Vijfde traumahelicopter in de maak

Auteur Topic: Vijfde traumahelicopter in de maak  (gelezen 24767 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #20 Gepost op: 29 november 2006, 15:27:16
Utrecht als eventuele bestemming lijkt me niet echt een relevante plaats......als je bedenkt dat de LL1 met circa 10/15 minuutjes vliegen er is.... :P


royke777

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 220
Reactie #21 Gepost op: 29 november 2006, 16:19:20
De heli zal worden ingezet als trainingstoestel , en krijgt waarschijnlijk dus ook dubbele bediening .
Verder kan hij worden ingezet voor bijv vervoer van neonaten , en donorvluchten .
ook word hij ingezet als een van de andere 4 lifeliners in onderhoud is , zo zijn ze niet meer afhankelijk van van de duitse ADAC .
De standplaats is nog niet bekend .

Ik ben benieuwd , wat mij alleen opvalt dat iedereen praat over München , terwijl na mijn weten daar geen originele onderhouds of iets dergelijks van eurocopter ligt, nu kan het natuurlijk zijn dat een prive bedrijf deze taak op zich neemt .
Groetjes Roy Loyson   My Pictures on airliners[/


Michelle1983

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 29 november 2006, 18:43:00
Assembly lines zitten in Donauwörth als gezegd, maar ja dat is in ieder geval in de buurt van München ;) Wat betreft standplaats denk ik dan aan vliegvelden, bijv. Volkel of Zestienhoven.


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #23 Gepost op: 29 november 2006, 20:47:11
Assembly lines zitten in Donauwörth als gezegd, maar ja dat is in ieder geval in de buurt van München ;) Wat betreft standplaats denk ik dan aan vliegvelden, bijv. Volkel of Zestienhoven.

Hoezo nog een op Volkel en Zestienhoven? Staat er toch al een?
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Michelle1983

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 29 november 2006, 20:53:29
Als het gaat om een trainings- en reservetoestel dan denk ik dat hij op een van de huidige standplaatsen zal komen en dan liggen die twee voor mij meer voor de hand.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #25 Gepost op: 4 december 2006, 00:24:01
Nog meer speculaties: als trainingsheli waarom niet centraal in Nederland op een vliegveld, bijv. Soesterberg of Lelystad... En als 5e Lifeliner zou Zwolle een geografisch redelijk logische keuze zijn (gezien de heli's van de buurlanden in Wurselen (Aachen), Rheine en Brugge).
Maar ja, zoals al aangegeven zou de heli vanaf januari bedrijfsklaar gemaakt worden. Dus ergens in het voorjaar weten we sowieso meer. Of het is een broodje aap-verhaal of de eerste foto's staan op dit forum  ;) ;D
Geloof niet alles wat je denkt.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #26 Gepost op: 4 december 2006, 00:27:04
waarom niet centraal in Nederland op een vliegveld, bijv. Soesterberg of Lelystad...
Soesterberg kun je van je lijstje afhalen. Die hele zooi gaat sluiten en er is nog steeds niet bekend wat ermee zal gebeuren.


Gast

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 4 december 2006, 10:36:09
Jawel hoor, dat gaat allemaal naar Gilze-Rijen toe.
Was alláng bekend.
Of bedoel je het vliegveld zelf wat daarmee zal gebeuren?
http://www.utrechtslandschap.nl/files/112/A3%20soesterberg_A3%20sto.pdf


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #28 Gepost op: 4 december 2006, 14:44:59
Nog meer speculaties: als trainingsheli waarom niet centraal in Nederland op een vliegveld, bijv. Soesterberg of Lelystad...

Waarom zou je een 5e lokatie moeten zoeken als je reeds 4 lokaties ter beschikking hebt? Zo'n kist kun je toch veel beter op een bestaande lokatie zetten, waarom zou hij centraal geplaatst moeten worden? Als er iets mobiel is dan is het wel een heli en dat ding is in een mum van tijd verplaatst naar de lokatie waar men hem nodig heeft. Het zal er waarschijnlijk om hangen waar de meeste ruimte is...

Groeten, Peter.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #29 Gepost op: 4 december 2006, 23:09:58
Het een en ander zal liggen aan het doel van de heli. Wordt het een operationele Lifeliner of toch een trainer. Een trainer op vliegveld Lelystad, nabij het trainingscentrum van de ANWB, te midden van de weilanden. Omwonenden worden weinig belast met de extra vliegbewegingen. En men kan gebruik maken van de faciliteiten van vliegveld en trainingscentrum.
Daarnaast komt het personeel van de heli's uit nagenoeg het hele land.
Wordt het een operationele heli wordt het een heel ander verhaal. Dan zal gekeken worden naar de geografische spreiding van de heli's, incl de heli's uit Duitsland en België.
Maar ja, nogmaals ... over een half jaartje weten we een en ander zeker ...  ;)
Geloof niet alles wat je denkt.