Ik klaag niet over het feit dat er tegen op getreden wordt. zoals al ik al eerder zij, als een agent dit tijdens zijn werk tegenkomt , prima! Maar waar het mij over gaat is dat op dit forum blijkbaar een hoekje ontstaan is met het doel zo veel mogelijk mensen erbij te lappen. Trots laten zien ''kijk eens wat ik ben tegengekomen'' En dan nog eens door mensen die niet binnen de HV werkzaam zijn en of waar dit niet binnen hun taakgebied ligt. Whats next? Mensen die door rood fietsen op de foto zetten en aangeven?
Ik vind wel dat het een goede zaak is dat men hier aandacht voor heeft. Ik ben ook meerdere malen voertuigen tegen gekomen waarvan ik dacht dat ze van een bepaalde instantie waren, met bepaalde taken. Echter bleek het dan te gaan om particulieren bedrijven die het wel makkelijk en handig vonden. Een van de mensen heb ik meegesproken en dat gesprek heeft me heel veel inzicht gegeven over men denkt over de BZK striping.
De persoon was een bestuurder/eigenaar van een voertuig waarvan de striping en kleuren enigzins leken op die van de Douane. Zeker een leek zou kunnen denken dat het de douane is. Echter is het voertuig van een beveiligings bedrijf. Inmiddels wordt de striping op last van het LFR aangepast. De bestuurder gaf aan dat het wel makkelijk was, want hij merkte dat mensen die Handheld bellen, hiermee stopte op het moment dat hij achter hun reed of hun inhaalde. En omdat hij veel op de weg stilstond wilde hij goed zichtbaar zijn, iets wat goed is natuurlijk. Daarom had hij gekozen voor de BZK striping die retroreflecterend is. Hij vertelde ook dat hij een lichtbalk had, maar deze express nog niet op zijn voertuig had gemonteerd. Want dan zou het wel heel erg veel op een politieauto lijken. Als de eigenaar dat zelf al zegt, dat het op een politieauto lijkt... Dan zegt dat voor mij genoeg.
Zulke mensen moet gewoon worden aangepakt. Wees blij dat er burgers zijn die daarbij helpen, want door zulke bedrijven wordt er verwarring geschept. Niet alleen voor de blauwe tak, maar ook voor de gele en rode. De BZK stirping is beschermd en niet voor niets. Als iedereen dat vrij gaat gebruiken dan is het doel weg! Namelijk herkenbaarheid en veiligheid.