Vijfde traumahelicopter in de maak

Auteur Topic: Vijfde traumahelicopter in de maak  (gelezen 23885 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

guest2539

  • Gast
Gepost op: 28 november 2006, 19:25:48
MUNICH - In het Duitse plaatsje Munich wordt momenteel in de fabriek van Eurocopter hard gewerkt aan een nieuwe helicopter voor Nederland.

Het is geen gewone helicopter maar de vijfde traumahelicopter van Nederland. De verwachting is dat de Eurocopter in Januari uitgeleverd gaat worden aan Bonn. In Bonn wordt de Eurocopter gepaint en wordt het medische apparatuur in de helicopter geplaatst. Hierna wordt deze uitgeleverd aan Nederland, waar een van de traumacentra's hem mag gaan testen. De traumahelicopter krijgt de naam Lifeliner 5. Waar de LifeLiner 5 komt te staan is nog onbekend. Wel is het registratienummer wat de traumahelicopter krijgt bekend. De PH-MAA, de letters MAA staan voor Medical Air Assistance.

http://www.ambuplanet.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=81&Itemid=2




Michelle1983

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 28 november 2006, 20:03:26
Goed nieuws, ben benieuwd waar die komt te staan. Utrecht, Leiden, Zwolle, Enschede, Tilburg en Maastricht zijn nog over.


dino

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 28 november 2006, 20:04:41
Ik hoop in Tilburg dan kan ik hem regelmatig bewonderen  :D


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #3 Gepost op: 28 november 2006, 20:21:26
Ben wel benieuwd naar de bron van deze info...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #4 Gepost op: 28 november 2006, 20:36:48
Volgens mij valt het kwartje nog niet :)

 PH-MAA  < Maastricht aachen airport  ;D

ik heb geen idee of het waar is , maar ik heb geruchten gehoord dat maastricht hun eigen lifeliner krijgt , zodat ze niet meer afhankelijk zijn van de ADAC
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Gast

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 november 2006, 20:39:47
MAA kan ook staan voor Medical Air Assistance maar zonder bronnen en enkel geruchten kun je hier net zoveel waarde aan hechten als het bestaan van Sinterklaas.
Geruchten en speculaties zijn allesbehalve betrouwbaar, laat staan dat je op basis daarvan conclusies kunt trekken.

Rustig afwachten dus.


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #6 Gepost op: 28 november 2006, 20:46:02
Chevy je hebt helemaal gelijk , het staat ook boven in de eerste post dat het medical air assistance is .
Ik wilde alleen eens testen of meer mensen hier vanaf weten .
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


jeroenduitske

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 534
  • jeroenduitske
Reactie #7 Gepost op: 28 november 2006, 20:52:57
lijkt me vet als sie in maastricht komt zien we ook nog ens en traumaheli
EHBO'er  - AED Bediener RK'er Chauffeur bij VZA international post Echt Verzorgende IG


Gast

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 28 november 2006, 21:02:08
@jeroenduitske

Zonder bronvermelding van het bericht moet je jezelf geen valse hoop geven.

Er komt tot dusverre helemaal niets op Maastricht, alleen een gerucht aangefladderd ;)


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #9 Gepost op: 28 november 2006, 21:02:52
Lijkt me de meest onlogische plek, aangezien er in Aken ook al een heli staat... Is bijna op loopafstand van Maastricht! ;) Wat ík dan weer vernomen heb is dat dit een reserve heli wordt die de huidige lifeliners vervangt als die weg zijn voor onderhoud. Nu worden er heli's vanuit Duitsland gehuurd, maar gebleken is dat een eigen heli goedkoper zou zijn. Ook weer een gerucht via via gehoord, maar het zou toch zomaar kunnen... (Ookal vind ik het wel een 'achter m'n oren krab' verhaal). Maar inderdaad, we wachten lekker af! Ben overigens wel benieuwd ;)