Politie Autosloperij voor elektronicaonderdelen

Auteur Topic: Politie Autosloperij voor elektronicaonderdelen  (gelezen 6360 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Sam Hendrix

  • Gast
Gepost op: 3 december 2006, 12:02:54
Hoi,

weet een van jullie misschien waar een politieauto sloperij is? het liefst in de buurt van Amsterdam. Ik ben namelijk op zoek naar zwaailichten, sirenes etc. Kan iemand me daar mee helpen?

alvast bedankt,

Sam




Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1 Gepost op: 3 december 2006, 12:34:25
Ja dat kan ik!
Die is er namelijk niet!

Wanneer een politievoertuig zijn (trouwe) dienstjaren er op zitten word er in eigen beheer de lampen, sirene en andere dingen er af gehaald, waarna het voertuig (meestal) met striping en al naar de Domeinen vertrekt. Daar word dan de striping er af gehaald en word het voertuig openbaar verkocht. Dat is tenminste zo bij een aantal regio's in Nederland.
Hoe Amsterdam zijn voertuigen afvoerd weet ik niet, maar ze gaan in ieder geval niet naar een sloperij!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #2 Gepost op: 3 december 2006, 12:43:41
Als er een ongeval met een politieauto heeft plaatsgevonden, wordt deze wel naar Amsterdam-West, garage, gesleept. Misschien kan je daar proberen? Garage zit op de Johan Huizingalaan...
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 3 december 2006, 12:44:34
bedankt voor je reactie. Ik kan dus niet goedkoop bij een instelling de onderdelen van zo'n wagen kopen?

SAm


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #4 Gepost op: 3 december 2006, 12:48:54
Meestal worden de signaal onderdelen zoals lampen en sirenes gwoon over gezet. Tenzij de boel natuurlijk niet meer over te zetten of verouderd is.  :)


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 3 december 2006, 12:50:46
Meestal worden de signaal onderdelen zoals lampen en sirenes gwoon over gezet. Tenzij de boel natuurlijk niet meer over te zetten of verouderd is.  :)

Ooo...

maar als het verouderd is of zodanig kapot is dat het neit meer gebruikt kan worden, verkopen ze het dan aan particulieren?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #6 Gepost op: 3 december 2006, 12:53:06
Meestal niet. Want officieel mag je als burger geen blauwe lampen en sirenes gebruiken.  :|


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 december 2006, 12:53:56
En als 'verzamelobject' van elektronica?

Sam


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 3 december 2006, 13:34:54
Als er een ongeval met een politieauto heeft plaatsgevonden, wordt deze wel naar Amsterdam-West, garage, gesleept. Misschien kan je daar proberen? Garage zit op de Johan Huizingalaan...

Nee de garage zit in de James Wattstraat, op de Johan Huizingalaan zit een stukje waar ze in beslag genomen voertuigen hebben staan, en evt auto's die dus gesloopt worden. De lampen gaan bij mijn weten, wanneer ze niet gebruikt kunnen worden in de schredder. Of ze halen een balk leeg, met alle dingen die nog wel goed zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


paul_hartog

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 3 december 2006, 14:04:27
stuur me maar even een pm. als je nog lampen zoekt