Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 428742 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

VKRC

• Senior gebruiker
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #730 Gepost op: 23 september 2013, 15:58:34
O.a. Verkeersborden plaatsen, verplaatsingen binnen projecten, beveiligen van projecten ect ect
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat

Gast

• Gast
Reactie #731 Gepost op: 23 september 2013, 17:09:10
Zullen we weer ontopic gaan? In het topic "blauwe deksels op oranje daksets" is VKRC al voldoende ingegaan op specifiek zijn bedrijf en de werkzaamheden.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #732 Gepost op: 23 september 2013, 17:17:22
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1203812 date=1379948950
Zullen we weer ontopic gaan? In het topic "blauwe deksels op oranje daksets" is VKRC al voldoende ingegaan op specifiek zijn bedrijf en de werkzaamheden.

Misschien inderdaad een goed idee. VKRC in ieder geval bedankt voor de reactie.
Senior GGP / Oost-Brabant

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #733 Gepost op: 24 september 2013, 13:17:25
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1203812 date=1379948950

Heb je een linkje
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

sylvester1986

• Gast
Reactie #734 Gepost op: 24 september 2013, 13:28:50
Citaat van: thetwin84 link=msg=1203963 date=1380021445
Heb je een linkje
Begint hier O0
Citaat van: signorfranko link=msg=1035897 date=1337076326
Nu met bronvermelding:

Ik zag het volgende nieuwsbericht voorbij komen wat betreft nieuwe dienstauto's

Wat vinden jullie van het volgen

http://img190.imageshack.us/img190/2865/ontvangstsmarts.jpg

Bron: http://www.bevoegdverkeersregelaar.nl/blog/40-vkrc-kiest-voor-5x-milieu-vriendelijke-smart.html

Bart015

• Forum gebruiker
  • Semper Fi
Reactie #735 Gepost op: 24 september 2013, 13:51:29
ProRail rijdt ook steeds meer met BiZa ogende striping voor de afdeling Ongevallenbestrijding. Deze voertuigen mogen ook gebruik maken van OGS maar wat is jullie mening over de striping en delampen?
Met vriendelijke groet, Bart  Student Informatica Hulpverleningsfotografie

Koekerdt

• Forum gebruiker
Reactie #736 Gepost op: 24 september 2013, 14:35:45
Citaat van: Bart015 link=msg=1203972 date=1380023489
ProRail rijdt ook steeds meer met BiZa ogende striping voor de afdeling Ongevallenbestrijding. Deze voertuigen mogen ook gebruik maken van OGS maar wat is jullie mening over de striping en delampen?
Je bedoelt deze voertuigen?
Citaat van: Stefan Verkerk link=msg=1173849 date=1371321412

Dienst: ProRail Ongevallenbestrijding
Soort voertuig: DA
Merk & type: Volkswagen Polo
Kenteken: 20-RLT-9
Bijzonderheden: OvD Rail
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8789.200

Ik denk dat we daar kort over kunnen zijn, dit is in de verre verte geen "biza ogende striping".
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #737 Gepost op: 24 september 2013, 15:04:56
Nee, en eigenlijk kan ik mij daar ook niet druk om maken als ze het wel zouden hebben, voordeel in dit geval zou zijn de herkenbaarheid van HV dienst.

In dit geval betreft het namelijk een dienst met specifieke kennis over het spoor die de brandweer en/of andere hulpdiensten niet heeft.  :)
Eigenlijk schaar ik ze ook onder de bedrijfsambulance's en brandweer's, deze zouden aan de voorzijde allemaal via dezelfde biza striping herkenbaar moeten zijn. O0 Zie als voorbeeld eigenlijk de KMar en Politie, voorzijde hetzelfde de rest verschilt van kleur.
We moeten ook af van de gedachte dat er maar drie HV diensten zijn, er zijn er legio meer en wanneer we uniform daarover een afspraak maken zijn al deze diensten ook voor de "normale" burger goed te herkennen. Nu weet je af en toe niet of je een pipoauto achter je hebt of een echte HV dienst. :( :-X
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

DDV

• Forum gebruiker
Reactie #738 Gepost op: 24 september 2013, 23:24:40
Ik twijfel of de "gewone" burger überhaupt enig benul heeft van wat al die stripings inhouden, ik denk het niet, ze zien de kleurtjes van de politie en denken ... oppassen ... daar blijft het dan ook bij, verder vindt ik al die stripings vrij onozel en overbodig veel geld kosten.

Voor wat mij betreft:

Politie Wit met grote oranje reflecterende vlakken en bijpassende logo's, donkerblauw met wit voor de andere bakken.
Brandweer [Fluor]Rood met witte reflecterende vlakken en bij passende logo's
Ziekenautos Geel met Fluorrode vlakken

En weg met al die gasvlammetjes, een burger kan onderhand geen verschil meer maken tussen een agent of een brandweerman in Diensttenue.

Oh ... ja ... ik ben weer terug bij de stijl van de jaren 90, duidelijk en eenvoudig en nix van het huidige circusgebeuren, en svp ook geen reclame op brandweerauto's of ambu's.

Op mijn mening mag geschoten worden !  >:D

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #739 Gepost op: 24 september 2013, 23:40:01
Citaat van: VKRC link=msg=1203792 date=1379944264
HoI DiNozzo,

Wij rijden ook niet met BZK Striping ;-)
Mijn reactie was gericht op de stelling "Volgens mij kunnen die ook met een totaal onopvallend voertuig rijden. Verkeer regelen doe je immers met je handen"
Omdat wij meer doen dan alleen met handen verkeer te regelen.
Maar om nou alle soorten werkzaamheden op te schrijven lijkt me wat overdreven.

Het eerste deel van mijn reactie was algemeen gericht. Ik had het over opvallen met BZK striping en wat het doel daarvan kan zijn. Ik reageerde bewust op dat stukje om een beetje terug ontopic te gaan omdat we over amber balken (al dan niet met blauwe kappen) oude discussies weer naar boven halen waar we toch niet uit gaan komen.

Ik weet wel wat een verkeersreglaarsbedrijf doet, alleen voor de meeste daarvan heb je geen lichtbak nodig... In elk geval niet op een kleine personenauto.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein