Kind vermoord op basisschool - Hoogerheide 01-12-2006

Auteur Topic: Kind vermoord op basisschool - Hoogerheide 01-12-2006  (gelezen 36119 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Harry007

• Gast
Reactie #60 Gepost op: 2 december 2006, 17:23:56
Bron: Omroep Brabant

Moordverdachte zou Antilliaan zijn

HOOGERHEIDE - De man die is opgepakt voor de moord op Jesse Dingemans is van Antilliaanse afkomst. Dat heeft Omroep Brabant zaterdag uit betrouwbare bron vernomen. De verdachte (22) was op zoek naar een bekende op basisschool De Klim-Op. Hij kwam Jesse waarschijnlijk toevallig tegen. Hij stak hem om onduidelijke redenen dood. De man werd snel gepakt.

De politie maakte vrijdagavond aan de ouders van het jongetje bekend dat de verdachte uit de lokale gemeenschap komt, dus uit een van de kernen van de gemeente Woensdrecht waar Hoogerheide onder valt.

De politie verklaarde dat er geen familierelatie is tussen de verdachte en het jongetje. Jesse Dingemans is de zoon van de directeur van de Rabobank in Halsteren. Het is volstrekt onduidelijk en onzeker of er een verband bestaat tussen de gewelddadige dood van het jongetje en het beroep van zijn vader.

Nog geen bekentenis
Burgemeester Fränzel van de gemeente Woensdrecht heeft gezegd dat de 22-jarige verdachte al eerder in aanraking is geweest met de politie. Volgens Fränzel heeft de man nog geen bekentenis afgelegd. De politie ziet hem echter wel als 'serieuze verdachte'. Over de toedracht van het drama en een motief voor de moord tast de politie nog in het duister. De verdachte wordt maandag voorgeleid aan de rechter-commissaris in Breda.

Het jongetje is aan verwondingen aan zijn hals overleden. De moord zou gepleegd zijn toen het jongetje vanuit de aula, waar de groep aan het werk was, even naar de klas werd gestuurd om iets te halen. In zijn klas zou hij de dader zijn tegengekomen. De juf van Jesse vond hem rond half twaalf met ernstige verwondingen aan de halsstreek in een klaslokaal. De school belde direct na de gruwelijke vondst alarmnummer 112.

Bewijsmateriaal
De politie startte meteen na de steekpartij een grootscheepse zoekactie waarbij onder meer een helikopter werd ingezet. Om twee uur werd de verdachte aangehouden. Het wapen is nog niet gevonden. De verdachte is vrijdag urenlang verhoord. De technische recherche stopte het onderzoek in de school vrijdagavond rond tien uur. De rechercheurs kwamen toen naar buiten met bewijsmateriaal. Het lichaam van Jesse werd even daarvoor uit de school gedragen en in een zwarte auto weggebracht.

Veel belangstelling informatieavond
Drie- tot vierhonderd mensen zijn vrijdagavond op de informatieavond afgekomen die de gemeente heeft georganiseerd voor de bevolking van Hoogerheide. De bijeenkomst was georganiseerd om ervaringen uit te wisselen en de ouders te informeren over de stand van zaken van het onderzoek en om te inventariseren welke hulp de mensen willen hebben. Rond negen uur kwamen de belangstellenden naar buiten. Een moeder, van wie de dochter bij Jesse in de klas zat, zei geschokt te zijn. "Het was een lief en vrolijk ventje, dit is niet te beschrijven."

Zaterdag weer bijeenkomst
De meeste mensen lieten na afloop weten tevreden te zijn over de manier waarop de school en de gemeente met de situatie omging. De directie van de Klim-Op benadrukte volgens de aanwezigen nogmaals dat het zeker is dat de kinderen niets hebben gezien. Op de bijeenkomst werd ook duidelijk dat de school zaterdag en zondag opengesteld wordt. Hulpverleners van Slachtofferhulp zullen mensen opvangen.

Zaterdagmiddag is er om twee uur aan de Wouwbaan een informatiebijeenkomst voor ouders en leerlingen waarbij slachtofferhulp en ander hulpverleners aanwezig zullen zijn. De politie heeft dertig rechercheurs op de zaak gezet.

