Nieuwe KNRM tractor

Auteur Topic: Nieuwe KNRM tractor  (gelezen 7511 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #20 Gepost op: 16 december 2006, 20:58:53
Ik vind dat geld niet maatgevend moet zijn. Het dient echter wel een rol te spelen in de afwegingnen die worden gemaakt.
Gaat men in de zorg niet uit van 60.000 Euro per gewonnen levensjaar? Ik vind een ruwe vegelijking om te zien waar je ongeveer staat wel degelijk terecht en nuttig.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!

Rescue-Boy

• Forum gebruiker
  • Velocitas-Vis-Nostra
    • Arctic-challenge
Reactie #21 Gepost op: 17 december 2006, 20:21:47
Ik vind dat geld niet maatgevend moet zijn. Het dient echter wel een rol te spelen in de afwegingnen die worden gemaakt.
Gaat men in de zorg niet uit van 60.000 Euro per gewonnen levensjaar? Ik vind een ruwe vegelijking om te zien waar je ongeveer staat wel degelijk terecht en nuttig.

Ohhh dat is mooi, even rekenen, afgelopen zomer twee jongens uit het water gehaals van een catamaran, deze waren ongeveer 20 jaar, en hadden het zeg maar heel zwaar gekregen als we die niet gered hadden.
Gemiddeld wordt een man 75 jaar in Nederland, dus 55x60.000x2= €6.600.00.
Dus wat dat betrefd kunnen we in Callantsoog op basis van alleen dit geval de eerste 20 jaar vooruit zonder dat we nog één keer de pecunia discussie hoeven te voeren.

Ik zeg een volledig kansloze discussie,

We spreken ons,

Res  8)
NoordBorgh go's North again in 2009

muistroom

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 17 december 2006, 21:34:08
Ohhh dat is mooi, even rekenen, afgelopen zomer twee jongens uit het water gehaals van een catamaran, deze waren ongeveer 20 jaar, en hadden het zeg maar heel zwaar gekregen als we die niet gered hadden.
Gemiddeld wordt een man 75 jaar in Nederland, dus 55x60.000x2= €6.600.00.
Dus wat dat betrefd kunnen we in Callantsoog op basis van alleen dit geval de eerste 20 jaar vooruit zonder dat we nog één keer de pecunia discussie hoeven te voeren.

Ik zeg een volledig kansloze discussie,

We spreken ons,

Res  8)

Res,
krijgen wij dan ook een nieuwe trekker?

Hele fijne feestdagen vanuit het noorden

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 18 december 2006, 23:20:43
Ja, ja, de KNRM hoeft zich niet druk te maken over geld tekort.

en inderdaad, misschien zijn de brigades wel ondergefinancierd en zitten de gemeentes voor een dubbeltje op de eerste rang.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 19 december 2006, 01:06:11
Ja, ja, de KNRM hoeft zich niet druk te maken over geld tekort.

en inderdaad, misschien zijn de brigades wel ondergefinancierd en zitten de gemeentes voor een dubbeltje op de eerste rang.

Kort geleden het AV voor een conferentie (de mens als gevaarlijke machine) gedaan voor de fma Falke en Verbaan, een advieseur op het gebied van veiligheid en het terugdringen van ziekteverzuim:

Per definitie kost veiligheid meer geld dan het opbrengt, vanuit welke kant je het ook bekijkt. Het goedkoopst is een dodelijk ongeluk.

Boekhoudkundig gezien is het kosten besparend iemand te laten verdrinken.

Een voorbeeld was de rekenmethode van de Amerikanen betreffende dijken, de waarde ervan mag in hun ogen nooit de herbouw waarde van het beschermde onroerdend goed overstijgen. Een dijk welke voor 90% veilig is, is akceptabel. Wij zijn in hun ogen onzinnig bezig met een berekening die uitgaat van een overstroming van eens in de 10.000 jaar.

Zo is dus elk rekenwerk wat over redden en veiligheid gaat zinloos en hangt af van de perceptie van diegenen die er over gaan.

Henk

Koen Wiegman

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 19 december 2006, 21:43:51
"Het goedkoopst is een dodelijk ongeluk"

Daar wordt bij de luchtmacht toch anders over gedacht. Natuurlijk staat het humanitaire aspect voorop, daarna komt toch wel degelijk de waarde van de persoon. Een F16 vlieger heeft een hoop geld gekost en vervanging is niet via een uitzendburo te regelen.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 20 december 2006, 16:36:42
Volgens mij zijn er pas nog 2 ministers en 1 burgemeester afgetreden naar aanleiding van 11 doden....... ??? ??? ;) ;D :-X :-X

Wat merkwaardig, bovenstaand bericht heb ik niet geplaatst, en mijn bericht (waar koen uit citeert)  is verdwnen, hoe kan dit?

Henk

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #27 Gepost op: 20 december 2006, 16:49:14
Wat merkwaardig, bovenstaand bericht heb ik niet geplaatst, en mijn bericht (waar koen uit citeert)  is verdwnen, hoe kan dit?

Henk

Een inbreker vanochtend vroeg die achter je PC is gekropen Henk? :P
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 20 december 2006, 18:50:11

Henk

Helaas ben ik de schuldige..... :-X :-X :-X :-X :-X Ik wilde op Henk zijn bericht reageren maar heb op de verkeerde knop gedrukt waardoor ik ipv citeren zijn bericht 'gekaapt' en aangepast heb..... :-X :-X :-[ :-[ :-\ :-\

SORRY!! :-X

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #29 Gepost op: 20 december 2006, 19:36:44
;D.... leuk Palmpie

Geloof dat Palmpie het ook al eens had gemeld. maar laten we nu niet die eindeloze discussie over geld gaan voeren......
Maar laten we het gewoon hebben over die geweldige tractor die de KNRM gebruikt voor zijn doeleinden.

:DVerder wens ik iedereen prettige feestdagen en een goed uiteinde...... :D

Hij is geweldig deze tractor
Henk

maar wel wat duur