Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping

Auteur Topic: Niet-hulpverleningsvoertuigen met (BZK) striping  (gelezen 430709 keer)

0 gebruikers (en 16 gasten bekijken dit topic.

Bernt

• Senior gebruiker
Reactie #900 Gepost op: 7 mei 2016, 15:14:33
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1422742 date=1462625633
En wat wil je er mee zeggen, de stripping is engels en hier dus niet illegaal (weet niet of het in engeland beschermd is)
Blauw en tweetoon zijn ook, zij het via een moeilijke weg, gewoon legaal te monteren.

Voertuig is dus wellicht geheel legaal.
Wat wil ik er mee zeggen? Wil het alleen laten zien =) Ook een filmpje waar gewoon met alles word gereden, want het moet wekelijks getest worden aldus tekst.
Striping is idd legaal.

cavia

• Senior gebruiker
Reactie #901 Gepost op: 7 mei 2016, 15:22:22
Er waren toch regels mbt reflectie op voertuigen in nl?

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #902 Gepost op: 7 mei 2016, 22:36:25
https://www.facebook.com/Engelse.police.nederland/videos/1689457397987959/

Lijkt me niet de bedoeling dat je dan met de voertuigen gaat rijden... tegen de richting in én OGS aan?

r.bles

• Ambuchauff
  • Senior gebruiker
Reactie #903 Gepost op: 8 mei 2016, 00:13:46
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1415479 date=1458989796
Ik vraag me uberhaupt in het geheel af wat de bedoeling van dit uiterlijk is van de voertuigen.
Ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat ze slachtoffers mogen vervoeren in mijn optiek zijn de voertuigen dan ook niet veel meer dan mobiele EHBO-posten en daarmee niet alleen de (verboden) stripping maar ook de OGS overbodig.

Striping is natuurlijk niet noodzakelijk om te suggereren dat je een RAV gerelateerde Ambu bent.
Op grote afgesloten evenementen kun je niet zonder OGS. Ook op evenementen kan elke seconde tellen!
Op de openbare weg mag er niet met patiënten gereden worden, maar wel op het evenemententerrein.
Vaak lopen er op een evenement meerdere EHBO teams, maar slechts één Ambu team met Ambu.
1:87 modelletjes:  

emmer

• Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
Reactie #904 Gepost op: 8 mei 2016, 08:06:44
En wat wil je er mee zeggen, de stripping is engels en hier dus niet illegaal (weet niet of het in engeland beschermd is)
Blauw en tweetoon zijn ook, zij het via een moeilijke weg, gewoon legaal te monteren.

Voertuig is dus wellicht geheel legaal.
Het monteren is misschien wel legaal, maar het rijden met OGS aan is dat niet. En dat vind ik erg onwenselijk.

Matth

• Hoofdagent Eenheid OOB
  • Forum gebruiker
Reactie #905 Gepost op: 8 mei 2016, 09:45:48
Citaat van: Bernt link=msg=1422739 date=1462622376
Geen BZK.. maar wel striping, blauw en sirenes. En op de openbare weg.

https://www.facebook.com/Engelse.police.nederland/

Dit is niet best.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #906 Gepost op: 8 mei 2016, 09:57:07
Feitcode N 652: het niet bij één van de in de artikelen 29, 1e lid of 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten in gebruik zijnde voertuig is voorzien van een lichtarmatuur voor een blauw zwaai-, flits- of knipperlicht.

Justitiefeit. +inbeslagname.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #907 Gepost op: 8 mei 2016, 12:21:34
Citaat van: Bernt link=msg=1422743 date=1462626873
Wat wil ik er mee zeggen? Wil het alleen laten zien =) Ook een filmpje waar gewoon met alles word gereden, want het moet wekelijks getest worden aldus tekst.
Striping is idd legaal.

Ik heb niet naar het filmpje gekeken, dit filmpje is denk ik geschoten op de boekelermeer in  Alkmaar en inderdaad een enorm domme zet, ik zou het niet in mijn hoofd halen in elk geval.

Citaat van: r.bles link=msg=1422836 date=1462659226
Striping is natuurlijk niet noodzakelijk om te suggereren dat je een RAV gerelateerde Ambu bent.
Op grote afgesloten evenementen kun je niet zonder OGS. Ook op evenementen kan elke seconde tellen!
Op de openbare weg mag er niet met patiënten gereden worden, maar wel op het evenemententerrein.
Vaak lopen er op een evenement meerdere EHBO teams, maar slechts één Ambu team met Ambu.