Herdenkingsdienst
Zondagochtend om elf uur is de herdenkingsdienst in de kerk van Hoogerheide. De Klim-Op school in Hoogerheide gaat maandag later open, waarschijnlijk om een uur 's middags. Er is een speciaal telefoonnummer voor wie daar behoefte aan heeft. Het nummer van de SOS telefonische hulpdienst is 0900-0767.

Er is vrijdagavond een condoleanceregister geopend voor Jesse Dingemans op www.condoleanceregister.com, waarop mensen hun steunbetuigingen kwijt kunnen. Ook op de website van de basisschool Klim-Op is een condoleanceregister geopend. Zaterdagochtend stonden er al 6000 reacties op het condoleanceregister.

Omroep Brabant TV heeft zaterdagavond een extra nieuwsuitzending ingelast.

Links:
Condoleanceregister
Basisschool De Klim-Op

zaterdag 2 december 2006 om 14:52 uur

Ik ben het volledig met Arie eens. Aan de muur hangen, en zn linker bijbal heel langzaam om zn rechter heendraaien. N keer of 6. Die mafkees verdiend niets beters dan een Thaise cel.

En aangezien zn afkomst niet bevestigd is, zal ik mijn mond maar houden, maar iedereen snapt wat ik bedoel.

In ieder geval wens ik iedereen die hem kent, of het zich aantrekt heel veel sterkte de komende tijd!

Dat de dader gestraft mag worden

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #61 Gepost op: 2 december 2006, 18:52:38
De ze discussie is weldegelijk van belang.Het is zelfs van maatschapelijk belang dat deze dader zeer zwaar gestraft gaat worden.Want dit soort uitschot van de maatschapij moeten aangepakt worden,en nooit meer los komen.Ik heb zelf ook kinderen op school zitten,en ik wil net zoals alle ouders dat de kinderen veilig op school zijn.
Dus we zijn nog steeds ontopic,en bepalen de moderators wel of dat niet zo is
Heb ik gezegd dat deze discussie niet van belang is?
Ook ik heb kinderen op school en iedere hoop en bid ik dat die veilig thuis komen.

Om alle misverstanden te voorkomen. Deze dader moet zeer streng gestraft worden.
Hij heeft zich beestachtig gedragen.
Toch verbaast het me dat sommigen hier nog echter zijn dan de rechters in Islamitische dictaturen waar handafhakking, steniging en ophanging normaal gevonden worden en pleiten voor herinvoering van middeleeuwse folterpraktijken.

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #62 Gepost op: 2 december 2006, 19:19:07
Moord Jesse blijft Hoogerheide bezighouden

Uitgegeven: 2 december 2006 11:53
Laatst gewijzigd: 2 december 2006 19:10

HOOGERHEIDE - Ook zaterdag houdt de moord op de 8-jarige Jesse Dingemans Hoogerheide bezig. Ogenschijnlijk rustig en gelaten komen de mensen zaterdagmiddag naar de informatiebijeenkomst op de dependance van basisschool Klim-Op aan de Wouwbaan. Kinderen brachten tekeningen en gedichten mee, voor de school groeide de berg met bloemen.

De hele middag kwamen ouders en kinderen naar de ruimte, vlakbij de school aan de Matthias Wolffstraat, waar Jesse vrijdag om het leven werd gebracht. Het hoofd van de school was er en veel medewerkers van Slachtofferhulp voor hen die hulp nodig hadden bij de verwerking van de gebeurtenis.

Ook naar het gemeentehuis, dat speciaal was opengesteld, kwamen mensen toe. Zij tekenden het condoleanceregister dat daar was neergelegd, temidden van kaarsjes en een foto van Jesse.

Internet

Tegelijkertijd stroomden de condoleanceregisters op internet vol met duizenden reacties uit het hele land, waarin mensen hun afschuw en ontsteltenis over de moord uitspraken.

Intussen ging de politie, met een team van dertig rechercheurs, verder met buurtonderzoek, getuigenverhoren en sporenonderzoek in de school. Ook verrichtte ze onderzoek op diverse andere plekken in Hoogerheide.

