedaan volgens sommige, ik zal dit echter ook niet ontkrachten daar ik ook domme beslissingen genomen heb... Echter heb ik de bedoeling nooit gehad om mij te associėren met wie dan ook, Mensen hier op het forum zijn veelal mensen die werkzaam zijn in de HV of mensen die zich sterk geassocieerd voelen met de HV. Die mensen hebben dan vaak ook verstand van zaken, en kunnen dus veelal overal over meepraten.

Maar, ik vind dat men te snel met het woord Wannabee in de mond komt. Te snel word iemand uitgemaakt voor Wannabee, terwijl diegene misschien goede beweegredenen had of heeft. Ik blijf erbij dat je niet over personen kunt oordelen zonder dat je hen ook daadwerkelijk persoonlijk gesproken hebt over de beweegredenen etc. etc.

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #723 Gepost op: 23 september 2013, 12:42:15
Het woord wannabee kan ik hier alleen maar vaak met een flinke berg zout nemen O0 098uo

Waarom? Omdat op dit forum vaak wanabee wordt geroepen over mensen die juist zelf zijn weggegaan bij een HV dienst om zelf iets op te richten waar men zijn/haar hart heeft liggen. Voor de goede orde nog maar een keer in mijn geval 1988-1993 KMar waarna ik heb gepast voor de politie. 1995 VZA waar ik nog meer respect heb gekregen voor de gele broeders als dat ik al had, want dat kon ik niet volhouden.

Over de BZK striping kan ik kort zijn, die is niet eens van de overheid als FALK int. ( eigenaar van GOM ) zijn mond eens gaat open doen. Deze reden in de jaren 70 al rond met deze striping voor de tapwacht voertuigen in de kleurstelling groen met rood. Zou ik aan de andere kant willen dat iedereen hier mee mag rijden, nee. Maar ik vind wel dat de overheid die dingen graag "outsourced" hier een steek heeft laten vallen. Je geeft mensen wel rechten en plichten maar ontneemt ze de daadkracht. In het geval van de VKR is dat helemaal het geval, je zegt wel dat de mensen er naar moeten luisteren maar je zegt ook gelijk dat als men er niet naar luisterd de VKR er ook eigenlijk niets aan kan doen.
Ook wil de overheid graag uniformheid als het gaat om de kleding, maar de voertuigen die interesseren niet. Resultaat, je wordt gebloked op de vluchtstrook als je onderweg bent om met je VKR auto een actiewagen weg te halen van het zelfde bedrijf. Let op, dit laatste is toegestaan en staat als volgt op de ontheffing "het gebruik van de vluchtstrook om van/naar en in/uit de afzetting te rijden ten einde deze te plaatsen of te verwijderen."
Ik denk dat Nederland gebaad zou zijn met een soort van BZK striping voor tenminste nog drie takken van sportnl: de VKR, de Bewaking en de handhaving. Laatstgenoemde vooral omdat deze nu alle kleuren van de regenboog gebruiken 0098
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #724 Gepost op: 23 september 2013, 12:49:28
Citaat van: HIT link=msg=1203741 date=1379932935
Ik denk dat Nederland gebaad zou zijn met een soort van BZK striping voor tenminste nog drie takken van sportnl: de VKR, de Bewaking en de handhaving. Laatstgenoemde vooral omdat deze nu alle kleuren van de regenboog gebruiken 0098

Voor de BOA's direct mee eens. Zou erg goed zijn.

Voor verkeersregelaars zie ik d'r niets in. Volgens mij kunnen die ook met een totaal onopvallend voertuig rijden. Verkeer regelen doe je immers met je handen en niet met je auto. Dus lijkt het mij beter dat de verkeersregelaar opvalt, en niet 't voertuig. Sterker nog. Als de auto te veel opvalt word de aandacht misschien zelfs wel van de verkeersregelaar afgehaald, wat weer gevaarlijke situaties oplevert.

Uiteraard is het allemaal minder zwart wit als ik nu schrijf, maar het punt is duidelijk.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

VKRC

• Senior gebruiker
Reactie #725 Gepost op: 23 september 2013, 13:03:26
Je bent geheel duidelijk Luke_BNV.
Een timmerman heeft inderdaad alleen maar een Hamer nodig om te timmeren, immers....hij is maar een timmerman.
Wellicht dat verkeersregelaarsbedrijven wat meer doen dan jij zal en kan vermoeden.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #726 Gepost op: 23 september 2013, 15:40:38
Je kan moeilijk zeggen dat je met BZK striping gaat rijden om beter op te vallen. Er zijn andere patronen die veel beter opvallen beschikbaar.

Maar VKRC, ik zie niet in waarom je deze reactie nu ineens plaatst maar ik nodig je uit te vertellen wat een verkeersregelaarsbedrijf zoal doet.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

VKRC

• Senior gebruiker
Reactie #727 Gepost op: 23 september 2013, 15:51:04
HoI DiNozzo,

Wij rijden ook niet met BZK Striping ;-)
Mijn reactie was gericht op de stelling "Volgens mij kunnen die ook met een totaal onopvallend voertuig rijden. Verkeer regelen doe je immers met je handen"
Omdat wij meer doen dan alleen met handen verkeer te regelen.
Maar om nou alle soorten werkzaamheden op te schrijven lijkt me wat overdreven.

Luke_BNV

• Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #728 Gepost op: 23 september 2013, 15:56:08
Je kan toch ook alleen de werkzaamheden beschrijven waarvoor je volledig gestripte voertuigen met lichtbalken nodig hebt?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #729 Gepost op: 23 september 2013, 15:58:08
Citaat van: VKRC link=msg=1203792 date=1379944264
Maar om nou alle soorten werkzaamheden op te schrijven lijkt me wat overdreven.

Dan kun je anderen ook niet verwijten dat zij niet goed ingelicht zijn. Schrijven dat 'verkeersregelaarsbedrijven wat meer doen dan jij zal en kan vermoeden' en er vervolgens niet op in willen gaan is geen manier van discussiėren. Ik ben ook erg benieuwd wat verkeersregelaarbedrijven nog meer doen dan verkeerregelen.
Senior GGP / Oost-Brabant