Het is en blijft onbegrijpelijk...........................................................................
ik WIL het niet eens begrijpen.. wie weet heeft die gozer jarenlang een trauma opgebouwd en is ie nu doorgeslagen.
en nee ik bedoel niet dat ik het goedkeur of rechtvaardig.. maar dat er meer achter KAN zitten en dat wij niet te snel moeten oordelen.
je kan een vos niet verwijten dat hij een kip aanvalt, als iemand geestelijk ontoerekeningsvatbaar is dit ook niet aan diegene.
natuurlijk is dit nooit goed te praten en moet er iets gebeuren met de dader, maatregel of straf is om het even wat dat betreft er moet verandering komen.
het heeft echter geen zin die persoon helemaal de grond in te stampen wie weet was hij in het dagelijksiemand zoals jou en mij, gewoon iemand die niet opviel, iemand die zijn huiswerk maakte en zich wellicht zelfs inzette voor de maatschappij!
de daad is afkeurenswaardig.. absoluut maar de dader is niet de duivel zelve en zal hoe stom en ongelofelijk het ook klinkt "zijn redenen hebben gehad".
even een aanvulling naar aanleiding van meerdere PM's:
NEE ik keur het niet goed
JA er moet iets gedaan worden
maar kijk wel verder dan je neus lang is, ook de dader is menselijk! ondanks de gruwelijke daad die hij heeft gepleegd.