Reddingsstation aan de IJssel

Auteur Topic: Reddingsstation aan de IJssel  (gelezen 122372 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ernst Brokmeier

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 528
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #120 Gepost op: 27 april 2007, 21:12:37
Nog ff aanvullend op de ambulance boot:
http://www.zibb.nl/landentuinbouw/nieuwsbericht/asp/artnr/1297773/index.html

 het moet niet gekker worden 8)
[img]/img]


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #121 Gepost op: 27 april 2007, 23:04:04
Wij slepen niet, mits een boot op het strand dreigt te stranden (verslepen dan alleen naar open zee totdat bv de KNRM of sleper het over neemt) of slepen als er onmiddelijk levensgevaar is.

1 uitzondering is een heel enkele keer een rijke lui's zoontjemet zijn patserbootje vanaf het strand naar IJmuiden als daar heel veel centjes tegenover staan en het bier op is!  8)

Overigens heb ik voor de kleine pleziervaart hier voor de kust nog nooit een sleepbedrijf gezien (zou niet eens weten of die hier in de buurt is)...en als ik zo ff snel de botenwacht site lees, dan varen die alleen op binnenwater.

Klopt, de hulp is alleen op Binnenwater.

Bij de waddeneilanden zijn wel sleepbedrijven aktief.

De KNRM heeft vorig jaar een convenant met wat sleepbedrijven in Zeeland gesloten om een einde temaken aan wat "onenigheid" daar, dus er zouden zich daar sleepbedrijven moeten bevinden...

Henk

PS
Citaat
Bemanning van de dierenambulance vliegt daarom steeds vaker zelf het water in om dieren te redden of vraagt de brandweer om hulp.

Ik zie ze al vliegen... :D  ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #122 Gepost op: 28 april 2007, 00:01:05
Nog ff aanvullend op de ambulance boot:
http://www.zibb.nl/landentuinbouw/nieuwsbericht/asp/artnr/1297773/index.html

 het moet niet gekker worden 8)

Offtopic:
Voor wat betreft eerste dierenambulanceboot moet ik ze teleurstellen. Dierenambulance Rotterdam (DAR) heeft al jaren een boot...

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #123 Gepost op: 28 april 2007, 09:50:36
Offtopic:
Voor wat betreft eerste dierenambulanceboot moet ik ze teleurstellen. Dierenambulance Rotterdam (DAR) heeft al jaren een boot...

[img]http://www.dierenambulance.rotterdam.nl/darbelevenissen/images/20040601-06.jpg[img]

Ik vind een dierenambulanceboot een nuttig fenomeen. Maar zie wel zoals bekend graag reddingsvesten.

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #124 Gepost op: 28 april 2007, 13:23:25
Ik vind een dierenambulanceboot een nuttig fenomeen. Maar zie wel zoals bekend graag reddingsvesten.

Henk

Oh my *** :o
Ik had het kunnen weten ;D Waarom moest ik ook zo nodig die foto plaatsen :| ;D

(Het is overigens een vaart van zo'n tien meter breed. Kan je natuurlijk ook in verzuipen, maar deze foto geeft dus een beetje een vertekend beeld)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #125 Gepost op: 1 mei 2007, 11:46:38
Chester nog niet operationeel??
Dit weekend 2 klussen geweest op Ketelmeer waarbij bij de Zondagklus  de opvarenden met de knieen in het water stonden en meerder pompen moesten worden ingezet,maar ik miste op de scanner de chester of zijn jullie al op c2000 aangesloten ??
hulpdiensten-spotter


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #126 Gepost op: 1 mei 2007, 12:58:05
Ga er van uit dat je deze acte bedoelt

http://www.knrm.nl/70reddingstations/urk/06reddingrapporten/?TheArticle=8735&hm=3[

met vriendelijke groet,

9910001
9910001


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #127 Gepost op: 1 mei 2007, 15:17:13
Wij zijn er niet voor gealarmeerd..

De Chester is operationeel, we hebben een kleine opkomst ploeg. Echter nog geen 100% opkomst garantie.
We liggen nog niet op de gewenste plek...


water-spotter

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
Reactie #128 Gepost op: 1 mei 2007, 15:57:44
deze alamering liep volgens pd5hw via de kustwacht,hebben jullie daar geen afspraken mee dan ??
of heeft het te maken met de alarmcentrale van Flevoland rws was wel met een boot ter plaatse hoorde ik op de scanner volgens model van de samij,jullie zijn daar toch ook bij aangesloten ??
was wel een flinke klus als ik het allemaal volgende op kanaal 67.enne al een voorzichtige schatting waaneer volledig operationeel dan  ik ben benieuwdt wanneer ik de chester ontvang op mijn scannertje
hulpdiensten-spotter


9910001

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
Reactie #129 Gepost op: 2 mei 2007, 20:10:53
Mogelijk vandaag de Chester gehoord zie onderstaand bericht vanaf www.knrm.nl

Afgedreven op surfplank
  


Een middagje lekker surfen met je vriendin met een aantrekkende noordoosten wind werd voor een 15-jarige jongen wel een bijzondere manier om kennis met de redders van de KNRM te maken. Een aantal strandliefhebbers zag de surfer steeds verder afdrijven en sloegen daarom via 112 alarm. Hierop voeren de Urker KNRM-ers onmiddelijk uit om de jongeman bijstand te verlenen. Toen de reddingboten Nagel en Koningin Beatrix ter plaatse kwamen, konden de redders de licht onderkoelde jongen naar Schokkerhaven terug brengen en de surfplank bij zijn dankbare vriendin terugbrengen op het nieuwste strand van het Ketelmeer.


9910001
9910001