Ik heb alle berichten gelezen en de discussie gevolgt waar het om gaat is dat de hulp verlening op de IJssel en het
Ketelmeer en Vossemeer niet goed geregeld is het is een groot stuk water waar haast geen hulp kan geboden worden.
Ik weet dit uit ervaring want ik ben zelf opstapper geweest bij het KNRM station Urk.
Ben helaas betrokken geweest bij twee vermissingen van mensen, een vliegtuigje wat neerstort in het Vossemeer waar slachtoffers
bij waren, een overvaring van een rondvaartboot met een plezierbootje, enz enz enz enz enz.
Als het redding station Urk uitrukt met of zonder duikers van de Brandweer en we moesten richting de IJssel of het
Vossemeer waren we ongeveer 30 minuten onderweg, dit geldt ook voor het station Elburg, de brandweer van Dronten
heeft een boot maar die moet op speciale plekken te water worden gelaten want het Ketelmeer is de dijk afgewerkt met
bassalt blokken.
De boot van brandweer Kampen plaats ik mijn twijfels of deze wel geschrikt is voor het varen in de uitmonding van de IJssel
naar het Ketelmeer met slecht weer.
Als er een noodmelding komt, komt er van alle kanten hulp zowel KNRM station Urk, Elburg, en eventueel Lemmer, de brandweer
Noordoostpolder en Dronten en regio IJsselvecht ( Zwolle, Kampen en desnoods Giethoorn, verder komt er hulp van bergingsbedrijven uit Urk, desnoods stuurdt de Kustwacht nog een SAR heli.
Maar reken maar uit wat voor tijd er verstrekt als iedereen terplaatse is.
Een tijdje geleden waren er al mensen die vroegen waarom komt er geen reddingstation op het Ketelmeer, misschien dat het
nu eindelijk is kan worden in gevuldt op de kaart van hulpverlenend Nederland.
groeten,
wilfred