Ontsporing RandstadRail - Den Haag 29-11-'06

Auteur Topic: Ontsporing RandstadRail - Den Haag 29-11-'06  (gelezen 9106 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 30 november 2006, 11:26:48
En toch reis ik nog liever met de Randstadrail dan met de NS :|


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #11 Gepost op: 30 november 2006, 11:50:29
RAMPSTADRAIL   >:( >:( >:(

Na de tramtunnel de volgende grote mislukking...
Nurse powerrrrr


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 30 november 2006, 12:00:47
RAMPSTADRAIL   >:( >:( >:(

Na de tramtunnel de volgende grote mislukking...

Het wordt tijd de Arriva of Connexxion iets gaan verzinnen wat over het spoor rijd  ;P


Patriess

  • Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,804
Reactie #13 Gepost op: 30 november 2006, 12:05:21
Het wordt tijd de Arriva of Connexxion iets gaan verzinnen wat over het spoor rijd  ;P

Connexxion heeft een sneltram in Utrecht ;)
Nurse powerrrrr


Politiefan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
Reactie #14 Gepost op: 30 november 2006, 14:39:53
Ik dacht te lezen dat omdat er zoveel problemen al zijn geweest, de hele week het vervoer gratis is ::)

Vorige week was het vervoer gratis!

Heb ik het nu lekker rustig, ze rijden namelijk vlakbij me huis!  :)
Maarjah, hoop dat er snel oplossingen worden gevonden voor de ontsporingen!


BRANDWEERVOERTUIGEN.NL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,060
  • Laat ieder in zijn waarde
    • www.brandweervoertuigen.nl
Reactie #15 Gepost op: 1 december 2006, 09:47:59
Heb ik het nu lekker rustig, ze rijden namelijk vlakbij me huis!  :)
Maarjah, hoop dat er snel oplossingen worden gevonden voor de ontsporingen!

Is waarschijnlijk gewoon een technisch mankement. Zoiets kan altijd gebeuren. Maar jammer genoeg voor Randstadrail gebeurt het nu vaak achter elkaar. :(
Brandweerfotografie Ton van der Toolen  kijk ook op  www.brandweervoertuigen.nl  Op alle geplaatste foto's zit Copyright


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #16 Gepost op: 1 december 2006, 18:05:00
Connexxion heeft een sneltram in Utrecht ;)

die in het begin ook de bijnaam dodentram had dacht ik.. zijn in de loop der tijd ook al meerdere mensen bij om het leven gekomen waarvan in ieder geval 3 leerlingen van 1 en dezelfde school.
Politie Aspirant niveau 4


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #17 Gepost op: 7 december 2006, 11:13:52
Verschillende oorzaken ontsporingen RandstadRail
DEN HAAG - De twee ontsporingen op de RandstadRail eind november hadden allebei een andere oorzaak. Het onderzoek is nog niet afgerond, maar dat is in ieder geval duidelijk, schrijft verantwoordelijk wethouder Pieter van Woensel van Den Haag in een brief aan de raadscommissie Verkeer, Milieu en Leefomgeving.
De commissie bespreekt donderdagochtend de kwestie RandstadRail met de wethouder. Het tramstel bij de halte Forepark liep uit het spoor door een defect aan een wissel. Het bedrijf Delta Rail test momenteel in opdracht van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) in een laboratoriumsituatie wat de oorzaak van het defect aan het wissel is. De HTM en RET voeren controles uit naar andere wissels op het traject van deze Erasmuslijn. De IVW onderzoekt in dit geval bovendien het procesbeheer. Daarbij gaat het erom of er goed is ingespeeld door de Centrale Verkeersleiding en of de afstemming HTM/RET goed is verlopen.
De ontsporing bij halte Ternoot houdt volgens Van Woensel vermoedelijk verband met de daar aanwezige verkanting van het spoor in combinatie met de wielstellen van het voertuig van de Zoetermeerlijn. De HTM heeft besloten het onderzoek naar dit incident uit te breiden met een inspectie van de afstemming wiel- versus railprofiel.
Professor spoorontwerp Ingo Hansen van de Technische Universiteit Delft suggereerde woensdag al dat de ontsporingen zijn veroorzaakt door een ontwerpfout in de rails. De wielen van de lightrailvoertuigen zouden te weinig bewegingsruimte in de rails hebben. Bij dit onderzoek worden overigens ook twee eerdere ontsporingen in de Haagse binnenstad betrokken.
De resultaten van het onderzoek van de IVW en de HTM zijn naar alle waarschijnlijkheid medio volgende week bekend. De Onderzoeksraad voor Veiligheid wacht eerst de resultaten af alvorens te besluiten over een eigen onderzoek. De RandstadRail rijdt sinds de ontsporingen op 29 november tot nader order niet meer, behalve op het Rotterdamse traject van de Erasmuslijn, tussen Nootdorp en Hofplein. Van Woensel zei donderdag
dat de herstart pas plaatsvindt na gedegen en robuust proefrijden. Gezien de stand van zaken zal dat in ieder geval niet binnen veertien dagen zijn, aldus de wethouder.
Ter vervanging van de RandstadRail-trajecten rijden gratis buspendels. Voor het reizen met de trein tussen Zoetermeer en Den Haag CS moet wel betaald worden. Vanaf 10 december zullen de treinen door een nieuwe dienstregeling van de NS daar echter minder rijden. Per die datum vervallen ook de betrokken buslijnen Den Haag-Leidschenveen en Zoetermeer-Centrum-West naar Oosterheem. De vervoerders en de gemeenten zoeken nog naar een oplossing voor de klanten.
www.rtvwest.nl


DanielB

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 7 december 2006, 14:25:27
Het is misschien opvallend, maar volgensmij gebeuren de ongevallen alleen op de Erasmuslijn en niet op lijnen van Zoetermeer... Zou het dan niet aan de voertuigen liggen i.c.m. andere omstandigheden?


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #19 Gepost op: 7 december 2006, 14:26:54
Tussen Gouda en Alphen a.d. Rijn heeft de light rail ook veel opstart problemen gehad.
Ik denk dat je weleens gelijk zou kunnen hebben.  ;)