Grootschalige Calamiteitenoefening Kennemerland - 17-02-2007

Auteur Topic: Grootschalige Calamiteitenoefening Kennemerland - 17-02-2007  (gelezen 5857 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arthur

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • www.oov-support.nl
Op 17 februari 2007 zal de Veiligheidsregio Kennemerland een grootschalige calamiteitenoefening organiseren. Bij deze oefening zullen naast brandweer, ambulancedienst en politie ook sigma-eenheden, defensie en de gemeente een rol spelen.
Vrijwilligers die op deze zaterdag als slachtofferfigurant mee willen doen in deze oefening  kunnen binnenkort meer informatie vinden op www.oov-support.nl




DanielB

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 12 december 2006, 17:17:29
Op 17 februari 2007 zal de Veiligheidsregio Kennemerland een grootschalige calamiteitenoefening organiseren. Bij deze oefening zullen naast brandweer, ambulancedienst en politie ook sigma-eenheden, defensie en de gemeente een rol spelen.
Vrijwilligers die op deze zaterdag als slachtofferfigurant mee willen doen in deze oefening  kunnen binnenkort meer informatie vinden op www.oov-support.nl

Het zijn toch groepen en niet losse personen? (dat maakt het meervoud van SIGMA trouwens ook SIGMA ;))


Bart S

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 12 december 2006, 18:02:19
Het zijn toch groepen en niet losse personen? (dat maakt het meervoud van SIGMA trouwens ook SIGMA ;))

Whatever. Maar een groep SIGMA vrijwilligers met hun busje wordt gezien als een eenheid. Dus meerdere SIGMA-eenheden zijn dus meerdere SIGMA-teams. Snappie?


Arthur

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • www.oov-support.nl
Reactie #3 Gepost op: 12 december 2006, 21:39:35
heren,
Ik ben blij dat er zo kritisch taaltechnisch naar de stukjes tekst gekeken wordt.
Ik heb nog even door het draaiboek gekeken maar zie alleen dat er 10 ambulance-teams worden ingezet.

Mijn beleving is dat het de omvang heeft zoals onze laatste oefening met de DSI in Naaldwijk. Hierbij was zowel een sigma eenheid van Haaglanden als een sigma eenheid van Rotterdam Rijnmond aanwezig.


DanielB

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 12 december 2006, 22:38:18
heren,
Ik ben blij dat er zo kritisch taaltechnisch naar de stukjes tekst geken wordt.
Ik heb nog even door het draaiboek gekeken maar zie alleen dat er 10 ambulance-teams worden ingezet.

Mijn beleving is dat het de omvang heeft zoals onze laatste oefening met de DSI in Naaldwijk. Hierbij was zowel een sigma eenheid van Haaglanden als een sigma eenheid van Rotterdam Rijnmond aanwezig.


Ik ben zelf lid van een vereniging van het NRK in Kennemerland en er is gisteren toch echt nog gesproken dat er inzet daar was voor het SIGMA en/of O&V... Zijn zij dan abuis?


Arthur

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • www.oov-support.nl
Reactie #5 Gepost op: 12 december 2006, 22:51:14
Volgens mij wordt de inzet van  beide verwacht. Sigma op lokatie en O&V in de opvang. Of er nog meer eenheden van elders worden opgeroepen is mij niet duidelijk.


Arthur

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • www.oov-support.nl
Reactie #6 Gepost op: 16 december 2006, 10:33:54
In reactie op de oproep voor figuranten heeben zich de nodige forumleden gemeld. In aanvulling op de oproep blijkt het nog wel even handig om te melden dat vrijwilligers minimaal 18 jaar of ouder moeten zijn!!!!


SimonSt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,431
Reactie #7 Gepost op: 16 februari 2007, 15:43:50
Oefening "Stratego"
Deze oefening op 17 februari 2007 betreft hier een grootschalige oefening in Uitgeest. Hierbij zullen Brandweer, politie, Sigma/Ghor, ambulancedienst, ziekenhuizen, defensie en gemeente ingezet worden. OOV-Support zal de licht gewonden en de bezoekers leveren die ondermeer geëvacueerd en opgevangen moeten worden.

Bron: www.oov-support.nl


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #8 Gepost op: 16 februari 2007, 23:06:48
Ik heb nog even door het draaiboek gekeken maar zie alleen dat er 10 ambulance-teams worden ingezet.

idd, deze zijn fysiek aanwezig, 6 uit Kennemerland, 2 Noord-Holland Noord en 2 Amsterdam. Daarnaast zijn er ook een aantal fiktief. De gehele GNK zal conform inzet criteria ingezet worden, alsmede de assistentie van een MMT uit Amsterdam.

Naast deze inzet op het medische spoedeisende hulp gebied, zal ook de PSH helemaal uitpakken en zal op het RCC alle operationele processen meegespeeld worden.

Voor Kennemerlandse begrippen de grootste oefening ooit gehouden. Wat wel leuk is voor de fotograven en filmmakers, is dat alles onder blauw/ blauw zal gaan gebeuren.

RR (HGN)
Elke hulpverlening start met communicatie.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #9 Gepost op: 16 februari 2007, 23:45:31
Is er al een lokatie in Uitgeest bekend ook?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !