Politie Autosloperij voor elektronicaonderdelen

Auteur Topic: Politie Autosloperij voor elektronicaonderdelen  (gelezen 6359 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 3 december 2006, 15:35:43
Op de Johan Huizingalaan zit het POT (Politie opslagterrein) Echter dit gaat verhuizen naar het Schellingwoudereiland, naar het terrein van Domeinen. Politievoertuigen welke de dienstverlaten worden in de James Wattstraat ontdaan van hun gehele uitrusting en stripping. Dit geldt ook voor ongevalsvoertuigen. De voertuigen worden verkocht via de veiling in Barneveld.


Gast

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 3 december 2006, 16:03:53
Ooo...

maar als het verouderd is of zodanig kapot is dat het neit meer gebruikt kan worden, verkopen ze het dan aan particulieren?

Het grootste gedeelte van oude balken gaat retour fabriek, alwaar het wordt vernietigd of in opslag gaat als reserve in de "pool" met reserve-onderdelen en parts.
Verkocht aan particulieren wordt het niet. Tenzij je een goede bekende bent bij de diverse bedrijven moet je er niet op rekenen dat je zomaar wat meekrijgt, via de officiële kanalen dan.
Een hulpvaardig iemand die dicht bij het vuur zit zou misschien nog wat voor je kunnen betekenen of een aardige chef-werkplaats maar, zoals ik je al eerder gezegd hebt, reken er niet op dat je zomaar ergens tegenaan loopt.
Elke hobby kost geld, deze helemaal.
Ik heb mijn contacten sinds 1994 op moeten bouwen, soms heb je strontmazzel en loop je zo ergens binnen en krijg je zo iets mee, soms moet je jaren bezig zijn voor je het vertrouwen hebt en dan zit je ook in 1x goed.

Succes in ieder geval, reken erop dat je veel energie zal moeten investeren in het zoeken én bemachtigen van dit soort dingetjes.
Ik heb nu precies 100 lichtbalken in mijn verzameling, waarvan de laatste 3 jaar er zo'n 40 zijn bijgekomen omdat je steeds makkelijker je bronnen weet te vinden en toegang krijgt bij diverse instanties. Dat bouw je op in jaren verzamelen, niet in een paar maanden.
Op diverse sloperijen en politie-werkplaatsen (zonder toen nog de juiste contacten) ben ik er welgeteld in al die 12 jaren verzamelen slechts 2 lichtbalken tegengekomen die meemochten. Maar, niet geschoten is altijd mis Sam!

Succes!


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 3 december 2006, 16:38:49
Het komt er dus op neer dat ik er niet zo snel aan kom, tenzij ik het van een andere verzamelaar koop?

Sam


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 3 december 2006, 16:56:13
Tenzij je heel veel moeite doet om te zoeken, te informeren, brieven/mails te schrijven, bij bedrijven vragen of je langs mag komen gaat het je niet 1-2-3 lukken nee.
Of, zoals ik zei, je moet toevallig nét een geschikte peer vinden die niet alles officiëel via de papieren hoeft te doen en weet waar er nog wel ergens wat in een stellage ligt wat zo mee mag.

Ik zeg niet dat je alleen bij verzamelaars terecht kan, welnee, dat had ik je ook al eerder duidelijk gemaakt. Maar er is wél een reden voor dát die verzamelaars erover beschikken, en dat komt door jaren erin gestoken tijd. Dat probeer ik je mee te geven, dat je niet denkt dat het je zomaar voor de voeten geworpen wordt, je zult er moeite en tijd in moeten steken wil je aan wat leuks kunnen komen. Ik heb zelf vaak zat dagen lang gezocht en niks gevonden en dan zomaar ineens krijg je ergens onverwacht zomaar een balk mee, omdat ik er al een paar keer was geweest.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #14 Gepost op: 4 december 2006, 12:46:13
Mischien als je nog heel snel bent kan Sinterklaas nog wat voor je betekenen Sam??


Sam Hendrix

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 4 december 2006, 16:16:02
Mischien als je nog heel snel bent kan Sinterklaas nog wat voor je betekenen Sam??

Nee dat zal niet lukken. Binnen 1 dag??? En ik weet ook nog niet echt waar het te vinden is en prijzig is het ook nog is!

Sam


paul_hartog

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 4 december 2006, 17:14:51
ja ik had je toegevoegd op msn maar aangezien je me niet accepteerd kan ik je niet helpen


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2007, 06:15:38
Tenzij je heel veel moeite doet om te zoeken, te informeren, brieven/mails te schrijven, bij bedrijven vragen of je langs mag komen gaat het je niet 1-2-3 lukken nee.
Of, zoals ik zei, je moet toevallig nét een geschikte peer vinden die niet alles officiëel via de papieren hoeft te doen en weet waar er nog wel ergens wat in een stellage ligt wat zo mee mag.

Ik zeg niet dat je alleen bij verzamelaars terecht kan, welnee, dat had ik je ook al eerder duidelijk gemaakt. Maar er is wél een reden voor dát die verzamelaars erover beschikken, en dat komt door jaren erin gestoken tijd. Dat probeer ik je mee te geven, dat je niet denkt dat het je zomaar voor de voeten geworpen wordt, je zult er moeite en tijd in moeten steken wil je aan wat leuks kunnen komen. Ik heb zelf vaak zat dagen lang gezocht en niks gevonden en dan zomaar ineens krijg je ergens onverwacht zomaar een balk mee, omdat ik er al een paar keer was geweest.

Geld is ook een issue.....

Ik heb de contacten wel, maar het geld is er niet altijd... en aangezien ik jeeprijden en fotografie ook als hobby heb....
Heb nu al een paar keer een mooi aanbod af moeten slaan..

@ Sam hendrix: marktplaats.nl is ook een goeie plek, tik in "whelen"  en er gaat een wereld voor je open.
nu verkoopt Edwin Colijn zijn verzameling. die heeft vast nog wel wat liggen --> zie marktplaats, tik in "lichtbalk"

als je me PM't en je budget doorgeeft, kan ik je wat adresjes geven

voor amerikaans spul kan je naar www.lightbars.net
alleen het verzenden kost wat..

succes met zoeken,


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2007, 12:48:45
Mocht je het nieuw willen kopen:

www.strobeshop.nl

www.zwaailicht.com

http://www.lshlights.net/Whelen_Store.htm

etc etc, inderdaad staan op marktplaats ook hele leuke dingen voor leuke prijsjes ;)