Dader

De vermoedelijke dader zit nog vast. De politie kon ook zaterdag nog niets zeggen over de toedracht of het motief. Waarschijnlijk maandag wordt de 22-jarige man voorgeleid aan de rechter-commissaris.

Volgens Omroep Brabant is de verdachte van Antilliaanse afkomst. De omroep meldt dat op basis van een 'betrouwbare bron'.

Zondag is in de kerk in Hoogerheide een herdenkingsdienst. Die wordt geleid door pastoor Jo Staps. In de kerk is ruimte voor maximaal vierhonderd mensen. In een nabijgelegen sporthal komt een scherm te staan. In de hal is plaats voor nog eens achthonderd mensen.

Bron: Nu.nl

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #63 Gepost op: 2 december 2006, 21:19:49
Van moord verdachte is bekende van politie

Hoogerheide - De 22-jarige man die verdacht wordt van de moord op de 8 jarige Jesse Dingemans is een bekende van de plaatselijke politie, zo heeft het Openbaar Ministerie laten weten. De man zou al eerder in aanraking geweest zijn met politie. Vrijdagochtend drong een man de Klim-Op school in Hoogerheide binnen en maakte met een mes een einde aan het leven van het 8-jarige jongetje. Of het kind een willekeurig slachtoffer was, is nog niet bekend

Het lichaam van het slachtoffertje is na een uitgebreid sporenonderzoek rond 22.00 uur uit de school gehaald. De school zal het hele weekend open zijn voor ouders en leerlingen en er is slachtofferhulp aanwezig. Zondag wordt er in de plaatselijke kerk een herdenkingsdienst gehouden voor het slachtoffertje. Maandag zullen de lessen op school worden hervat.

Over het motief van de dader is nog niets bekend.

blikopnieuws.nl
Nurse powerrrrr

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #64 Gepost op: 2 december 2006, 21:28:36
Impulsieve reactie. Levenslang opsluiten die gozer, en dan ook echt levenslang.

Wat een smerige hond. Ik kots op die gozer!
343, never forget.

Rene112

• Gast
Reactie #65 Gepost op: 2 december 2006, 21:51:28
En aangezien zn afkomst niet bevestigd is, zal ik mijn mond maar houden, maar iedereen snapt wat ik bedoel.

Door deze opmerking wél te plaatsen hou je dus duidelijk niet je mond......       >:(

Misschien maar goed om meteen duidelijk te maken dat wij ons hier wel aan de forumregels dienen te houden.
En dat betekent dat discriminatie gewoon niet toegestaan is. Er zijn zat internetfora waar dat soort discussies wel gevoerd kunnen worden. Maar op ons hulpverleningsforum is daar geen plaats voor!

Uiteraard is het 100% begrijpelijk dat bij dit soort hele trieste zaken de emoties flink kunnen oplopen, dat blijkt ook uit de soms heftige reacties. Maar laten we het proberen met z'n allen een klein beetje beschaafd te houden  ;)

groeten,
René de Caluwé
Moderator

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #66 Gepost op: 2 december 2006, 21:54:15
Impulsieve reactie. Levenslang opsluiten die gozer, en dan ook echt levenslang.

Wat een smerige hond. Ik kots op die gozer!

Opsluiten? Dat kost alleen maar geld, gewoon weg laten rotten >:(
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Joris

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #67 Gepost op: 2 december 2006, 21:55:31
Opsluiten? Dat kost alleen maar geld, gewoon weg laten rotten >:(
Wel behoorlijk onmenselijk, zoals een ander forumlid mij net vertelde, je weet niet aan welke ziekte deze zieke persoon lijdt.  ;)
343, never forget.

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #68 Gepost op: 2 december 2006, 22:07:04
Wel behoorlijk onmenselijk, zoals een ander forumlid mij net vertelde, je weet niet aan welke ziekte deze zieke persoon lijdt.  ;)
Als dat een ziekte is, is het triest. Maar dan nog is het onverdragelijk voor de nabestaanden en blijft hij een gevaar voor de maatschappij.  :|

DanielB

• Gast
Reactie #69 Gepost op: 2 december 2006, 22:20:31

Als in, een geestelijke ziekte? Waarom laten ze 'm dan los rond lopen?