Hier praten we natuurlijk wel over een voertuig welke in de BZK stripping rijd !!! en wat betreft kleurstelling en uiterlijk voor een leek niet meer te onderscheiden is van een echte ambu.... dat is in mijn optiek van een iets andere orde. Daarnaast draai ik zelf met enige regelmaat EHBO diensten op evenementen en ik heb er nog nooit een ambu op standby gehad (wat niet zegt dat het niet kan) wel weet ik van evenementen waar de ambudienst een ambu op standby levert kompleet met bemanning en de bijbehorende bevoegdheden.

Citaat van: emmer link=msg=1422850 date=1462687604
Het monteren is misschien wel legaal, maar het rijden met OGS aan is dat niet. En dat vind ik erg onwenselijk.

Helemaal mee eens.

Citaat van: Matth link=msg=1422853 date=1462693548
Dit is niet best.

Als je doelt op het filmpje inderdaad niet slim en i.m.o. ook hard aan pakken. Zonder gebruik te maken van de OGS kan het legaal gemonteerd zijn maar daar hoort een enorme berg papierwinkel bij EN die staan op NAAM en KENTEKEN wat zoveel betekent dat alleen IK er mee kan en mag rijden en dat ook nog onder voorwaarden. (zie afbeelding aan het eind van deze reactie.)

Citaat van: CopVR3 link=msg=1422854 date=1462694227
Feitcode N 652: het niet bij één van de in de artikelen 29, 1e lid of 30b van het RVV 1990 bedoelde diensten in gebruik zijnde voertuig is voorzien van een lichtarmatuur voor een blauw zwaai-, flits- of knipperlicht.

Justitiefeit. +inbeslagname.
Dat is afhankelijk van HOE je je zaken hebt geregeld !!! Bij misbruik denk ik idd wel aan optreden EN op de meest harde wijze.
Overigens zit er tussen misbruik en misbruik in de zin van de wetgeving een enorm grijs gebied wat wettelijk misbruik is maar in voorkomende gevallen wel handig misbruik KAN zijn. Daarnaast heb ik ook de ervaring dat er gevorderd is om blauw in werking te zetten.

En hier heb je er dan zo'n 450 van nodig en dat kost je dan een slordige 5000 euro !!! Niet elke eigenaar zal dat er voor over hebben en als je ze hebt wil je het zeker niet verspelen !!

Citaat van: cavia link=msg=1422864 date=1462702568
Ik ben benieuwd of een van de agenten er hier iets mee gaat/kan doen. Bekeuren obv den filmpje mag toch ook? Hierbij is de auto duidelijk in beeld, geven ze zelf toe dat zij het waren. De weg ziet er uit als openbare weg(geen hek er om heen enz.) en het blauwblauw is ook duidelijk. Tevens het tegen de rijrichting in rijden...
Ik ben benieuwd hoe dit af loopt.
Misschien afsplitsen in een apart topic?

Afsplitsen niet direct noodzakelijk denk ik WEL hoop ik dat nav dit filmpje e.e.a. aangepakt wordt door dergelijke "vogels" lopen de mensen die hun zaken op orde hebben alleen maar meer "gezeik" op
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #908 Gepost op: 8 mei 2016, 13:43:03

Dat is afhankelijk van HOE je je zaken hebt geregeld !!! Bij misbruik denk ik idd wel aan optreden EN op de meest harde wijze.

Jij hebt het keurig geregeld (met ontheffing). Jouw 32 jaar oude klassieker mag zo de weg op en je weet de regelgeving.
Maar er zijn naar heeeel weinig die zo'n ontheffing krijgen en ook niet verspelen door de voorwaarden te overtreden...

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #909 Gepost op: 8 mei 2016, 13:49:45
Citaat van: CopVR3 link=msg=1422886 date=1462707783
Jij hebt het keurig geregeld (met ontheffing). Jouw 32 jaar oude klassieker mag zo de weg op en je weet de regelgeving.
Maar er zijn naar heeeel weinig die zo'n ontheffing krijgen en ook niet verspelen door de voorwaarden te overtreden...

Daarom gaf ik ook aan het KAN legaal zijn, niet alles is altijd wat het lijkt neemt niet weg dat het filmpje op de fb pagina aantoont dat deze eigenaar niet helemaal overtuigd lijkt te zijn dat e.e.a. in BASIS niet kan en ongewenst is en dat niet alleen bij de realcops maar ook niet bij de serieuze "idioten"
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend