Verlichting

Auteur Topic: Verlichting  (gelezen 14387 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #20 Gepost op: 24 augustus 2003, 16:08:15
Jah ik moet je gelijk geven dat de brandweer sirene wel aan vervangning toe is .
Dat gejengel is ook niej meer van deze tijd . ( die op somige oudere voertuigen nog zitten )

Over de ambu sirene....dat willen ze 2 tonig gaan maken helaas .

groetjes joost
dan hebbie eindelijk een duidelijk sirene.... dat noem ik pas geldverspillen.......zorg er eerst maar is voor dat iedereen goed te horen is

joost

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 27 augustus 2003, 08:24:35
2 tonig goed te horen ?
Ik denk dat 3 toen ook priema te horen is en die 3 toon is eigenlijk ook wel herkenbaar dat er een ambulance aankomt.
Maarjah niets aan te doen....er schijnen al autos,s uitgerust te zijn met die 2 toon.

groetjes joost

Ed :)

• Forum gebruiker
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #22 Gepost op: 27 augustus 2003, 11:20:52
Ik dacht dat dat iets met de WvW te maken heeft. Een voorangsvoertuig moet voorzien zijn van optische signalen en een 2 tonig geluidssignaal. Dus met een 3 tonig signaal zou je dan geen voorrangsvoertuig zijn.

Maar weet het niet zeker

7194

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 27 augustus 2003, 13:01:32
ik dacht dat ze de sirene 2 tonig word wegens de  grensoverschrijdende hulpverlening.

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 27 augustus 2003, 13:19:35
Dan was het waarschijnlijk dat ze in duistland geen 3 toon accepteren als voorrangsvoertuig.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 27 augustus 2003, 13:47:04
Het lijkt me dan onlogisch om alle ambu's over te schakelen.

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #26 Gepost op: 27 augustus 2003, 17:22:52
en geld verspillend

• Forum gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 27 augustus 2003, 17:25:19
Het lijkt me dan onlogisch om alle ambu's over te schakelen.

Dat is dan weer die uniformiteit waar men heen wil.

Grisu

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 28 augustus 2003, 04:42:11
Ik denk dat het met de verlichting wel snor zit, maar net als WvandeAC ben ik van mening dat het met de geluidssignalering stukken beter kan. Als ik in mijn woonplaats toevallig buiten ben en er is een AMBU onderweg met A1 dan hoor ik hem op grote afstand. Rijdt diezelfde AMBU achter mij als ik in mijn auto zit, dan hoor ik hem pas op het allerlaatste moment. ( ik heb geen rijdende discotheek  ;))
Datzelfde geldt voor de brandweervoertuigen van mijn korps. De TAS is uitgerust met een "moderne" geluidsbalk, die een soort digitaal geluid maakt. Op de HV hebben wij weer de oude tweetonige luchthoorn geplaatst, iets wat meerdere korpsen in onze regio doen / hebben gedaan.

Maar zoals uit de reactie van Rick blijkt, zijn het in andere regio's juist de brandweervoertuigen die niet goed hoorbaar zijn.

Citaat
geplaatst door: brandweerman Rick  geplaatst op: 17 Augustus 2003, 13:15:14  
nou bij sommige brandweervoertuigen niet hoor!! ovder de ambu's heb ik niks te klagen...die hebben een duidelijke sirene  

DUS VAN MIJ de vraag: Hoe is het met de duidelijkheid van de geluidssignalen van de verschillende hulpdiensten in de verschillende regio's??????

Groeten Grisu

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 28 augustus 2003, 10:23:25
in 1 woord waardeloos,bij ons heeft de eerste TAS ook zo,n elektronische jammer.Maar op een afstand hoor je em slecht,en in een auto is het helemaal bedroevend.En ook bij ons zijn ze aan het overwegen om de hoorn te vervangen voor de luchthoorn ;)