Verlichting

Auteur Topic: Verlichting  (gelezen 14389 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 16 augustus 2003, 20:33:14
In de wet staat dat het rondom zichtbaar moet zijn, en dat is overal wel het geval denk ik. Het opvallen overdag, als de zon vel schijnt is natuurlijk het grootste probleem. Of je dat nu oplost door "veel" lampen op de wagen te zetten weet ik niet. De wissellende koplampen is een goed begin denk ik, alleen weer niet vanaf alle kanten goed zichtbaar.
Waarom gebruiken ze in de USA eigenlijk rood, is dat ivm betere zichtbaarheid overdag? Als dat zo is, waarom moeten wij hier dan datzelfde wiel nogmaals uitvinden?
Van de Amerikanen kun je zeggen wat je wilt, maar de hulpverleneing staat op een hoog peil, en daar wordt ook enorm gewerkt aan de veiligheid van de mensen die in de hulpverlening werkzaam zijn. Daar hoeven wij vast geen onderzoek naar te doen, dat is vaast al wel gedaan aan de andere kant van de plas.

Tino

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #11 Gepost op: 16 augustus 2003, 23:13:00
het verschil zwaailichten per "tak van sport"wat is hier het voordeel van???
de geluidssignalen(sirenes) zouden op sommige voertuigen veranderd moeten worden.... het lawaai in bv/ de grote stad wordt steeds meer... de sirenes hoor je daardoor veel slechter...ik heb weleens gehad dat je eerst geen sirenes hoort en dan staat er opeens een brandweerauto met loeiende sirenes achter je..... als op lossing neem die sirenes van amerika erbij en gebruik ook die scheepshoorn die ze er op hebben zitten. die hoor je tenminste goed en duidelijk!! natuurlijk zitten hier ook weer nadelen aan maar misschien is ut een ideetje?

joost

• Gast
Reactie #12 Gepost op: 17 augustus 2003, 10:14:15
Ik ben zelf van mening dat blauw priema is .
 ;D anders gaan ze nog op kerstbomen lijken  ;D
En je moet alles wer vervangen en dat kost ook al een aardig centje .
Over de sirene heb ik niets aan te merken ik vind ze priema .

Kortom alles zo laten zoals het nu is op zwailicht en sirene gebied

groetjes joost

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #13 Gepost op: 17 augustus 2003, 13:15:14
nou bij sommige brandweervoertuigen niet hoor!! ovder de ambu's heb ik niks te klagen...die hebben een duidelijke sirene

joost

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 19 augustus 2003, 09:03:28
Jah ik moet je gelijk geven dat de brandweer sirene wel aan vervangning toe is .
Dat gejengel is ook niej meer van deze tijd . ( die op somige oudere voertuigen nog zitten )

Over de ambu sirene....dat willen ze 2 tonig gaan maken helaas .

groetjes joost

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 19 augustus 2003, 11:38:13
In de wet staat dat het rondom zichtbaar moet zijn, en dat is overal wel het geval denk ik. Het opvallen overdag, als de zon vel schijnt is natuurlijk het grootste probleem. Of je dat nu oplost door "veel" lampen op de wagen te zetten weet ik niet. De wissellende koplampen is een goed begin denk ik, alleen weer niet vanaf alle kanten goed zichtbaar.
Waarom gebruiken ze in de USA eigenlijk rood, is dat ivm betere zichtbaarheid overdag? Als dat zo is, waarom moeten wij hier dan datzelfde wiel nogmaals uitvinden?
Van de Amerikanen kun je zeggen wat je wilt, maar de hulpverleneing staat op een hoog peil, en daar wordt ook enorm gewerkt aan de veiligheid van de mensen die in de hulpverlening werkzaam zijn. Daar hoeven wij vast geen onderzoek naar te doen, dat is vaast al wel gedaan aan de andere kant van de plas.

Tino

Ja, ja, zo'n hoog pijl dat eerst gekeken wordt of je wel verzekerd bent voor je ze helpen. En ben je zwart en woon je op een verkeerde plek wordt je helemaal niet geholpen. Brandweerman zijn in New York is levens gevaarlijk en als je een ongeluk krijgt heb je bijna geen sociale voorzieningen, daar moet je zelf voor zorgen. Bouwvoorschriften worden niet nageleefd, corruptie viert hoogtij, mensen wonen met z'n 40 in een appartement bedoeld voor één gezin en het verkeer daar staat altijd muurvast.  Waarom mensen zo vol bewondering blijven kijken naar dat a-sociale land is mij een raadsel. De PR machine doet z'n werk goed kennelijk.

Zo kun je de zien aan de kleur van de flitslampen hoe zij hulpverlening zien: rood is de kleur waar gevaar mee aangeduid wordt.

Henk

webster

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 20 augustus 2003, 09:43:41
nou bij sommige brandweervoertuigen niet hoor!! ovder de ambu's heb ik niks te klagen...die hebben een duidelijke sirene
nou... ik reed gisteren op de fiets(!) en stond voor een verkeers licht te wachten... zag in de verte voor mij een ambu aankomen, met zijn zwaailixchten aan en .. naar bleek toen ie dus 25 meter van het verkeerslicht afwas.. een sirene.. die stond eerder ook al aan, want hij werd steeds luider vanaf die 25 meter....
dus een duidelijkere sirene, zodat de wagen vanaf een grotere afstand aan te horen komen is zou niet verkeerd zijn

DDJ

• Forum gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 20 augustus 2003, 10:06:11
Ik den k als er op de zijkant meer blauw is dat het dan genoeg is

joost

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 20 augustus 2003, 15:30:02
Nog meer blauw op de zijkant ? :o
Er zitten al 2 blauwe lampen op de zijkant en bij sommige heb je ook van die flitsende hoeken.

groetjes joost

paul hartog

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 24 augustus 2003, 14:36:19
ja ik heb pas een collegaambulnacemedewerker gesproken
en die sirenes worden veranderd zodat ze harder worden en dus goed gehoord worden
de brandweer in veenendaal die heeb zon sirene met zon fibrator dr in en die hoor je helemaal niet goed dat is echt waardeloos ;D